۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۰
پاکستانی هاخواستار شدند؛

قطع رابطه با آمریکا

هزاران پاکستانی روز یکشنبه در بیست و یکمین روز از آغاز راهپیمایی ها و تجمعات ضد آمریکایی - صهیونیستی در اعتراض به توطئه انتشار فیلم توهین آمیز به مقدسات اسلامی,خواستار قطع رابطه پاکستان با آمریکا و اخراج نمایندگان سیاسی این کشور از پاکستان شدند.
علاوه بر مردم ، احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان امروز با تجمع گسترده در منطقه ناصر باغ لاهور مرکز ایالت پنجاب , ضمن تقبیح مجدد انتشار فیلم موهن آمریکایی علیه مقدسات اسلامی باسردادن شعارهای ˈ مرگ بر آمریکا و اسراییل مرگت بادˈ , خواستار عدم همراهی مقامات پاکستانی با سردمداران آمریکایی در منطقه شده و تعطیلی سفارت خانه و کنسولگری های آمریکا در این کشور را خواستار شدند.

تظاهر کنندگان اقدامات توطئه آمیز غرب به سرکردگی آمریکا علیه مسلمانان و دین مبین اسلام را محکوم کردند و از سازمان ملل متحد و سازمان همکاری کشورهای اسلامی خواهان تصویب قانونی در راستای جلوگیری از اهانت افراد هتاک به مقدسات دینی و مجازات برای اینگونه اعمال ننگین و شرم آوری که توسط غرب و آمریکا حمایت می شود،شدند.

گروههای مختلف اعم از شیعیان و اهل تسنن پاکستان در این مراسم در مقابل یاوه گویی های آمریکای جنایتکارخواستار وحدت شدندو به حامیان تهیه و انتشار این فیلم موهن و اقدامات توهین آمیز دیگر نظیر چاپ کاریکاتور در مجله فرانسوی علیه مقدسات اسلامی هشدار دادند که مسلمانان این نوع حرکات مذموم و ناشایست را تحمل نخواهند کرد.

روحانیون و دانشجویان شیعیه و سنی پاکستان ضمن سردادن ذکر ˈلبیک یا رسول اللهˈ , توهین به مقدسات اسلامی را نتیجه حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی در مقابله با جهان اسلام دانستند و مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی را در این اقدام شرم آور متهم و خواستار مجازات آنها شدند.

معترضان در این مراسم با سردادن شعارهای ضد آمریکایی و صهیونیستی , پرچم های آمریکا و اسراییل را به آتش کشیدند.

این مراسم با حضور اعضای ارشد و هواداران گروههای مذهبی اعم از مجلس وحدت مسلمین پاکستان, سازمان دانشجویان امامیه لاهور , جمعیت عروه الوثقی لاهور , تحریک منهاج القران لاهور و دیگر گروههای مذهبی و سیاسی , سازماندهی و برنامه ریزی شده بود.

در این تجمع ضد آمریکایی - صهیونیستی که در آن تصاویری از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دست تظاهر کنندگان بود, مولانا صادق تقوی , برادر بزرگتر شهید رضا تقوی که جان خود را در راه مقابله با هتاکان به پیامبر گرامی اسلام فدا کرد , گفت : مسلمانان جهان با اتحاد و محکوم ساختن انتشار فیلم موهن ساخته شده در آمریکا , به حامیان این اقدام زشت نشان دادند که جسارت به پیامبر معظم اسلام را تحمل نخواهند کرد و در برابر توطئه های غرب ایستادگی خواهند کرد.

این رهبر مذهبی در لاهور،خون برادرش را که در مقابل کنسولگری آمریکا در کراچی به زمین ریخته شد را نشانه آمادگی مسلمانان برای فدا کردن جان خود در راه اسلام و پیامبر گرامی حضرت محمد مصطفی (ص) عنوان کرد.

وی افزود: رضا تقوی پیرو راه انبیا گونه حضرت امام خمینی رضوان الله علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و شهید علامه عارف الحسینی رهبر شیعیان پاکستان بود.

علامه سید جواد نقوی مدیرجمعیت عروه الوثقی لاهور نیز در سخنانی نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در تهیه و انتشار فیلم موهن آمریکایی و اقدام مجله فرانسوی در چاپ کاریکاتوری علیه مقدسات اسلامی را توطئه ای علیه جهان اسلام خواند و خواستار قطع رابطه کشورهای اسلامی با آمریکای جنایتکار و تحریم کالاهای غربی در ممالک اسلامی از سوی مسلمانان شد.

سید فرهت عباس شاه رییس گروه تحریک منهاج القران لاهور در این مراسم گفت:اعتراض مسلمانان تا مجازات عوامل تهیه این فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام و همچنین تری جونز کشیش ملعون آمریکایی که پیشتر به قرآن مجید, جسارت روا داشته بود ادامه خواهد داشت.

در پایان این تجمع ضد آمریکایی -صهیونیستی,معترضان از منطقه ناصر باغ لاهور خارج شدند و به سمت کنسولگری آمریکا در این شهر حرکت کردند.

به نقل از شبکه های خبری پاکستان , تدابیر شدید امنیتی توسط نیروهای پلیس و تکاوران ایالت پنجاب در مقابل محل برگزاری این مراسم و خیابانهای اطراف و همچنین مسیر کنسولگری آمریکا به اجرا درآمده بودو ماموران سعی در توقف و انحراف مسیر راهپیمایان معترض را داشتند.
کد مطلب: 9755
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *