۰
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳

همه چیز درباره رفتگر فضایی

یک ماهواره آزمایشی موسوم به "نابودگر زباله‌ها" قادر است با پرتاب نیزه زباله‌های فضایی در حال گردش به دور زمین را شکار کند.
همه چیز درباره رفتگر فضایی
یک ماهواره آزمایشی موسوم به "نابودگر زباله‌ها" قادر است با پرتاب نیزه زباله‌های فضایی در حال گردش به دور زمین را شکار کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، یک ماهواره آزمایشی ساخته شده به دست مهندسان دانشگاه سوری(Surrey) آنها را یک گام به تمیز کردن مدار زمین از زباله‌های فضایی نزدیک‌تر کرد.
این ماهواره موسوم به "RemoveDEBRIS" با پرتاب کردن چیزی شبیه به یک نیزه کوتاه، زباله‌های سرگردان در مدار پایین زمین را شکار می‌کند.
در ویدئویی که از عملکرد آزمایشی این ماهواره منتشر شده یک صفحه هدف به فاصله ۱.۵ متری از ماهواره قرار داده شده است که با یک نیزه فلزی با سرعت ۲۰ متر بر ثانیه هدف قرار می‌گیرد.
این ماهواره به عنوان بخشی از یک سری از آزمایشات برای آزمایش تکنیک‌های پاکسازی زباله‌های فضایی توسعه داده شده است.
فضا ممکن است گسترده‌تر از تصورات و درک ما باشد، اما نباید فراموش کرد که بیش از ۷۶۰۰ تن زباله فضایی ساخته دست انسان در مدار زمین سرگردانند.
این زباله‌ها همان ماهواره‌ها و قطعات موشک باقی‌مانده از مأموریت‌های قدیمی هستند که انجام مأموریت‌های جدید را مخاطره آمیز می‌کنند.

این ماهواره شکارچی توسط یک کنسرسیوم از شرکت‌های فضایی پیشرو و مؤسسات تحقیقاتی به رهبری دانشگاه سوری و با بودجه کمیسیون اروپا طراحی و ساخته شده است.
آزمایش این شکارچی فضایی سومین آزمایش از این دست است که شامل یک پرتابگر، یک نیزه و یک مکانیزم قفل‌کن روی شکار برای درگیری با هدف و نفوذ در آن است.
دو آزمایش پیشین شامل پرتاب تور برای شکار زباله‌ها و یک سیستم ناوبری LiDAR به همراه دوربین برای شناسایی زباله‌های فضایی بود.
آزمایش چهارم و نهایی، یک بادبان است که باعث افزایش دقت حرکت در مدار می‌شود و باعث می‌شود که این ماهواره شکارچی بتواند زباله‌ها را به جو زمین پرتاب کند تا در آن بسوزند و نابود شوند.
کد مطلب: 103207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *