۰
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱

آمریکا بخاطر بسیجیها جرات نزدیک شدن ندارد

امام جمعه مشهد گفت: این مساله که به دشمن نظر داشته باشیم، دست به دست دشمن دهیم، نان و آب خود را در دست دشمن ببینیم و چشممان به طرف اروپا و آمریکا باشد دشمنی با زهرا(س) است.
آمریکا بخاطر بسیجیها جرات نزدیک شدن ندارد
امام جمعه مشهد گفت: این مساله که به دشمن نظر داشته باشیم، دست به دست دشمن دهیم، نان و آب خود را در دست دشمن ببینیم و چشممان به طرف اروپا و آمریکا باشد دشمنی با زهرا(س) است.
 
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام دهه فاطمیه، اظهار کرد: وجود مقدس صدیقه اطهر(ع)، مقابله، مبارزه و مقاومت ایشان برای ما قابل تامل است، آنچنان که برخی چنین می‌پندارند و متاسفانه از همان اول نیز سعی بر این بوده که مبارزات ایشان و مقاومتی که داشتند را در خط یک رقابت سیاسی جلوه دهند، اکنون نیز برخی بر این مساله اصرار دارند و برخی اندیشه‌های شیعه نیز اصرارشان روی این مساله است که یک رقابت سیاسی بوده است.
 
وی افزود: این مساله امروز برای یک جوان روشن‌اندیش شیعه مساله‌ساز می‌شود، یک جوان رقابت‌های سیاسی را در عرصه‌های مختلف فرصت‌طلبی و قدرت‌یابی به نظر می آورد و تصور می‌کند که شهادت و مقاومت فاطمه زهرا(س) از قبیل همین رقابت‌های سیاسی بود، حزب، جریان و تبارش در سیاست شکست خوردند، مردم دنبال جریان دیگر رفتند و حضرت برای مقابله با آن جریان مخالف به میدان آمد، مبارزه کرد، تا مرز کشته شدن پیش رفت و فرزندش را کشتند. آیا واقعا این بود؟ حضرت زهرا(س) برای اینکه امیرالمومنین(ع) قدرت را بگیرند وسط میدان مبارزه آمدند؟
 
علم‌الهدی بیان کرد: شرایط آن روز اینگونه نبود که اگر علی(ع) بخواهد قدرت را بگیرد احتیاج داشته باشد که زنش مبارزه کند. آن زمان علی(ع) اگر شمشیر هم نداشت و یک چوب‌دستی دستش می‌گرفت، تمام مردم مدینه را از شهر بیرون می‌کرد، احتیاج نداشت که زنش به میدان بیاید و قدرت او را زنده کند. این یک رقابت سیاسی برای حکومت امیرالمومنین(ع) نبود، مساله یک انحراف، سقوط ارزشی و اعتقادی در دین اسلام بود.
 
امام جمعه مشهد گفت: خدا پیغمبر را به مقام نبوت و وحی رساند تا زمام رهبری و حکومت را در دست داشته باشد. جریان امامت به دنبال نبوت، تداوم حاکمیت و رهبری وحی بود، این جریان که رهبری و حاکمیت خدا بود، منحرف شد، صدیقه اطهر(ع) به عنوان تنها وارث دلداده دین از پیغمبر، وسط میدان آمد و تا پای جان ایستاد، برای اینکه ثابت کند این جریان سیاسی و انحراف رهبری، نکبت، ذلت و پریشانی است و امت اسلام را به بیچارگی و نکبت خواهد کشاند. برای این به میدان آمد نه اینکه علی(ع) رئیس خلیفه و مملکت شود، قدرت به دست علی(ع) بیفتد و فدک را بگیرد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مطرح کردن حکومت امیرالمومنین(ع) و حق علی(ع) به عنوان شاهراه و شاخصه حاکمیت امامت در جای حاکمیت نبوت و ادامه و تداوم رهبری وحی بود، عنوان کرد: مساله قصر فدک به عنوان نشانی از ظلم و غصب این نوع حکومتی بود که از مسیر حق و حاکمیت وحی منحرف شد. این موارد هدف نبود، هدف این بود که خط را نشان دهد و مسیر را مشخص کند تا اوضاع به جاده خود برگردد و جریان رهبری و حاکمیت در همان جریان وحی قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: بحث ما نیز امروز در مساله سیاسی صدر اسلام، مساله شخصی نیست. بحث ما مساله یک جریان ارزشی اعتقادی اصیل اسلامی است. باید مساله رهبری و حاکمیت در اسلام در تداوم وحی صورت بگیرد و در تداوم آن، حاکمیت و رهبری امت و جامعه اسلامی تنها در خط امامت و ولایت است و بس.
 
 علم‌الهدی خاطرنشان کرد: زهرا(س) به میدان آمد و مقاوم و قهرمانانه ایستاد. ایستاد نه برای اینکه علی(ع) رئیس شود و فدک را بگیرد، بلکه برای اینکه رهبری و حاکمیت در اسلام تثبیت شود که تداوم وحی است. تمام این مجاهدات و مقاومت‌ها برای خط امامت به عنوان تداوم نبوت بود.
 
امام جمعه مشهد گفت: بررسی کردن دستاوردهای انقلاب در 40 سالی که گذشت بسیار خوب است که رسانه‌ها روی این مساله کار می‌کنند اما آنچه مهم بوده این است که در آخر تاریخ 40 سال انقلاب ببینیم که اکنون کجای قضیه هستیم؟ ما اکنون همان جایی که حضرت زهرا(س) بود، قرار گرفتیم.
 
نمانیده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز در کشور ما دو دید وجود دارد، تصریح کرد: یک دید، دید رهبری و انقلابی است. انقلابی بودن، ماندن و عمل کردن یعنی جهادی وارد خدمت شدن، در خط استکبارستیزی و دشمن‌ستیزی قرار گرفتن، رگه‌های توقع را از دشمن بریدن و قطع کردن، روی پای خود ایستادن، توطئه دشمن را نقش بر آب کردن و ادامه انقلاب تا روز آخرش، روزی که اسلام و قرآن بر دنیا حاکم شود و این پرچم به دست صاحبش مهدی(عج) برسد. این دید رهبر است که بیان می‌کند من انقلابی هستم.
 
وی اضافه کرد: در مقابل این دید، امروز یک دید لیبرال اسلامی در کشور ما وجود دارد که ما مسلمان هستیم و باید زندگی کنیم اما مثل همه زندگی کنیم. تمام مردم دنیا هرگونه زندگی می‌کنند، ما نیز همانگونه زندگی کنیم. تمام مردم دنیا کدخدایی را به کدخدایی شناختند، ما نیز بشناسیم و با او زد و بند کنیم. تمام مردم دنیا در کشور و جامعه خود آزاد هستند، زنانشان اگر می‌خواهند چادر سرشان می‌کنند یا نمی‌کنند، اگر می‌خواهند عرق می‌خورند یا نمی‌خورند، آزاد هستند هر کار بخواهند انجام دهند.
 
علم‌الهدی افزود: ما نیز همانگونه باشیم، مسلمان هم باشیم، با تمام دنیا هم بسازیم، به همه چیز تن دهیم، مطابق تمام شگردهایی که کدخدا می‌خواهد ما زندگی کنیم، همان را انتخاب نماییم و استکبارستیزی، اسرائیل‌ستیزی، جنگ با استکبار، مقابله با دشمنان خدا، ایستادگی روی ارزش‌ها و معروف‌های اسلامی و مبارزه با منکرات دینی را کنار بگذاریم. این دید لیبرال اسلامی است.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: شما شیعه زهرا(س) و وابسته به صدیقه اطهر(ع) هستید. همه چیز ما متعلق به فاطمه(س) است. ما کدام دید را می‌خواهیم؟ باید دنبال کدام دید برویم؟ شهدا برای چه کشته شدند؟ روی پیشانی آن‌ها یا فاطمه زهرا و یا مهدی ادرکنی نوشته شده بود، آن‌ها رفتند، جان دادند و شهید شدند. آیا معنایی غیر از این دارد که وقتی بنا شد تداوم وحی در حکومت و رهبری از بین برود، زهرا تا مرز جان دادن ایستاد، ما نیز باید تا مرز جان دادن روی دید انقلاب پسر زهرا(س) بایستیم؟
 
نمانیده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این مساله که به دشمن نظر داشته باشیم، دست به دست دشمن دهیم، نان و آب خود را در دست دشمن ببینیم و چشممان به طرف اروپا و آمریکا باشد دشمنی با زهرا(س) است، عنوان کرد: در قصه برجام اگر آمریکا یقین نداشت که اروپا ایران را بر سر برجام نگه می‌دارد، از آن خارج نمی‌شد زیرا برجام به نفعشان بود. امروز دغدغه، رنج و دلواپسی آمریکا، موشک‌های اتمی کره شمالی است که در مورد ما نیز داشت و به قیمت ارزان تمام شد که اگر آن‌ها تحریم‌ها را بردارند، ما هم از توسعه فناوری هسته‌ای خود دست برمی‌داریم و ثروت هسته‌ای خود را از دست دادیم.
 
وی ادامه داد: بیان کردند که ما نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای داشته باشیم پس به خاطر آن‌ها از این مسائل دست برداریم، آن‌ها نیز از تحریم دست برمی‌دارند. از روز اول هدف این بود. آن‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که دست برداشتن از تحریم به معنای توسعه و رشد ما است و این کار را نکنند، با هم قرارداد بستند و یکی را جلو فرستاند تا ما را نگه دارد که به فناوری هسته‌ای بازنگردیم، آن هم از آن طرف از برجام خارج شود و تحریم‌ها را شدیدتر بر ما پیاده کند.
 
علم‌الهدی با اشاره به اینکه وضع ما در برجام به اینجا رسید و این کار دشمن بود، تصریح کرد: اروپا روباهی است که سر ما را کلاه گذاشت تا آمریکا با خاطر جمع تمام فشارها را روی ما بیاورد و ما از برجام خارج نشویم و دنبال توسعه فناوری هسته‌ای نرویم. آنچه امروز برای ما خلاف توقع و اعتقاد ما در گذشته و عزیزان مسئول بوده، این است که آن‌ها توجیه‌گر این کلاهبرداری و منکر همه چیز شدند و بیان کردند که برجام نقش اقتصادی نداشت و ما برجام را برای تحریم‌ها نرفتیم بلکه هدف امنیتی داشتیم.
 
امام جمعه مشهد اضافه کرد: مگر شما دو روز مانده به امضای برجام بیان نکردید که از دو روز دیگر تحریم نیست؟ اگر فراموش کردید، روزنامه‌های افراد را قبول ندارید، روزنامه‌های خود را که قبول دارید، مگر روزنامه‌های شما روزی که برجام امضا شد، با خط درشت شعار ننوشتند که دیگر تحریم تمام شد یا روز اول زندگی بدون تحریم؟ حالا می‌گویید تحریم نبود؟ امنیت چی؟ امنیتی که آمریکا با ما جنگ نکند؟ آمریکا امروز قریب 30 سال است که مثل سگ اطراف ما پارس می‌کند و به خاطر بچه‌های بسیجی ما جرات نزدیک شدن ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شما برای این فناوری هسته‌ای را کنار گذاشتید، ثروت هسته‌ای را از بین بردید و در چاله آب سنگین بتن ریختید که آمریکا جنگ نکند. اگر آمریکا صبح بتواند با ما بجنگد آن را تا ظهر عقب نمی‌اندازد. این مردم عقل و شعور دارند. این حرف‌ها را نزنید، این حرف‌ها را که می‌زنید ما می‌گوییم نکند شما دستتان با آن‌ها یکی است و مامور آن‌ها هستید.
 
وی بیان کرد: حرف امروز شما خلاف اعتقاد اولیه ما را ثابت می‌کند. آن روز بیان کردید که تمام مشکلات شما حل می‌شود. روزی شما به عنوان مسئولین متدین وارد عرصه مذاکره شدید، دلار 3 هزار تومان بود و امروز 10 هزار تومان است. به مردم باصداقت بگویید که مشکلات حل نشد تا مردم دنبال راه دیگری بروند یعنی راهی که رهبری برای آن 5 سال خون دل می‌خورد اما یک قدم برداشته نمی‌شود یعنی اقتصاد مقاومتی.
 
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ما شیعه حضرت زهرا(س) هستیم. متدینین ما در مقابله با دید انحرافی لیبرال اسلامی می‌ایستند و مبارزه می‌کنند حتی اگر عددشان به عدد شهدای کربلا  برسد.
کد مطلب: 101257
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *