۰
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰

مناقشات توییتری ایران و آمریکا

توییت رییس جمهور آمریکا خطاب به مردم ایران آن هم پس از شرکت پرشورمردم در راهپیمایی 22 بهمن و پاسخ قاطع وزیر امورخارجه کشورمان به این توییت، مورد توجه و بررسی در رسانه های داخلی قرار گرفته است.
توییت رییس جمهور آمریکا خطاب به مردم ایران آن هم پس از شرکت پرشورمردم در راهپیمایی 22 بهمن و پاسخ قاطع وزیر امورخارجه کشورمان به این توییت، مورد توجه و بررسی در رسانه های داخلی قرار گرفته است.
به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی امروز چهارشنبه 24 بهمن نشان می دهد که بعد از ادعای دونالد ترامپ در توییتی مبنی بر این که مردم ایران مدت‌هاست در رنجند؛ پاسخ شدید وزیر امور خارجه کشورمان را در پی داشته است. به گزارش رسانه های داخلی 'محمد جوادظریف' به صورت توییتری پاسخی صریح و قاطع به این سخنان ضد ایرانی ترامپ داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «چهل سال شکست در پذیرش اینکه ایرانی‌ها هرگز مطیع نخواهند شد. چهل سال شکست در تطبیق دادن سیاست آمریکا با واقعیت. چهل سال شکست در بی ثبات کردن ایران از طریق خونریزی و پول خرج کردن. پس از چهل سال انتخاب‌های اشتباه وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند»
رسانه های اصلاح طلب از این موضوع به عنوان 'مجادله توییتری ظریف با ترامپ' و 'پاسخ قاطع ظریف به توئیت پر از خشم و عصبانیت ترامپ' یاد کرده اند. همچنین این رسانه ها عنوان کرده اند که، ایران به سوژه‌ای برای پنهانکاری دیگر فعالیت‌های ترامپ در حوزه سیاست خارجی تبدیل شده است. واکنش مقام های داخلی و کاربران توییتر به این توییت، نیز مورد توجه و بررسی در این رسانه ها قرار گرفته است.
رسانه های اصولگرا نیز انتشار این توییت را بابت خشم ترامپ از شرکت مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن، عنوان کرده و به 'غیر قابل حل بودن مشکل آمریکا با ایران' اشاره کرده اند. در این رسانه ها نیز واکنش مقام ها و کاربران توییتر به توییت ترامپ، مورد توجه قرارگرفته است.
رسانه های اصلاح طلب
................................
** واکنش وزیر امورخارجه کشورمان به توییت ترامپ
روزنامه آرمان زیر عنوان 'پاسخ قاطع «ظریف» به توئیت پر از خشم و عصبانیت «ترامپ»' نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز سه شنبه به توئیت پر از خشم و عصبانیت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در مورد چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران پاسخ داد.
روزنامه مردم سالاری نیز به این واکنش پرداخته و عنوان ' مجادله توییتری ظریف با ترامپ' را برگزیده است.

**ایران سوژه‌ای جهت پنهانکاری دیگر فعالیت‌های ترامپ در حوزه سیاست خارجی
روزنامه اعتماد تیتر نخست خود را به مطلبی با عنوان 'کاخ سفید و 40 سال انتخاب‌های غلط' اختصاص داد و با اشاره به توییت ترامپ علیه کشورمان و پاسخ ظریف به وی نوشت: جدال رییس‌ جمهور امریکا و وزیر خارجه ایران به توییتر کشیده شد.
در بخشی از این مطلب آمده است: ایران به سوژه‌ای برای پنهانکاری دیگر فعالیت‌های ترامپ در حوزه سیاست خارجی تبدیل شده است.... به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که بزرگنمایی ادعاها درباره برنامه هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به پوششی تبدیل شده تا ترامپ مسائلی مانند معامله قرن در رابطه فلسطین و اسراییل یا رابطه پر اما و اگر با روس‌ها و تجارت پرسود با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را پیش ببرد.

** واکنش مقام های داخلی به توییت ترامپ
تابناک زیر عنوان 'پاسخ کدخدایی به توییت ترامپ' آورده است: سخنگوی شورای نگهبان با انتشار متن زیر به توییت اخیر ترامپ واکنش نشان داد: آقای ترامپ مدعی شده که مردم ایران شایسته آینده روشن تری هستند. می توان با این گزاره موافق بود اما یک شرط دارد؛ و آن اینکه ترامپ و بولتون دست از دخالت در سرنوشت دیگر ملتها بردارند و اقدامات خصمانه علیه مردم و حمایت از تروریستها را پایان دهند. ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان.

** واکنش کاربران توییتر به توییت ترامپ
'دیگه واقعا ماست‌ها رو ریختن رو قیمه‌ها' عنوانی است که در روزنامه اعتماد منتشر شده است. در این مطلب می خوانیم: کمی مانده به پایان روز 22 بهمن دونالد ترامپ با نوشتن توییتی به زبان فارسی، اهالی توییتر فارسی را حسابی سرگرم کرد. قصد و غرض ترامپ خط و نشان کشیدنی تازه برای ایران بود، اما واکنش اهالی توییتر فارسی این توییت سیاسی را به سوژه‌ای برای شوخی و خنده تبدیل کرد و جالب‌تر اینکه اگر نگاهی به واکنش کاربران جهانی توییتر درباره این توییت می‌انداختی، این واکنش‌ها هم شبیه به کاربران فارسی‌زبان پر از شوخی و تمسخر بود. این‌‌طور شد که ترامپ بار دیگر در توییتر شکست خورد و تبدیل به هشتگی شد، پر از نوشته‌های طنز و خنده‌دار.

رسانه های اصولگرا
............................
** توییت ترامپ بابت خشم از شرکت مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن
روزنامه کیهان، زیر عنوان 'سیلی سخت ایران نطق فارسی ترامپ را باز کرد!' نوشت: حضور حماسی و تماشایی ملت شریف و سربلند ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن، چنان فشاری بر ترامپ وارد کرد که مجبور شد به زبان فارسی خشم خود را نشان دهد. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شکست جمهوری اسلامی هم هست اما همزمان به زبان فارسی پیام خود را منتشر می‌کند، برای مذاکره با ایران غش و ضعف می‌رود، ارتش آمریکا هم دُمش را روی کولش گذاشته و در حال خروج از منطقه است.

'کله‌خوک' عنوانی است که روزنامه وطن امروز برای تیتر نخست خود به کار برد و 'ز واکنش‌‌های عصبی و توهین‌آمیز دونالد ترامپ، جان بولتون و بنیامین نتانیاهو نسبت به حضور گسترده مردم ایران در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی' نوشت.
به گزارش این روزنامه، مثلث ترامپ- بولتون- نتانیاهو که خود را آماده کرده بودند با برگزاری تجمعات اعتراضی در چهلمین سال پیروزی انقلاب راه را برای دخالت بیشتر در امور کشورمان باز کرده و در عین حال نقشه تعیین‌شده تلاش برای براندازی را پیش ببرند، روز گذشته مجبور شدند چند ساعت بعد از انتشار تصاویر راهپیمایی عظیم مردمی در ایران عصبانیت خود را با بیان کردن ناسزاها در قبال ایران نشان دهند.دونالد ترامپ که این روزها در بسیاری از برنامه‌ها و حرکات خود در عرصه سیاست خارجی آمریکا از بحران ونزوئلا گرفته تا تلاش عراقی‌ها برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی و گفت‌وگوهای بی‌نتیجه با کره شمالی، «بازنده»‌ای بزرگ محسوب می‌شود، تلاش کرد این شکست‌های پیاپی را با توئیتی به زبان فارسی جبران کند. ....نکته قابل توجه اینکه ترامپ در این توئیت دقیقا از عباراتی که منافقین در دهه فجر امسال علیه انقلاب اسلامی در شبکه‌‌های اجتماعی و فضای مجازی مورد استفاده قرار داده بودند؛ استفاده کرده است. بویژه او در این توئیت از هشتگی استفاده کرده که در دهه فجر امسال توسط منافقین به راه افتاده بود! بر همین اساس این گمانه که این توئیت توسط جان بولتون که از منافقین درآمدزایی می‌کند و ارتباطات نزدیکی با این تروریست‌ها دارد؛ تهیه شده باشد بسیار زیاد است.

** غیر قابل حل بودن مشکل آمریکا با ایران
روزنامه سیاست روز در مطلبی با استفاده از روتیتر 'ادعای اعلام آمادگی ترامپ برای سفر به تهران!' و تیتر 'دم خروس نمایان‌تر شد' آورده است: می‌گویند ترامپ می‌خواهد بدون پیش‌شرط به تهران بیاید و مذاکره کند و برای این کار هفت کشور را واسطه کرده اما همان سرسپردگان نمی‌گویند که چرا به جای واسطه کردن این و آن برای جلب اعتماد همه و ثابت کردن حسن‌نیتش تمام تعهدات امریکا در مقابل ایران در برجام و قواعد بین‌المللی را اجرا نمی‌کند و خسارات مردم را از بلوکه کردن اموال ملت و تحریم‌های ضد حقوق بشر و ضد انسانی نمی‌پردازد؟! داشتیم به این موارد فکر می‌کردیم که دم خروس بیش از گذشته بیرون زد!!
درست آنجا که بعد از جشن چهل سالگی انقلاب و حضور گسترده ملت در حمایت از حکومت جمهوری اسلامی ایران، ترامپ با توئیتی علیه حکومت و اتهاماتی درباره چهل سال انقلاب نکاتی را بر علیه حکومت جمهوری اسلامی مطرح کرد و یکبار دیگر ثابت کرد نه هسته‌ای و نه مواردی از جمله موشک‌ها مشکل امریکا را با ایران حل نمی‌کند، چون سیاست‌های حاکم بر این کشور فقط یک چیز می‌خواهد و آن نابودی انقلاب و حکومت اسلامی است، حکومت اسلامی که مخالف سرمایه‌داری است و آرمان‌هایی برای حمایت از مظلومان دارد به عقیده امریکا باید نابود شود تا دیگر مردم جهان را به طغیان علیه غارت اموالشان و جنایات علیه بشریت بیدار نکند.

** واکنش مقام ها به توییت ترامپ
به گزارش مشرق نیوز، محسن رضایی در توئیت جدید خود از حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در سالگرد 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران سخن گفته و توئیت فارسی ترامپ را مورد تحقیر قرار داد. وی به این نکته اشاره کرده است که پاسخ توئیت ترامپ در حضور مردم، به ویژه جوانان و نوجوانان نسل جدید در این راهپیمایی نهفته است. محسن رضایی در ادامه به ترامپ پیشنهاد کرده که فکری به حال خود و اسرائیل کند و پاسخی برای 70 سال قتل و جنایات مرتکب شده بدهد. در پایان نیز محسن رضایی عقب نشینی آمریکا و رژیم صهیونیستی از منطقه را نشان از پایان دوره این دو کشور قلمداد کرده است.

** واکنش کاربران توییتر به توییت ترامپ
روزنامه خراسان تیتر نخست خود را به مطلبی با عنوان ' پژواک سیلی مردم به ترامپ' اختصاص داد و نوشت: ترامپ فارسی یاد گرفت، نتانیاهو و بولتون ویدئو دادند!
شکوه و عظمت حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن موجب شد رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار به زبان فارسی توئیت بزند و نتانیاهو و جان بولتون هم در ویدئوهایی به زعم خود برای مردم ایران خط و نشان بکشند. اما آن چه در این عکس العمل های منفعلانه مشهود بود، واکنش گسترده کاربران به اظهارات جدید ترامپ، نتانیاهو و بولتون بود. به طوری که در پی این واکنش ها چهار هشتگ «بهمن تماشایی، بعثت انقلاب، چهل سال سازندگی و چهل سال اقتدار» به هشتگ های فارسی پرمخاطب دیروز در توئیتر تبدیل شد. ابتدا رئیس جمهور آمریکا در یک توئیت به زبان فارسی درباره 40 سالگی انقلاب با ادبیات توهین آمیز درباره ایران مدعی شد: «40 سال فساد. 40 سال سرکوب. 40 سال ترور. رژیم ایران فقط موجب 40 سال شکست شده است. مردم ایران که مدت هاست در رنج اند شایسته آینده روشن تری هستند.» کاربران در واکنش به این توئیت ترامپ واکنش های جالبی داشتند....همچنین صدرا محقق خبرنگار روزنامه شرق نیز در صفحه توئیتر خود از اعتراض یلدا معیری (عکاس) به استفاده دونالد ترامپ از عکس گرفته شده او خبر داد و به نقل از معیری نوشت: «به‌عنوان یک ایرانی که هر روز بیشتر از تحریم‌های آمریکا آسیب می‌بیند، معتقد است دیدن عکسش در توئیت ترامپ و مصاحبه مطبوعاتی پمپئو، موجب شرمندگی است.»
کد مطلب: 102851
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *