۰
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴

'جنایت قتل خاشقچی' به سه زبان منتشر شد

خبرگزاری آناتولی ترکیه از انتشار کتابی با عنوان 'جنایت قتل جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد سعودی به سه زبان ترکی، انگلیسی و عربی خبر داد.
خبرگزاری آناتولی ترکیه از انتشار کتابی با عنوان 'جنایت قتل جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد سعودی به سه زبان ترکی، انگلیسی و عربی خبر داد.
به گزارش روز جمعه آناتولی، این کتاب به طور مفصل و با ذکر جزئیات دقیق به قتل خاشقجی پرداخته است.
جزئیات این حادثه به صورت اخبار، تصاویر، اینفوگرافیک و تحلیل به خواننده ارائه داده شده است.
به نوشته آناتولی، بخش آغازین کتاب به زندگینامه خاشقچی اختصاص دارد و در پی آن، نوشته ها و مواضع وی طی دوره روزنامه نگاری اش می آید. دیدگاه های این روزنامه نگار سعودی در مورد جنگ یمن، حکومت عربستان، رویکرد آمریکا در مورد اخوان المسلمین و نظرات وی درباره مسائل سوریه و مصر از دیگر مطالب این کتاب است.
جزئیات مربوط به مکان و زمان قتل این روزنامه نگار سعودی که دوم اکتبر 2018 (10 مهرماه) در کنسولگری این کشور در استانبول اتفاق افتاد و اقدامات دو تیم قتل وی پس از ورود به ترکیه و رویدادهای پس از آن، از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است.
بیان مواضع رهبران و سران جهان در قبال این جنایت و مقامات سعودی نیز در پایان کتاب آمده است.
جمال خاشقچی روزنامه‌نگار 59 ساله 2 اکتبر (10 مهر) زمانی که برای کارهای اداری خود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرده بود، به دست تیمی از سوی مقام‌های ریاض به قتل رسید.
دولت عربستان سعودی در ابتدا حاضر به پذیرش این قتل نبود، اما در پی فشار های جامعه جهانی و در اقدامی برای نجات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و طراح اصلی عملیات قتل خاشقچی، ناچار به بازداشت تعدادی از اتباع این کشور شد.
این اقدام ریاض، واکنش های شدید جهانی و منطقه ای را علیه عربستان به ویژه شخص بن سلمان به همراه داشت.
کد مطلب: 102583
برچسب ها: خاشقجی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *