۰
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۷

سگهای غیراهلی تهدیدی برای حیات‌وحش

کارشناسان محیط زیست معتقدند که سگ‌ها می‌توانند تهدیدی جدی برای حیات‌وحش باشند.
کارشناسان محیط زیست معتقدند که سگ‌ها می‌توانند تهدیدی جدی برای حیات‌وحش باشند.
به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان محیط زیست سگ‌ها در روند انقراض نزدیک به ۱۲ گونه پرنده و چندین گونه جانوری دیگر نقش داشته‌اند.
در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد سگ‌ها نزدیک به ۲۰۰ گونه جانوری را در سراسر جهان تهدید می‌کنند که برخی از آن‌ها در معرض انقراض قرار دارند.
محققان در مطالعه اخیر که روی سگ‌ها در شیلی انجام گرفت، اظهار داشتند: حامیان محیط زیست در شیلی و کشورهای دیگر باید بر ضرورت کنترل تأثیر این گونه جانوری بر حیات‌وحش تاکید بیشتری داشته باشند.
اگرچه آمار دقیقی از سگ‌های غیر اهلی و ولگرد وجود ندارد اما حامیان محیط زیست بر این باورند که تعداد آن‌ها رو به افزایش است. از میان ۲۰۰ گونه جانوری که از سوی سگ‌های ولگرد تهدید می‌شوند ۳۰ گونه در لیست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) و در گروهی قرار دارند که با بیشترین میزان تهدید روبرو هستند. همچنین ۷۱ و ۸۷ گونه دیگر به ترتیب در گروه گونه‌های در معرض خطر و گونه‌های آسیب‌پذیر جای می‌گیرند.
نزدیک به نیمی از این گونه‌ها پستاندار، ۷۸ گونه پرنده، ۲۲ خزنده و سه گونه دوزیست هستند.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، بخش‌هایی از آسیا، آمریکای جنوبی و مرکزی، کارائیب و مناطقی از اقیانوسیه از جمله مناطقی هستند که گونه‌های جانوری در آنها بیشتر به دلیل وجود سگ‌های رها، بیشترین آسیب را دیده‌اند.
کد مطلب: 102778
برچسب ها: سگ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *