۰
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۶
کواکبیان در جمع خبرنگاران پارلمانی:

بعید می دانم پالرمو و CFT در مجمع تشخیص تصویب نشوند

مجمع تشخیص نمی تواند قانونگذار جدید باشد بلکه باید فقط اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان را حل کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به جوّ کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام و اینکه دو مورد مرتبط با FATF قبلا تصویب شده، این دو لایحه نیز تصویب می‌شود.
بعید می دانم پالرمو و CFT در مجمع تشخیص تصویب نشوند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به جوّ کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام و اینکه دو مورد مرتبط با FATF قبلا تصویب شده، این دو لایحه نیز تصویب می‌شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مصطفی کواکبیان در حاشیه نشست علنی امروز یکشنبه (30 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مصوبه‌ای که امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص CFT داشت بسیار مهم بود و این مصوبه در حقیقت کاری که مجلس از حدود یکسال قبل شروع کرده بود را امروز تمام کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت، مجلس و شورای نگهبان در خصوص چهار موضوع مرتبط با FATF نظرات خود را بیان کرده‌اند و دو لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در هر سه نهاد و حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شده‌اند.
وی افزود: دو لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز باقی مانده است، یکی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مورد مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و دیگری موضوع CFT است که دولت، شورای نگهبان و مجلس نظر خود را در این زمینه بیان کرده‌اند و صرفا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این زمینه نظر دهد.
کواکبیان ادامه داد: امیدوارم مجمع تشخیص مصلحت نظام حتی اگر با برگزاری جلسه فوق العاده هم شده، سریعتر نظر خود را در این زمینه بیان کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ما بعنوان مجلس معتقد هستیم که مجمع تشخیص مصلحت نظام صرفا در مورد اختلافات شورای نگهبان و مجلس باید به موضوع ورود کند و مجمع نمی‌تواند قانونگذار جدیدی تلقی شود و همان اختلافاتی که بین این دو نهاد مطرح شده بود را باید بررسی کند.
وی افزود: چندین جلسه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شده و همه اشکالاتی که شورای نگهبان مطرح کرده بود، مورد بحث قرار گرفت و برخی را کمیسیون امنیت پذیرفت و اصلاح کرد و‌ آن‌هایی که نپذیرفت را اصرار کرد و در صحن علنی مجلس امروز رای لازم را کسب کرد.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی اظهار داشت: فعلا دولت، مجلس و شورای نگهبان در مورد لوایح چهارگانه کاری ندارند و صرفا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید نظر نهایی خود را ارائه کند و با مصالحی که تشخیص می‌دهد باید حتما جدیت به خرج داده تا منافع ملی رعایت شود و البته آن ها نیز در جریان این موضوع هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکید ما این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام صرفا باید به اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس ورود کند و نمی‌تواند به عنوان قانونگذار جدید تلقی شود.
وی در خصوص اینکه نتیجه دو لایحه اخیر چه خواهد شد؟، افزود: با توجه به جوّ کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام و اینکه دو لایحه مرتبط با FATF قبلا تصویب شده، پیشبینی می کنم این دو لایحه نیز تصویب ‌شود.
 
کواکبیان گفت: اگر CFT و پالرمو تصویب نشود، که بعید می دانم، آنگاه بزرگان خودشان باید در مورد نحوه برخورد با FATF راهکاری پیدا کنند.
 
کد مطلب: 101457
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *