۰
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹

حذف «عادل» عادلانه نیست

حذف آخرین برنامه نود در سال 97 از کنداکتور شبکه سه آن هم در حالی که همگان چشم انتظار مرور وقایع تلخ و شیرین سال بودند، شوک عجیبی به مردم و جامعه ورزش و هنر وارد کرد و حالا همه از رئیس سازمان صدا و سیما انتظار دارند که ملی بودن و ملی عمل کردن رسانه ملی را اثبات کند.
حذف آخرین برنامه نود در سال 97 از کنداکتور شبکه سه آن هم در حالی که همگان چشم انتظار مرور وقایع تلخ و شیرین سال بودند، شوک عجیبی به مردم و جامعه ورزش و هنر وارد کرد و حالا همه از رئیس سازمان صدا و سیما انتظار دارند که ملی بودن و ملی عمل کردن رسانه ملی را اثبات کند.
به گزارش ایرنا، کمتر از یک هفته پس از انتخاب برنامه نود و عادل فردوسی پور به عنوان بهترین برنامه و مجری تلویزیون از نگاه مردم عزیز و داوران منتخب و در حالی که این مجری و تهیه کننده صاحب نام به تازگی از تز دکترای خود در رشته مدیریت رسانه در دانشگاه تهران دفاع کرده بود، گمانه زنی های روزهای اخیر در واپسین روزهای سال محقق شد! حذف پخش آخرین برنامه نود آن هم در حالی که همگان چشم انتظار مرور وقایع تلخ و شیرین فوتبال ایران و جهان در سال 1397 بودند، شوک عجیبی به مردم و جامعه ورزش و هنر کشور وارد کرد که در تغییرات مدیریتی و برنامه ای تاریخ سازمان صدا و سیما بی سابقه یا کم سابقه بوده است.
عادل فردوسی پور برجسته ترین برند تاریخ تلویزیون ایران بوده و هست. شهرت و آوازه نود و فردوسی پور در میان رسانه ها و برنامه های ورزشی جهان نیز زبانزد همگان است. سال هایی که در کشور سوئیس مشغول تحصیل بودم، وقتی در میان صاحب نظران ورزشی جهان صحبت از نود و عادل فردوسی پور می شد همگان متعجب بودند که این برنامه و مجری قهار آن چه می کند که تا ساعت 2 بامداد سه شنبه چند میلیون نفر در نظرسنجی های تلفنی این برنامه زنده ورزشی شرکت می کنند!؟
خیلی از مجریان و تهیه کنندگان ورزشی جهان در حسرت جلب این حجم از مخاطب برای برنامه های زنده تلویزیونی خودشان هستند. عادل و نود بی عیب و نقص نبودند اما عادل کسی بود که بسیاری از ایرانیان خارج از کشور در پنج قاره جهان را با آن همه اختلاف ساعت پای تماشای نود نشاند؛ او بود که تلاش کرد و مرارت کشید که فوتبال بانوان نیز باید در خور توجه شایسته در نود باشد. مهمتر از همه اینکه سهم عادل در ارتقا سطح حقوق ورزش ایران از جامعه حقوقی ایران بیشتر بود؛ در واقع او بود که با برگزاری مناظره های بی نظیر و ویژه برنامه های حقوقی جذاب، مباحث حقوق ورزشی روز فوتبال جهان را به تلویزیون کشاند.
امروزه ده ها پایان نامه و رساله دکتری در دانشکده های حقوق برجسته کشور در زمینه حقوق ورزش نوشته شده است که آگاهی بخشیِ نود، نقشی بسزا در به رسمیت شناخته شدن حقوق ورزش در ایران داشته است.
و سرانجام اینکه نود و عادل بیشترین و گرانترین درآمد ناشی از پخش آگهی های بازرگانی را نصیب سازمان صدا و سیما کرده اند. نود و عادل متعلق به مخاطبان و مردم ایران هستند. سزاوار نبود که دکتر عادل فردوسی پور درست چند روز پس از اخذ دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران و بیست سال تجربه تهیه کنندگی و اجرای یکی از پر مخاطب ترین برنامه های زنده ورزشی جهان کنار گذاشته شود. مردم انتظار دارند رئیس سازمان صدا و سیما نشان دهد که رسانه ملی، ملی است و ملی عمل می کند.
کد مطلب: 104927
برچسب ها: عادل فردوسی پور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *