۰
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸

فراخوان حزب مردم سالاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

حزب مردم سالاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.
فراخوان حزب مردم سالاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
حزب مردم سالاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، متن بیانیه بدین شرح است:
دهه مبارک فجر یادآور خاطراتی فراموش نشدنی از همبستگی ملی مردم ایران در جهت سرنگونی نظامی خودکامه و مستبد است که توسعه و پیشرفت را به بهای افزایش اختلاف طبقاتی، به حاشیه راندن اسلام و نفی هرگونه انتقاد و اعتراضی در دستور کار قرار داده بود. حکومت پهلوی در مقابل خواسته ها و مطالبات مردمی که استقلال از بیگانگان، آزادی بیان و نقد، و استقرار نظامی دموکراتیک مبتنی بر آموزه های اسلام یعنی جمهوری اسلامی را می خواستند ایستاد اما زمانی صدای انقلاب ملت را شنید که بسیار دی رشده بود. جزیره ثبات خاورمیانه، به دلیل بی توجهی به مطالبات انباشته شده مردم، در یک چشم بر هم زدنی بی ثبات شد؛ مردمیی که به تاسی از روح الله خمینی (ره) معتقد بودند پدرانشان نمی توانند برای آینده آنها تصمیم گیری کنند و خود درباره نوع حکومت باید نظر دهند. آنها یکصدا حکومتی اسلامی مبتنی بر رای و نظر مردم خواستند تا عدالت اسلامی در جامعه حاکم شود و در جامعه ای با کمترین تبعیض، آزادانه نظرات خود را بیان کنند. بی توجهی حکومت پهلوی به این مطالبات، موجب فروریختن آن حکومت شد تا اثبات شود هیچ حکومتی بدون خواست مردم پایدار نخواهد ماند.
با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی، مردم در پی تحقق مطالبات گذشته خود بودند و هرچند ترورها و ناآرامی های اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی هشت ساله، موجب بروز بی ثباتی هایی در کشور شد و تحقق مطالبات انقلاب مردمی ایران را با تاخیر همراه ساخت، اما گامهای بلندی هم برای رشد و توسعه کشور برداشته شد که به صورت کمی و کیفی قابل سنجش و بررسی است.
همانگونه که زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی، اقدامی مغرضانه و دور از واقعیت است، از آن سو اگر بگوییم انقلاب اسلامی به تمام اهداف خود دست یافته نیز سخنی آرمانی خواهد بود که مبتنی بر واقعیات جاری جامعه نیست و علاوه بر آن چنین تفکری می تواند هرگونه حرکت رو به رشد را متوقف کرده یا سرعت آن را کاهش دهد. در واقع هنوز مطالبات فراوانی باقی مانده که باید در جهت تحقق آنها بسترسازی کرد تا انقلاب اسلامی به تعالی نزدیکتر شود. اما این به معنای توقف و سکون نیست.
ملت ایران علیرغم مشکلات فراوان و بویژه برخی سوء مدیریتهای داخلی و تحریم های خارجی، همچنان پای آرمانهای خود ایستاده اما این امر به معنای نادیده گرفتن مطالبات اقشار مختلف مردم بویژه مطالبات اقتصادی و معیشتی نیست که اگر چه برای نان انقلاب نکردند، اما برخورداری از حقوق بدیهی، حق غیر قابل انکار این مردم است.
اکنون در شرایطی وارد چهل سالگی انقلاب می شویم که ضرورت همبستگی ملی و افزایش اعتماد عمومی به مسوولان بیش از پیش احساس می شود. انقلاب زمانی می تواند مسیر حرکت خود را با قوت و قدرت بیشتری طی کند که فاصله میان مردم و مسوولان، همانند سالهای اول انقلاب به حداقل برسد.
علیرغم برخی گلایه ها از مشکلات در جامعه بویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم همچنان خواستار ثبات و تلاش پیگیر برای تحقق مطالبات خود هستند و با وجود تمام مشکلات، برای دفاع از نام ایران، همچون گذشته، یکدل و یکصدا در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه حاضر می شوند تا یکپارچگی و اتحاد خود را در مقابل مخالفان این کشور بویژه آمریکا به سرکردگی ترامپ، نشان دهند. حزب مردم سالاری ضمن گرامیداشت یاد شهدا و دعوت از مسوولان برای تلاش بیشتر در جهت رفع مشکلات مردم، از مردم وفادار ایران نیز دعوت می کند همچون گذشته، با حضور در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه، بار دیگر یکرنگی خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند تا آنها بدانند مردم ایران وقتی پای تهدید و تحریم در میان باشد، در مقابل بیگانگان ایستادگی خواهند کرد.
 
کد مطلب: 102520
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *