۰
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۲

ثبت‌نام کتاب‌ درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فرایند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را توضیح داد.
ثبت‌نام کتاب‌ درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فرایند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را توضیح داد.
به گزارش گروه جامعه ایرنا از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی،محمد علوی تبار اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی از ۲۸ فروردین ماه آغاز خواهد شد و ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۵ تیرماه آغاز می شود.
وی تأکید کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به‌منظور تسهیل دسترسی دانش­‌آموزان به کتاب­‌های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب­‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در همه دوره‌ها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش­‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) از طریق سامانه به نشانی  www.irtextbook.ir  یا www.irtextbook.com  به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: برای گروه میان پایه (پایه های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۸ فروردین تا ۲۱ خرداد ماه فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیر تا  ۱۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ این امکان دیده شده است.
علوی تبار ادامه داد: در این راستا مخاطبان می‌توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. در شیوه فردی والدین و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت اینترنتی، کتاب درسی خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی، مدیران مدارس به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه نموده و به‌صورت پایه رشته ای (گروهی) نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام می کنند.
تقویم زمانی فرایند ثبت سفارش کتاب‌های درسی نیز در تصویر زیر کاملا مشخص است:

کد مطلب: 162554
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *