۰
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱

بنگلادش نمیتواند مهاجری از میانمار را بپذیرد

بنگادش به شورای امنیت سازمان ملل گفته است، دیگر نمی‌تواند مهاجران بیشتری را از میانمار بپذیرد.
بنگادش به شورای امنیت سازمان ملل گفته است، دیگر نمی‌تواند مهاجران بیشتری را از میانمار بپذیرد.
به گزارش ایسنا، بنگلادش ۱۸ ماه پس از فرار بیش از ۷۰۰ هزار روهینجایی به این کشور به دنبال سرکوب میانمار، به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است که نمی‌تواند پذیرای مهاجران دیگری باشد.
شهید الحق، وزیر امور خارجه بنگلادش اظهار کرد: متأسفانه باید به شورای امنیت اعلام کنم بنگلادش دیگر در شرایطی نیست که بتواند افراد بیشتری از میانمار را در خود اسکان دهد.
این وزیر بنگلادشی همچنین میانمار را به "دادن وعده‌های توخالی" در جریان مذاکرات درباره بازگرداندن این مهاجران و "داشتن رویکردهایی که در روند این مذاکرات ایجاد مانع می‌کنند"، متهم کرد.
حق افزود: به دلیل عدم وجود شرایط مساعد در میانمار، حتی یک روهینجایی هم برای بازگشت به راخین داوطلب نشده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کارن پیرس، سفیر انگلیس در سازمان ملل در همین راستا در شورای امنیت اظهار کرد: بسیار متاسفیم که پیشرفتی در روند بازگرداندن مهاجران حاصل نشده و این مساله مسلماً نیازمند اقداماتی از جمله ایجاد شرایطی است که مهاجران احساس کنند می‌توانند به کشور خود بازگردند.
بسیاری از اعضای شورای امنیت نیز تاکید کردند که بازگشت مهاجران روهینجایی به راخین باید با امنیت و به صورت داوطلبانه صورت گیرد. آنان همچنین دولت میانمار را برای ایجاد دسترسی گسترده و بی‌قید و شرط سازمان ملل به راخین تحت فشار گذاشتند.
کریستین شرانر برگنر، نماینده سازمان ملل در میانمار نیز به شورای امنیت گفت، دسترسی‌های سازمان ملل در حال حاضر "کافی نیست".
وی افزود: ابعاد آنچه به مسلمانان روهینجا رفته و اتهامات جنایت علیه بشریت در این مساله، آن را به یکی از وحشتناک‌ترین وقایع قرن حاضر تا امروز تبدیل می‌کند.
معاون سفیر چین در سازمان ملل نیز اظهار کرد، این مسأله‌ای میان بنگلادش و میانمار است و "به همین دلیل حل و فصل آن بر عهده این دو کشور است".
سفیر روسیه در سازمان ملل نیز موافقت خود را به اظهارات نماینده چین ابراز کرد.
کد مطلب: 103747
برچسب ها: میانمار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *