۰
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
کواکبیان در نشست مردمی بررسی مشکلات باقر شهر:

جوانان،عملکرد نامطلوب برخی را به پای اصل انقلاب و نظام نگذارند

روز سه شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ در راستای دیدارهای عمومی نمایندگان مجلس که با مسئولین و مردم مناطق و شهرستان‌های استان تهران به همت دکتر کواکبیان و هماهنگی دبیرخانه مجمع نمایندگان تهران برگزار می‌شود، این‌بار در مسجد باب الحوائج (ع) باقرشهر با حضوراقایان ابوالفضل سروش، محسن عليجاني زماني و محمدرضا بادامچی نمايندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با حضور گسترده مردم این بخش جلسه ای بر گزار شد.
جوانان،عملکرد نامطلوب برخی را به پای اصل انقلاب و نظام نگذارند
روز سه شنبه ۱۶ بهمن ۹۷  در راستای دیدارهای عمومی نمایندگان مجلس که با مسئولین و مردم مناطق و شهرستان‌های استان تهران به همت دکتر کواکبیان و هماهنگی دبیرخانه مجمع نمایندگان تهران  برگزار می‌شود، این‌بار در مسجد باب الحوائج (ع) باقرشهر با حضوراقایان ابوالفضل سروش،  محسن عليجاني زماني و محمدرضا بادامچی نمايندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی  با حضور گسترده مردم این بخش جلسه ای بر گزار شد.
در آغاز این نشست چند شهروند برخی مشکلات و مسائل موجود در باقرشهر و کهریزک را بیان کردند.
شهردار کهریزک در خصوص مشکلات کهریزک گفت: میزان زباله تولیدی روزانه تهران ۱۱هزار تن است که همه این زباله در منطقه ای به نام آرادکوه که در نزدیکی کهریزک قرار گرفته دفع و مدفون می شود. متاسفانه شهرداری تهران توان بازیافت این زباله ها را ندارد و آلودگی های ناشی از این زباله ها برای مردم منطقه آزاردهنده است.
وی افزود: روزانه ۱۱۰۰ دستگاه کامیون از جاده قدیم قم برای حمل این زباله ها تردد می کنند که علاوه بر مشکلات زیست محیطی با تخریب آسفالت هزینه های فراوانی برای شهرداری ایجاد می کنند، در حالی که عوارض روزانه ۱۵ هزار تومان مربوط به هر کامیون نیز پرداخت نمی شود.
 
در این نشست هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه ری گفت: ارائه خدمات برای همه بخش ها و روستاهای ری به یک میزان انجام شده و میزان دوری و نزدیکی به شهرری در انجام خدمات دولتی تاثیری نداشته است.
 
وی افزود: تا امروز در راستای عمران و بهسازی روستاها تا امروز بیش از ۶۲۳ میلیاردتومان به روستاها پرداخت شده که در تاریخ ری و تاریخ انقلاب بی نظیر است. اختصاص این اعتبارات جهت توجه به روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی انجام می شود.
 
فرماندار ویژه ری گفت: مقابله  با مراکز عرضه قلیان بدون مجوز از فردا آغاز شده و با جدیت پیگیری خواهد شد. کافه ها و سفره خانه های دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می توانند به فعالیت خود ادامه دهند اما با اماکنی که صرفا قلیان ارائه می کنند و به محلی برای دور هم جمع شدن افراد بزهکار تبدیل شده اند قطعا برخورد خواهد شد.
 
جمالی پور گفت: بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف برای کمک به مستضعفین ایجاد شده اند اما گاهی به بنگاه مالی و ایجاد کننده مشکل برای مردم و محرومین تبدیل می شوند. نظر مقام معظم رهبری بر ارائه مناسب خدمات از سوی این دستگاه ها به مردم است که هم اکنون در مواردی بر این اساس عمل نمی شود که در نامه ای به اطلاع ایشان خواهیم رساند.
 
در ادامه سلطانیان مدیر آب وفاضلاب باقرشهر گفت: روزی که در این سمت منصوب شدم ورودی آب از ماملو ۶۰لیتر بر ثانیه بود که امروز با گذشت ۲ماه و نیم این میزان به دوبرابر رسیده است.
 
وی افزود: میزان ورودی ۱۲۰ لیتر بر ثانیه تا ۲سال و نیم آینده کافی است. از مردم درخواست می کنیم پمپ ها را از شبکه شهری جدا کرده و از مخازن آب استفاده کنند.
 
محمدرضا بادامچی نماینده مجلس در این نشست با تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه  گفت: با جلسات فشرده ای که کارگروه اجتماعی مجمع نمایندگان تهران با فرماندار و مسئولان مربوط موضوع گود محمودآباد که پسماندهای پلاستیکی با شرایط بسیار بدی در آن بازیافت می شد بررسی شد و هم اکنون واحد های صنعتی جدید در حال استقرار برای تغییر وضعیت هستند.
 
وی افزود: موضوع دیگر چربی سوزی بود که روزانه ۴۰۰ تن لاشه های دامی با وضعیت غیر استاندارد چربی استخراج شده و در بازار عرضه می کردند و در مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار می گرفت که جمع آوری شد.
 
بادامچی خاطرنشان کرد: در خصوص کهریزک و آرادکوه تفکیک زباله و از جمله جدا کردن زباله های پزشکی از سایر زباله ها در فرآیند زباله سوزی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین رسیدگی به وضعیت گاز محبوس زیر زباله ها که از خطرناک ترین موضوعات مربوط به پسماندها است قراردادهایی با پیمانکاران ایرانی و کره ای بسته شده که در حال استقرار تجهیزات برای آغاز به کار هستند، هرچند به دلیل تحریم ها کمی کند پیش می رویم.
 
ابوالفضل سروش دیگر نماینده مردم تهران و ری در مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: با وجود خدمات فراوان و وسیعی که انقلاب اسلامی به مردم ارائه کرده است، برخی مشکلات باعث کمرنگ شدن این خدمات شده است. از جمله این خدمات می توان به تامین اجتماعی فراگیر مردم از جمله برای کارگران دانست که بیش از ۸۰ درصد کارگران را پوشش می دهد.
 
وی افزود: تقدم توسعه بر مردم داری از مسائلی بود که در دوره بعد از انقلاب کمتر به آن توجه کرده ایم.
 
۲و ۳ سال آینده سال های سختی خواهد بود که امیدواریم طی این مدت در بودجه بندی سرعت توسعه کم شده و به معیشت مردم توجه بیشتری شود.
 
محسن علیجانی دیگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت : باید قدردان شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری باشیم که بر خط امام (ره) ایستادند تا به چهل سالگی انقلاب رسیدیم. این انقلاب شجره طیبه ای است که اصلها ثابت و فرعها فی السماء است.
 
وی افزود: شعار محوری انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. امروز باید ببینیم این شعار تا چه حد تحقق یافته است. امروز همه مسئولان از مقام معظم رهبری تا نمایندگان مجلس و شوراها با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند. پیش از انقلاب چنین نبود و استقلال سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و … وجود نداشت.
 
نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در جنگ ۸ ساله ۲۵۰ هزار شهید، ۷۵۰ هزار جانباز و ۵۰ هزار آزاده داشتیم که ۱ میلیون نفر در مجموع آسیب مستقیم دیدند. از جهت مالی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت به ما وارد کرد. در حال حاضر با جمعیت کنونی حدود ۸۲ میلیون نفری کشور  را با ۵۰ میلیارد دلار می توان اداره کرد که یعنی به اندازه ۲۰ سال بودجه امروز به ما خسارت زدند.
 
وی تصریح کرد: امروز نیز دشمن تحریم های ظالمانه و سختی بر علیه ما وضع کرده که تنها مواد غذایی و دارویی را شامل نمی شود و سایر ملزوماتی که برای پیشرفت علمی و صنعتی و خدمت رسانی به مردم نیاز داریم را در تحریم قرار داده اند.
 
علیجانی خاطرنشان کرد: ۳۰ نماینده تهران در این دوره از مجلس ۴ دفتر در شهرستان های تهران دایر کرده اند که با زمان بندی در این دفاتر حضور یافته و با مردم تعامل مستقیم دارند که در سال های گذشته و دوره های قبلی مجلس سابقه نداشته است.
 
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات، اسلامشهر  و پردیس با قرائت سوره کوثر از قرآن کریم و تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : خداوند متعال به هیچ پیامبری به جز حضرت محمد (ص) نفرمود به تو کوثر دادم. زبان شناسان بر اینکه کوثر به معنای خیر کثیر است اتفاق نظر دارند و از نظر علما حتی اهل سنت مصداق کوثر در اینجا حضرت فاطمه زهرا (س) است. خداوند خیر کثیری به پیامبر داد که از این خیر خاندانی که اهل بیت باشند پرورش یافت و ما افتخار می کنیم پیرو چنین خاندانی هستیم.
 
وی افزود: مشکلاتی که مطرح شد قطعا پیگیری خواهد شد، جلسه اول با حضور شوراها برگزار شد و پس از این جلسه، نشست سوم که منجر به مصوبات اجرایی خواهد شد تا پیش از عید در فرمانداری برگزار خواهد شد. طبق گفته آقای محسنی بندپی همچون دوره جناب مقیمی استاندار سابق ؛ مصوبات این جلسات در حکم مصوبات استانداری و لازم الاجرا هستند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : برخی مشکلات مقطعی است و نباید بی انصافی کرد که مثلا چون گوشت ۱۰۰هزار تومان شده انقلاب به درد نمی خورد. در بسیاری از شاخص ها همچون اقتصاد، نوآوری و پژوهش، فرهنگی ، آموزشی، سازندگی و توسعه اغراق نمی کنیم اما بر اساس آمار  و ارقام حداقل ۱۵ برابر نسبت به رژیم ستمشاهی پیشرفت داشته ایم.
 
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس تصریح کرد: بین ۶۵ تا ۷۰ درصد جوانان ما انقلاب را ندیده اند و زمان پیش از انقلاب را درک نکرده اند. یک نماینده کار اشتباهی انجام می دهد می گویند مجلس مشکل دارد، یک قاضی حکم اشتباه می دهد می گویند قوه قضائیه مشکل دارد، یک مسئول کار اشتباه می کند می گویند دولت به درد نمی خورد؛ در حالی که اینطور نیست و باید انصاف داشت. اگر مشکل از مسئولی باشد نباید تمام قوه را مقصر دانست، اگر قوه ای هم مسئله ای داشت نباید به پای نظام نوشت و اگر هم نظام مشکلی دارد نباید به پای انقلاب و اسلام گذاشت.
 
دکتر کواکبیان افزود: بیانیه ای که اتحادیه اروپا دیشب صادر کرد هرچه بیشتر مردم را به صحنه خواهد کشاند و مردم با حضور خود پاسخ دخالت های بیجای اروپا در مسائل موشکی و حقوق بشری ما را خواهند داد. اتحادیه اروپا نباید در مسائل داخلی ایران دخالت کند، همین INSTEX هم فعلا فقط ثبت شده و کانال مالی هنوز ایجاد نشده است. ما ۱۲ وعده برجامی از اروپا طلبکاریم و بدهی به اروپا نداریم.
 
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: خیلی بد است که بعد از ۴۰سال عده ای بگویند رضاشاه روحت شاد یا عده ای از بیرون برای ما نسخه بدهند که در راهپیمایی شرکت نکنید. برعکس امسال پرشکوه تر از همیشه برگزار خواهد شد.
 
رئیس خانه مطبوعات و رسانه های کشور با ذکر خاطره ای از اوایل انقلاب گفت: در زمان ریاست جمهوری بنی صدر هنگامی که با مردم سمنان برای دیدار با امام (ره) می رفتیم در اتوبوس ها شعاری به مردم سمنان یاد دادم که  خمینی بت شکن ؛ بت جدید رو بشکن
 
وقتی به جماران رسیدیم دیدیم مردم قبل از ما جمع شده و شعار روح منی خمینی، بت شکنی خمینی سر می دادند. با ورود مردم سمنان و سر دادن شعار جدید امام (ره) هر دو دستشان را بالا آوردند و لبخندی به نشانه تایید زدند.
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: هنگامی که سیدعبدالکریم هاشمی نژاد از ملاقات خصوصی با امام (ره) خارج شد از ایشان پرسیدم واکنش امام خمینی به شعار جدید چه بود؟ ایشان گفت یکی از افراد حاضر در جلسه از بنی صدر حمایت کرد که امام (ره) فرمودند چه می گویی؟ مگر ندیدی  مردم سمنان چه شعاری دادند؟
 
اری این نشان می دهد امام خمینی (ره) تا چه حدی رای و افکار عمومی و نظر مردم به نظر مردم توجه داشتند که باید الگوی همه مسئولین کشور باشد.
 
دکتر کواکبیان در پایان تاکید کرد: عوارض الایندگی پالایشگاه نفت تهران باید در باقر شهر و کهریزک هزینه شود کما این که  برای شهری همچون ری زیبنده نیست که شورای شهر نداشته باشد، قول می دهیم این موضوع را پیگیری کنیم و تلاش می کنیم در این دوره از مجلس به نتیجه برسانیم.
 
کد مطلب: 102717
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *