۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۴

تلاش دولت بنگلادش برای ممانعت از کمک رسانی به مسلمانان میانمار

دولت داکا برای ممانعت از ورود بیشتر آوارگان میانماری فعالیت چند موسسه بشردوستانه را تعلیق کرد.

 فعالیت سه سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه، سازمان اقدام علیه گرسنگی و سازمان کمک به مسلمانان انگلیس توسط دولت بنگلادش ممنوع اعلام شد.

دولت داکا نگرانی از هجوم آوارگان میانماری را عامل این اقدام دانسته و از دیگر سازمان‌ها نیز خواسته تا فعالیت خود را متوقف کنند.

سازمان‌های خیریه خدمات پزشکی، خوراک ضروری و آب آشامیدنی در اختیار پناهندگان میانماری که از کشورشان فرار کرده‌اند، قرار می‌دهند.

همچنین، بنگلادش از ورود صدها قایق متعلق به مسلمانان روهینگیا به آن کشور جلوگیری کرده است.

پرس تی وی گزارش داد، دولت داکا در حالی دست به چنین اقداماتی زده که بحران انسانی و افزایش نگرانی‌ها از پاک‌سازی قومی علیه اقلیت مسلمان میانمار همچنان ادامه دارد.

هزاران مسلمان میانماری پس از اینکه با حملات بودایی‌ها و بی توجه دولت کشور خود مواجه شدند به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.مسلمانان میانمار در اردوگاه‌های پناهجویان در بنگلادش و تایلند از داشتن امکانات اولیه محروم هستند و از نبود غذا و مواد دارویی رنج می‌برند.

روهینگیا از یک ماه قبل شاهد موجی از خشونت‌های نژادی از طرف بودایی‌های تندرو بودند که طی آن چندین هزار مسلمان کشته شدند.

این درگیری‌ها زمانی شروع شد که بودایی‌ها چندین مسلمان را به جرم سوار شدن بر اتوبوس به قتل رساندند که با اعتراض مسلمانان روبرو شد که این مسئله موجی از خشونت‌ها را علیه روهینگیا برانگیخت.

مسلمانان میانمار متحمل یکی از شدیدترین تبعیض‌های نژادی می‌شوند به گونه‌ای که از حق تحصیل و کار در جامعه محروم هستند.

دولت میانمار مدعی است که روهینگیا شهروندان این کشور نیستند و تاکید دارد که مسلمانان یا باید به اردوگاه‌ها بروند یا به یک کشور ثالث مهاجرت کنند.
کد مطلب: 1709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *