۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱

پاکستان نباید برای تروریستهاپناهگاه مهیا کند

مایک پامپئو از پاکستان خواست به فراهم کردن پناهگاه امن برای تروریست‌ها پایان دهد.
مایک پامپئو از پاکستان خواست به فراهم کردن پناهگاه امن برای تروریست‌ها پایان دهد.
به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال حمله تروریستی در جامو و کشمیر هند از اسلام‌آباد خواست پناه دادن به تروریست‌ها را پایان دهد.
این حمله تروریستی منجر به کشته شدن حدود ۴۵ تن شد.
گروه "جیش محمد"، وابسته به طالبان و القاعده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
هند، پاکستان را به دست داشتن در این حمله متهم کرده و پاکستان نیز از هند خواسته به جای نتیجه‌گیری‌های شتابزده آمادگی خود را برای همکاری در تحقیقات پیرامون این پرونده اعلام کند.
وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: آمریکا حمله تروریستی هولناک علیه نیروهای امنیتی هند را محکوم می‌کند. برای قربانیان این حادثه و خانواده‌هایشان دعا می‌کنم. ما در مخالفت با تروریسم در کنار هند هستیم. پاکستان نباید برای تروریست‌هایی که امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند پناهگاه امن مهیا کند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه هند امروز شنبه اعلام کرد مشاور امنیت ملی این کشور با جان بولتون، همتای آمریکایی‌اش تماسی تلفنی برقرار کرده و دو طرف طی این تماس "به همکاری برای حصول اطمینان از توقف ایجاد پناهگاه امن از سوی پاکستان برای جیش محمد و دیگر گروه‌های تروریستی که هند، آمریکا و کشورهای دیگر را تهدید می‌کنند، متعهد شدند".
در بیانیه وزارت امور خارجه هند آمده است: دو طرف تصمیم گرفتند که پاکستان را موظف به رعایت الزامات موجود طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و رفع موانع برای معرفی رهبر جیش محمد به عنوان یک تروریست جهانی بر مبنای قطعنامه ۱۲۶۷ شورای امنیت بدانند.
جان بولتون در این تماس تلفنی از "حق هند برای دفاع از خود در برابر تروریسم مرزی" حمایت و برای ارائه "کمک" به هند برای مجازات ترتیب‌دهندگان و حامیان این حمله تروریستی ابراز آمادگی کرد.
کد مطلب: 102993
برچسب ها: پاکستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *