۰
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۶
خبرگزاری دولت خبر داد، تاج تلویحا تایید کرد

کی‌روش جایگزین اسکوچیچ شد؟

خبرگزاری دولت خبر داد کارلوس کی روش سرمربی قطعی ایران در جام جهانی 2022 خواهد بود. پایگاه خبری ورزش سه هم این خبر را قطعی دانست و اعلام کرد تاییدیه اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال را پای خود دارد.
کی‌روش جایگزین اسکوچیچ شد؟
گروه ورزشی:خبرگزاری دولت خبر داد کارلوس کی روش سرمربی قطعی ایران در جام جهانی 2022 خواهد بود. پایگاه خبری ورزش سه هم این خبر را قطعی دانست و اعلام کرد تاییدیه اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال را پای خود دارد. خبرگزاری ایرنا هم در گزارشی تحلیلی خبر داد کارلوس‌ کی‌روش پس از امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال تا پایان جام‌جهانی و دریافت ماهانه ۵۰هزار یورو، آخر هفته به تهران می‌آید تا کارش را در تیم ملی آغاز کند. هرچند بعید به نظر می‌رسد کی روش با چنین دستمزد پایینی حاضر به هدایت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی باشد و شاید دستمزد او بالاتر باشد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اما عصر دیروز مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شما می‌دانید که یکی از بهترین اتفاقات فوتبالی ما در زمان کی‌روش رقم خورد. نظرات متفاوتی هم وجود دارد اما ارزیابی عمومی ما از آن اتفاق مثبت است. فکر می‌کنم در دو، سه روز آینده و یا تا فردا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیماتی راجعه به تیم ملی خواهد گرفت. اگر اجازه دهید تا همین جا این مطلب را بگویم. ارزیابی عمومی درباره کی‌روش مثبت است و تا فردا یا دو، سه روز آینده هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره تیم ملی تصمیم می‌گیرد.
سایت «ورزش سه»، نوشت: كارلوس كی‌روش که یکی از باسابقه‌ترین مربیان روی نیمکت ایران با حضوری هشت ساله و تجربه صعود به دو جهانی محسوب می‌شود، در آستانه بازگشت دوباره به فوتبال ایران قرار دارد. در حالی اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در اقدامی هماهنگ حاضر نشدند کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره جزییات جلسه اضطراری در فدراسیون فوتبال را بدهند اما به نظر می‌رسد کار استخدام كارلوس كی‌روش سرمربی پرتغالی برای جانشینی دراگان اسکوچیچ تمام شده باشد.
اسکوچیچ که جانشین مارک ویلموتس سرمربی ناموفق بلژیکی شده و در دوره حضورش در تیم ملی ایران روند موفقی را تا صعود به جام‌جهانی قطر طی کرده بود با وجود برنامه‌های قبلی و توافق برای حضور در جام‌جهانی جای خود را به كارلوس كی‌روش خواهد داد. مربی پرتغالی که مهدی تاج حضورش روی نیمکت ایران را به عنوان یکی از وعده‌های خود ذکر کرده و در روزهای گذشته با وی به توافق رسیده است.
ظاهرا در جلسه سه شنبه هیات رییسه توافق کامل انجام شده و اختیار به تاج داده شده تا او برای مذاکره با کی‌روش کارهای نهایی را انجام بدهد و این مربی برای سومین حضور متوالی با تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی به تهران سفر کند و تیم را برای انجام دو مسابقه دوستانه برابر اروگوئه و سنگال به اتریش ببرد.
ایرنا هم گزارش داد: یک هفته پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، اولین ترکش‌ها به نیمکت تیم ملی فوتبال خورده است و همان طور که پیش‌بینی می‌شد تاج در اولین تصمیم پس از بازگشت دوباره به فدراسیون فوتبال، پرونده بازگشت کارلوس کی‌روش را روی میز گذاشت.
تاج که قبل از برگزاری انتخابات گفته بود که در صورت انتخاب توسط اعضای مجمع، درباره بازگشت کی‌روش به نیمکت تیم ملی فوتبال فکر خواهد کرد، وقتی سه شنبه گذشته رای اعضای مجمع را گرفت، مذاکره با سرمربی پرتغالی را آغاز کرد تا مشخص شود که دراگان اسکوچیچ آخرین روزهای حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال سپری می‌کند.
تاج پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون، مذاکرات با کی‌روش را آغاز کرد و در این مدت جلسه‌ای با اسکوچیچ برگزار نکرد تا مشخص شود که اعتقادی به این سرمربی ندارد.
مذاکرات تاج با کی‌روش در نهایت به نتیجه رسید و امروز خبر رسید که فدراسیون فوتبال با سرمربی پرتغالی به توافق رسیده و قرارداد بین دو طرف به امضا رسیده است. حمید سجادی وزیر ورزش هم امروز از بازگشت کی‌روش حمایت کرد تا فدراسیون فوتبال مانند زمان حضور مسعود سلطانی‌فر مقابل وزارت ورزش قرار نگیرد.
پس از توافق کی‌روش و فدراسیون فوتبال، این سرمربی پرتغالی که بهمن ۹۷ پس از نزدیک به ۸ سال از تیم ملی فوتبال کنار رفته بود، پس از سه سال و نیم دوباره به ایران بر می‌گردد تا دوباره روی نیمکت تیم ملی فوتبال بنشیند.
بر اساس خبرهای رسیده قرارداد کی‌روش و تیم ملی فوتبال به صورت ماهانه و تا پایان جام‌جهانی است. با توجه به توافق تاج و سرمربی پرتغالی، کی‌روش فعلا با یک قرارداد ۴ ماهه و پایان بازی‌های تیم ملی در قطر روی نیمکت ایران می‌نشیند. گفته می‌شود کی روش بر اساس این قرارداد، ماهانه ۵۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد.
پس از بازگشت تیم ملی از جام‌جهانی، درباره ادامه همکاری کی‌روش و تیم ملی فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد و با بررسی عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی و نظرات طرفین، تصمیم به تمدید یا قطع همکاری گرفته خواهد شد. در صورت توافق کی‌روش و فدراسیون فوتبال پس از جام جهانی، سرمربی پرتغالی در جام ملت های ۲۰۲۳ هم تیم ملی را هدایت خواهد کرد.
اردوی جدید تیم ملی فوتبال در حالی قرار است از ۲۰ شهریور با حضور بازیکنان داخلی در تهران آغاز شود که فدراسیون فوتبال در حال فراهم کردن مقدمات حضور این مربی در تهران است. از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که کی‌روش تا آخر هفته به تهران می‌آید تا علاوه بر برگزاری مراسم معارفه، کارش را در تیم ملی فوتبال به صورت رسمی آغاز کند.
حرف‌های گیج‌کننده سخنگو بعد از جلسه فوری
احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال صبح دیروز گفته بود که در جلسه هیئت رئیسه هیچ بحثی در مورد بازگشت کی‌روش مطرح نشد! به گزارش «ورزش سه»، در حالی که همه خبرنگاران منتظر پایان جلسه هیئت رئیسه و خروج سخنگوی فدراسیون بودند، احسان اصولی در میان خبرنگاران حضور یافت و در شرایطی که همه منتظر اظهارنظر قطعی او در مورد نیمکت تیم‌ملی بودند، بازهم او صحبتهایی را به زبان آورد که فضای تیم ملی را در موقعیت ابهام نگه داشت.
جلسه هیات رئیسه؟
این اولین جلسه هیئت رئیسه در دوره جدید بود که برگزار شد و عمده مباحث و صحبتها در این جلسه، بیشتر گزارش‌هایی بود که از بخش‌های مختلف فدراسیون ارائه شد؛ بخشهای مالی، اداری، تیمهای ملی و... که ارائه گزارش شد و گفتگو در این باره انجام شد و برخی امور که از قبل هم در دست پیگیری بود و نیاز به مصوبه هیئت رئیسه داشت، مصوبات هیئت رئیسه را اخذ کرد و جلسه به پایان رسید.
صحبت در مورد کی‌روش؟
در مورد تیم‌های ملی گزارشاتی به دست آمد و درباره همه تیمهای ملی صحبت شد اما در این خصوص بحثی انجام نشد. چیزی که برای فدراسیون و هیئت رئیسه اهمیت دارد، این است که تمام تیمهای ملی در بهترین وضعیت ممکن در رقابت‌های پیش‌رو حضور پیدا کنند و قطعا حضور پررنگ و شاد‌کننده تیم بزرگسالان در رقابت‌های جام جهانی اهمیت ویژه دارد اما در این باره بحث نشد.
دیروز گفتید اسکوچیچ سرمربی می‌ماند اما امروز...؟
سرمربی تیم آقای اسکوچیچ هستند و اصرار شما برای اینکه یک چیزی را تکرار کنیم را نمی‌دانم. هیئت رئیسه، حاشیه را به وجود نمی‌آورد و دوستان گمانه‌زنی می‌کنند و بعد مطالبه می‌کنند که این چه شد. من به عنوان سخنگوی فدراسیون، چیزی که اتفاق افتاده را ارائه می‌کنم و تحلیل نمی‌کنم.
خروج زودهنگام میرشاد ماجدی؟
آقای ماجدی جلسه‌ای با ای اف سی یا فیفا به صورت وبینا داشتند و به این دلیل جلسه را ترک کردند و بالاخره فدراسیون فوتبال، بهترین شرایط و تصمیم را برای تمام تیم‌های ملی خواهد گرفت و امروز در این خصوص هیچ صحبت و تصمیمی انجام نشد.
اسکوچیچ تا جام جهانی سرمربی خواهد ماند؟
ببینید، ببینید، ببینید؛ اجازه بدهید چیزی که اتفاق افتاده را به شما بگوییم. کمیته‌ها و کمیته‌فنی نقش مشورتی دارند و نظراتشان برای ما حائز اهمیت است و قطعا هر تصمیمی که در حوزه فنی باشد... یا حتی در حوزه استان‌‌ها تصمیمی که داشتیم، کمیته امور استان‌ها ورود کردند، در مورد وی ای آر هم کمیته داوران ارائه گزارش کرد.
تصمیم‌گیرنده نهایی هیات رئیسه هستند اما کمیته‌ها نقش تامین‌کننده نظرات مشورتی و کارشناسی دارند.
صحبت‌های راستینه نماینده مجلس و قرار بازداشت؟
من آمدم اینجا در مورد جلسه هیئت رئیسه صحبت کنم و مصوبات هیئت رئیسه را اعلام کنم.
کد مطلب: 173849
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *