۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۰

گسترش مناسبات ایران و ژاپن

رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و ژاپن در دیدار با سفیر ژاپن گفت که روابط دوستانه ۲ ملت ایران و ژاپن فراتر از چارچوب‌های مناسبات رسمی و دولتی است.
 به نقل از اداره اخبار مجلس، «کن ایچی کومانو» سفیر ژاپن در تهران عصر امروز (شنبه) با نصرالله پژمان‌فر رئیس گروه دوستی-پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار پژمان‌فر با اشاره به سابقه روابط دوستانه ۲ کشور بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش مناسبات فیمابین به ویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد.

وی در این دیدار با مثبت و رو به رشد خواندن مناسبات ۲ کشور، از عزم و اراده نمایندگان مجلس در فراهم کردن زمین‌های لازم برای توسعه و گسترش همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف سخن گفت و اظهار داشت: روابط دوستانه دو ملت ایران و ژاپن فراتر از چارچوب‌های مناسبات رسمی و دولتی است که به پایداری همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف کمک می‌نماید.

رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و ژاپن در بخش دیگری از سخنان خود با مقدم خواندن توسعه فرهنگی بر توسعه فرهنگی بر توسعه سیاسی و اقتصادی خواستار فعال‌تر شدن ارتباطات ۲ کشور در این حوزه گردید.

وی همچنین از زحمات سفیر ژاپن در تهران در دوران فعالیت ایشان قدردانی کرد.

«کن ایچی کومانو» سفیر ژاپن در تهران نیز با برشمردن اقدامات و فعالیت‌های خویش در جهت تحکیم و توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوستانه ۲ کشور، گسترش مناسبات پارلمانی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ارتباطات در حوزه پارلمانی نقش مهمی در توسعه همکاری‌های دوستانه میان ۲ کشور دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌ مشترک ۲ ملت ایران و ژاپن در پاسداشت سنت‌های فرهنگی و اجتماعی، بر لزوم آشنایی هر چه بیشتر دو ملت با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر تأکید کرد.

سفیر ژاپن در تهران در خاتمه با بیان علاقمندی پارلمان ژاپن به ویژه اعضای گروه دوستی-پارلمانی ژاپن و ایران برای توسعه همکاری‌های فیمابین، عضویت افراد برجسته و با سابقه مجلس ژاپن در گروه دوستی-پارلمانی با ایران را نشان‌دهنده اهمیت مناسبات پارلمانی فیمابین برای کشورش دانست.
کد مطلب: 10469
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *