۰
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴

اطلاعیه هلال احمر درباره شایعات

جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای با انتقاد از برخی خبرسازی‌ های کذب تاکید کرد امدادگران و داوطلبان این جمعیت بی‌توجه به این حاشیه سازی‌ها برای تداوم خدمت رسانی تلاش می‌کنند.
جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای با انتقاد از برخی خبرسازی‌ های کذب تاکید کرد امدادگران و داوطلبان این جمعیت بی‌توجه به این حاشیه سازی‌ها برای تداوم خدمت رسانی تلاش می‌کنند.
به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: در روزهای گذشته و پس از درگیر شدن بیش از نیمی از کشور با سیل و سیلاب، امدادرسانی به هموطنان سیل زده به ماموریت اصلی جمعیت هلال احمر تبدیل شد. خدمات گسترده جمعیت به آسیب دیدگان هم در رسانه ها انعکاس مناسبی داشت و هم با استقبال و اعتماد مردم همراه شد چه اینکه در یک بازه ۵ روزه کمک های نقدی مردم به هلال احمر برای رساندن به دست مردم از مرز ۱۰ میلیارد تومان گذشت. 
همزمان هموطنان نیز با انتشار مطالب متنوعی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، فداکاری و تلاش امداگران و داوطلبان جمعیت را باز نشر کردند که باعث دلگرمی این افراد شد. 
اما در مقیاس بسیار کمتر، گاهی در فضای مجازی مطالبی منتشر شده که کذب بودن آنها بسیار بدیهی و روشن است. خبرهایی مانند سرقت کمک های مردمی و ارائه توهین آمیز کمک ها به مردم نمونه هایی از این حاشیه سازی‌ها هستند.‌
جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه اعتماد مردم، سرمایه اصلی این نهاد است اعلام می‌کند بازنشر تصاویر و فیلم‌های قدیمی با هدف فریب مردم، جعل عکس و دروغ پردازی تاثیری بر اراده و همت امدادگران و داوطلبان نخواهد داشت اما از مردم شریف درخواست می کنیم در مواجهه با اخبار منفی با دقت بیشتری آنها را بررسی کرده و چنانچه آنها را دروغ یا سست دیدند از بازنشر آنها خودداری کنند. 
اگر هم خبری باعث ایجاد شبهه یا پرسش برای هموطنان شد می توانند آن را در صفحات رسمی جمعیت در شبکه های اجتماعی منعکس کنند تا در اسرع وقت پاسخ لازم را دریافت نمایند.
همچنین همان طور که پیش از این اعلام شده تنها داشتن لباس و کاور جمعیت هلال احمر مجوزی برای فعالیت به عنوان امدادگر یا عضو این‌ جمعیت نیست. مدتی قبل فردی با کاور هلال احمر با مراجعه به مدرسه ای اقدام به نمونه گیری خون کرده بود که به وضوح مشخص بود اقدام غیرقانونی است.
امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر عمدتا به صورت‌ گروهی انجام وظیفه می کنند و ماموریت های انفرادی محدود به موارد خاص و استثنا می شود. همچنین هیچ مجوزی برای هیچ فرد یا گروهی برای انجام مواردی خارج از وظایف جاری صادر نشده و نمی شود.از مردم عزیز درخواست می شود ضمن حساسیت به هویت امدادگری و داوطلبی، هرگونه تخلف و رفتار ناشاسیت را به جمعیت هلال احمر یا سایر مراجع قانونی گزارش کرده تا راه بر سوء استفاده از لباس و نشان خدمت به مردم بسته شود. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، بدیهی است اینکه در یک ویدیو غیر واضح نشان داده شود فردی با کاور هلال‌احمر در حال جابجایی بسته هایی نامشخص است، نمی تواند اتهامی را متوجه اعتبار این نهاد کنند و البته چنانچه سوء استفاده یا تخلفی محرز شود، با متخلفان مطابق قانون برخورد سختگیرانه خواهد شد.
کد مطلب: 105322
برچسب ها: هلال احمر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *