۰
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۸
معاون حقوقی رئیسی :

انحرافاتی را در مردمی بودن پیدا کردیم

من در جلسه می‌نشینم و فردی از حقوق مردم حرف می‌زند که می دانم فرزندش منشأ فساد است و من خجالت می‌کشم
ایلنا نوشت : دهقان گفت: روزی فردی به مجلس آمد خیلی متواضع عمل می کرد که من ساده باور کردم اما به من گفتند بیا باغ‌های لواسان این فرد را ببین.
انحرافاتی را در مردمی بودن پیدا کردیم
محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست افتتاحیه کمیته صیانت از حقوق مردم که از سوی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شده است، گفت: در این کمیته هم‌افزایی در قوای سه‌گانه برای حقوق مردم شکل گرفته است.
وی ادامه داد: انقلاب ما بدون شک مردمی‌ترین انقلاب تاریخ در سده‌های اخیر بوده و پیشوای انقلاب مردمی‌ترین پیشوای در آنی سده های اخیر بعد از ائمه معصومین بوده و در این ۴٣ سال امامین انقلاب و خلف بنیانگذار انقلاب اسلامی به اذعان دوست و دشمن یکی از مردمی‌ترین شخصیت و رهبر جهانی بوده و هیچ شخصیتی در دنیا به گرد پای رهبران ما نخواهند رسید و قانون اساسی ما هم قانون اساسی مردم محور است و اصل اول تا یک فصل حقوق ملت را تشریح کرده است.
دهقان همچنین بیان کرد: در این ۴٣ سال بطور متوسط هر سال انتخاباتی برگزار شده است. واقعیت اما این است که ما انحرافاتی را در مردمی بودن پیدا کردیم. در عین حال اینکه حکومتی هستیم که به لحاظ رهبران‌مان و قانون اساسی و حضور مردم پای صندوق سرآمد هستیم اما انحرافاتی هم پیدا کردیم که نه در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و نه در شأن رهبران الهی ما بوده است. به تدریج بخشی از مسئولین ما از مردم جدا شدند و این واقعیت تلخ است.

وی اظهار داشت: امام می‌خواست به دنیا بگوید می توان ١٠ سال در حسینیه گلی دنیا را تحت تاثیر قرار داد اما تعدادی فکر کردند باید زندگی مجلل داشته باشند. این واقعیت تلخ را باید با هم‌افزایی رفع کنیم.
معاون حقوقی رئیس جمهور در بخش دیگری اضافه کرد: حرف زدن راحت است و ما مسئولین در حرف زدن استاد هستیم. نمی‌خواهم کل این واقعیت تلخ را مطرح کنم اما حجم مفاسدی که در این کشور وجود دارد. در بحث ساختمان متروپل کلیپی دیدم که سال‌ها قبل گفتند این ساختمان مشکل دارد اما آن زمان مسئولین کجا بودند که البته خانه‌شان آباد که برخی از متخلفین را گرفتند. امام (ره) جمله‌ای دارند که میگویند خدا نکند روزی نمایندگان ما از خوی کوج نشینی فاصله بگیرند و به خوی کاخ نشینی تمایل پیدا کنند، خدا نکند روزی دولت ما به خوی کاخ نشینی تمایل پیدا کند که آن زمان باید فاتحه کشور را بخوانیم.
وی افزود: یک جمله دیگر است که هشدار میدهد خدا نکند روزی اهل علم ما به خوی کاخ نشینی گرایش پیدا کنند که آن زمان باید فاتحه اسلام را خواند که البته در برخی دوره‌ها این هشدارهای تمام نادیده گرفته شد. البته جفاست اگر نگوییم بسیاری از مسئولین ما هم در ۴٣ سال مردمی ماندند که باید روزی این افراد به عنوان الگو نمایان شوند. متاسفانه در پی تبلیغات منفی همه با یک چوب رانده می‌شوند. شرط صیانت از حقوق مردم، مردمی ماندن است.
دهقان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: معتقدم با تغییر دولت بستر مردمی شدن فراهم شده چرا که رئیس‌جمهور مردمی است و من این را با چشم می‌بینم. یک روزی فردی به مجلس آمد خیلی متواضع عمل میکرد که من ساده باور کردم اما به من گفتند بیا باغ‌های لواسان این فرد را ببین. من در جلسه می‌نشینم و فردی از حقوق مردم حرف می‌زند که میدانم فرزندش منشأ فساد است و من خجالت می‌کشم. روسای جمهور ما هیچ‌گاه خط و مشی خود را کتبا اعلام نکردند اما آقای رییسی با وزرا مشورت کرد و در چند ماه سند تحول دولت مردمی را به تصویب رساندند و ابلاغ کردند و این سند برای اجزای دولت لازم‌الاجرا است و در این سند بر آزادی و حقوق مردم تاکید شده است و ما در معاونت حقوقی مسئول نظارت بر این کار هستیم.
وی ادامه داد: ما در همه ابعاد در حوزه نقض قانون اساسی ورود می‌کنیم. حقوق مردم ابعاد متنوعی دارد که یک بخش که از ما مسئولین انتظار می‌رود شفافیت و مبارزه با فساد و اعاده اموال نامشروع است.
معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان، گفت: امیدوارم در همه ابعاد موفق باشیم و در خدمت این ستاد هستیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم تا حقوق ملت را در همه ابعاد بشناسیم و راهی برای عمل به آن اتخاذ کنیم.
کد مطلب: 165780
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *