; ?>; ?> مشرف به صدور مجوز حمله آمریکا به پاکستان اذعان کرد - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۶

مشرف به صدور مجوز حمله آمریکا به پاکستان اذعان کرد

ترور یک نامزد انتخاباتی در پاکستان، اذعان پرویز مشرف به صدور مجوز حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک کشورش و درگیریهای مسلحانه در ولایت کونر افغانستان از جمله تحولات مهم همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.
به گزارش مهر به نقل از آسوشیتد پرس، در حالی که تنها یک ماه به برگزاری انتخابات پارلمانی در پاکستان باقی مانده است، سخنگوی گروه طالبان از ترور "فخور اسلام" یک نامزد انتخاباتی نزدیک خانه اش در حیدرآباد از سوی اعضای این گروه خبر داد.
رویترز نیز در خبری از کشته شدن ۱۵ عضو طالبان و یک سرباز در جدیدترین درگیریها در منطقه خیبر در شمال غرب پاکستان خبر داد.
سی ان ان نیز از اذعان پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان به همدستی با واشنگتن برای صدور مجوز حمله هواپیماهای بدون سرنشین به خاک کشورش و امضای قرارداد مخفیانه با ایالات متحده خبر داد.
گفتنی است پرویز مشرف در ۲۴ مارس بعد از سالها تبعید با هدف شرکت در انتخابات پارلمانیT به پاکستان برگشت.
پرویز مشرف که متهم به دست داشتن در پرونده قتل بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان در سال ۲۰۰۷ و یکی از سران قبایل بلوچ در ۲۰۰۶ است، نهم فروردین ماه برای اولین بار به منظور پاسخگویی به اتهامات خود در دادگاه کراچی حاضر شد.
خبر دیگر اینکه پلیس ولایت کونر اعلام کرد در جریان حمله موشکی مخالفان به یک پاسگاه مرزی ۱۳ سرباز ارتش افغانستان و سه عضو طالبان کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.
بر اساس این گزارشT طالبان ابتدا کنترل این پاسگاه در ۱۸۵ کیلومتری شرق شهر کابل را در دست گرفته و پس از آن کنترل آن به دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاد. طالبان نیز مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
کد مطلب: 27358
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *