۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۶

بستن 10 چاه نفتی در اطراف هورالعظیم

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت: هیچکدام از حوضچه‌های تالاب هورالعظیم نشتی نفت وجود نداشته است و صحبت‌های مطرح‌شده در خصوص نشت نفت در تالاب کذب است.
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت: هیچکدام از حوضچه‌های تالاب هورالعظیم نشتی نفت وجود نداشته است و صحبت‌های مطرح‌شده در خصوص نشت نفت در تالاب کذب است.
به گزارش ایسنا، تورج دهقانی امروز ۲۸ فروردین ماه در حاشیه بازدید از تالاب هورالعظیم و تأسیسات نفتی مستقر در این تالاب اظهار کرد: لکه‌های سیاهی که در برخی از تصاویر نشان داده می‌شود، جلبک‌های درون هور است و هیچ‌گونه نشتی نفتی در تالاب نداشته‌ایم.
دهقانی با اشاره به اینکه به دنبال حفظ شرایط زیست محیطی تالاب هورالعظیم هستیم، گفت: همچنین در این وضعیت باید شرایط را به شکلی کنترل کنیم تا مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند در اثر سیلاب دچار مشکل نشوند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت عنوان کرد: با توجه به اینکه میدان نفتی که در هورالعظیم وجود دارد، یک میدان نفتی مشترک است تلاش کرده‌ایم تا تولید را در منطقه متوقف نکنیم.

هیچ مانعی برای گردش آب در تالاب وجود ندارد / همه تأسیسات درون آب‌اند
وی ادامه داد: در این زمینه فقط در برخی از نقاط هورالعظیم که سطح آب بالا آمده است، تولید را در ۱۰ چاه به دلیل حفظ شرایط زیست محیطی منطقه متوقف کرده‌ایم.
دهقانی در خصوص خسارت‌های وارد شده به تأسیسات نفتی مستقر در هورالعظیم در اثر سیلاب گفت: برخی از جاده‌هایی که در منطقه وجود دارند در اثر بالا آمدن سطح آب دچار مشکل شده‌اند و از این دست خسارت‌ها زیاد بوده است.
وی افزود: از حدود دو سال گذشته همواره ۷۰ تا ۸۰ درصد از هورالعظیم پر آب بوده است و شرایطی که اکنون درون هورالعظیم وجود دارد صرفاً به خاطر سیلاب نیست.
در تولید نفت از عراق عقب‌تر نیستیم
وی افزود: بیشترین نگرانی ما بحث جاده‌های موجود در هورالعظیم است زیرا این جاده‌ها باید مدت‌های بسیاری در تالاب سازگار با محیط زیست و آب، به شرکت‌های نفتی سرویس دهی کنند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار کرد: اخبار رسمی در خصوص تولید نفت کشور عراق از این میدان مشترک وجود ندارد اما ایران در این زمینه از عراق عقب‌تر نیست.

کاهش ۲۰ هزار بشکه‌ای تولید در اثر سیل
دهقانی بیان کرد: در حال حاضر میزان تولید نفت در میادین مشترک غرب کارون حدود ۳۲۰ هزار بشکه در روز است که با توجه به بسته شدن حدود ۱۰ چاه به دلیل بالا آمدن سطح آب میزان تولید حدود ۲۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: بسته شدن چاه‌ها در هورالعظیم صرفاً به دلیل حفظ مسائل زیست محیطی بوده است و هیچ مشکل فنی در این زمینه برای چاه‌ها به وجود نیامده است. نفت هیچ منطقه‌ای را درهورالعظیم خشک نکرده است و فعالیت خود را در این تالاب با حساسیت بیشتری نسبت به محیط زیست ادامه خواهد داد.

 
کد مطلب: 106207
برچسب ها: هورالعظیم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *