۰
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰

دانشگاه الزهرا به عراق می رود

رئیس دانشگاه الزهرا (س) در دیدا با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق از ایجاد شعبه این دانشگاه در کشور عراق خبرداد.
رئیس دانشگاه الزهرا (س) در دیدا با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق از ایجاد شعبه این دانشگاه در کشور عراق خبرداد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مهناز ملانظری امروز (شنبه) در نشست دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور عراق، اظهار کرد: دانشگاه الزهرا، دانشگاهی با
قدمت بیش از 50 سال خاص بانوان کشور است. در این سال ها با نکاتی که امروز اشاره شد از بابت مشترکات مختلفی که وجود دارد، تفاهم نامه های زیادی با دانشگاه های عراق داریم.
به گفته رئیس دانشگاه الزهرا، در حال حاضر بیش از 20 دانشجوی عراقی در دانشگاه الزهرا تحصیل می کنند. در مراوداتی که طی سال اخیر با دانشگاه های کوفه و کربلا داشتیم، ضمن افزایش دانشجویان دختر در دانشگاه الزهرا، فرصتی برای ایجاد شعبه ای از دانشگاه الزهرا در عراق فراهم شد تا بتوانیم تجربیات داشتن دانشگاه های خاص بانوان را به کشور همسایه منتقل کنیم.
ملانظری اظهار امیدواری کرد: با نگاهی که وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به بحث آموزش بانوان دارد، این فرصت برای دوره های تحصیلات تکمیلی و تبادلات مشترک بین استادان و دانشجویان شکل بگیرد.

** افزایش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه های عراقی
محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این دیدار، گفت: دانشگاه صنعتی شریف دانشگاهی با حدود 12 هزار دانشجو است. این دانشگاه از 13 دانشکده مختلف شامل 9 دانشکده مهندسی و 3 دانشکده علوم به علاوه دانشکده مدیریت و اقتصاد تشکیل شده است.
وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف برای تبادل استاد و دانشجو همچنین فعالیت در جهت انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک به عنوان یک دانشگاهی فنی مهندسی، اعلام آمادگی می کند.
فتوحی اظهار کرد: اگرچه تفاهم نامه های مشترکی با دانشگاه های عراق داریم اما انتظارات ما، عملیاتی شدن بیش از پیش این تفاهم نامه ها است. پتانسیل دانشگاهها در ایران و دانشگاه شریف بیش از این همکاری ها است.
کد مطلب: 102233
برچسب ها: دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *