۰
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۷

اردوغان به عراق می‌رود

سفیر ترکیه در عراق اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور پس از برگزاری انتخابات محلی که قرار است در ماه مارس برگزار شود، به عراق سفر خواهد کرد.
سفیر ترکیه در عراق اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور پس از برگزاری انتخابات محلی که قرار است در ماه مارس برگزار شود، به عراق سفر خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فاتح ییلدیز، سفیر ترکیه در بغداد در مصاحبه مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: برنامه ما رشد و توسعه و بازسازی عراق است و زیرساخت‌های این کشور نقص‌هایی دارد و در شرایط مناسبی قرار ندارد. به همین دلیل در جریان کنفرانس کویت پنج میلیارد دلار برای بازسازی عراق کمک کردیم.
وی گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پس از برگزاری انتخابات محلی که قرار است در ماه مارس برگزار شود، به عراق سفر خواهد کرد.
ییلدیز در ادامه افزود: دولت پیشین عراق به صورت گسترده با داعش مبارزه کرد، اما تهدیدات تروریست‌ها ادامه دارد. حضور داعش در سوریه نیز همچنان خطری را علیه منطقه ایجاد می‌کند. ما باید از عراق در مرحله بازسازی‌ این کشور حمایت کنیم، همانطور که از این کشور در هنگام جنگ علیه گروه تروریستی داعش حمایت کردیم.
این مسئول ترکیه‌ای تصریح کرد: حضور نیروهای ترکیه در بعشیقه موضوعی است که باعث نگرانی عراقی‌ها شده و ما نیز از نگرانی آن‌ها ناراحت هستیم و حضور نیروهای ترکی باید در چارچوب دیگری مورد بررسی قرار بگیرد.
سفیر ترکیه در بغداد همچنین گفت: تقویت روابط میان عرب‌ها و ایران بسیار مهم است، زیرا که توافق میان سه کشور عراق، ترکیه و ایران مانع هرگونه مداخله خارجی در منطقه می‌شود.
کد مطلب: 103847
برچسب ها: رجب طیب اردوغان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *