۰
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۸

افتتاح کتابخانه مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما

آئین افتتاحیه کتابخانه مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما عصر چهارشنبه 11 تیرماه با حضور تعدادی از شاعران و پیشکسوتان عرصه موسیقی با یاد استاد محمد قهرمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی صدا و سیما برگزار شد.
افتتاح کتابخانه مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما
علی انسانی شاعر پیشکسوت ادبیات آئینی در این مراسم با تجلیل از مقام هنری زنده یاد محمد قهرمان خاطرنشان کرد: من خود را مدیون قله نشین و چکاد شعر معاصر بویژه در سبک هندی می دانم و او کسی جز استاد محمد قهرمان نیست که به نظر من و بسیاری از کارشناسان ادبیات نظیرش را کسی سراغ ندارد.

او با ذکر خاطره ای از محمد قهرمان گفت: وقتی به محضر وی حضور پیدا کردم و از او درباره تعریفی از سبک هندی سئوال کردم او در این مورد سکوت کرد و با لهجه شیرین خود که سراپا اندیشه و فکر بود به من گفت که برای این سئوال تو جوابی ندارم. وقتی از او دوباره در رابطه با شعر خواستم که حرفی بزند او با همان لهجه مشهدی شیرین خود باز هم به من گفت که در مورد شعر هم نمی تواند سخنی بگوید.

انسانی درباره ویژگی اخلاقی استاد محمد قهرمان توضیح داد: او در زمره افرادی بود که در حوزه شعر آئینی حرفهای زیادی برای گفتن داشت. او همواره با یاد اصحاب و اولیای خداوند اشک می ریخت و گریه می کرد و امروز بسیار خرسندم که در ایام بزرگداشت صائب تبریزی و تولد استاد محمد قهرمانی شاهد افتتاح کتابخانه مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما هستم.

بر اساس این گزارش طریقی شاعر معاصر، سیامک رجاوند، سید علی لواسانی و فریده موسوی زاده از جمله شاعرانی بودند که در این مراسم شعرخوانی کردند. مشفق کاشانی، محمدعلی بهمنی، مصطفی محدثی خراسانی، بابک راد منش، علی برنجان، هادی عسگری، زرتشت اخوان ثالث، حسین آهی، علی بکان، ناصر فیض، علیرضا قزوه و تقی پور مدیر مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

شایان ذکر است کتابخانه موسیقی و سرود صدا و سیما به بهانه اهدای بیش از هزار جلد کتاب متعلق به استاد محمد قهرمان نویسنده و شاعر معاصر در مرکز حفظ و اشاعه این نهاد افتتاح شد.
کد مطلب: 39634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *