۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۰

دلیل تعطیلی استخر آزادی چیست؟

بنابر اعلام مسؤولان مجموعه آزادی قرار است از اول اردیبهشت استخر آزادی در اختیار فدراسیون نجات غریق قرار گیرد.
بنابر اعلام مسؤولان مجموعه آزادی قرار است از اول اردیبهشت استخر آزادی در اختیار فدراسیون نجات غریق قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، در حالی که تیم ملی شنا از پنجم فروردین در استخر آزادی اردوی آمادگی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو برپا کرده بود، امروز شنبه ۱۷ فروردین بعد از پایان تمرینات شیفت صبح و هنگام بازگشت ملی‌پوشان شنا به استخر برای شروع ادامه تمرینات، با بنری مواجه شدند که در آن عنوان شده بود که استخر آزادی تعطیل شده است، این در حالی است که استخر آزادی تنها استخر قهرمانی و حرفه‌ای برای آماده‌سازی شناگران جهت کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست.
این استخر که تنها استخر استاندارد برای ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است و از سال تأسیس در اختیار فدراسیون شنا بوده است، این طور به نظر می‌رسد که قرار است بعد از انجام یکسری تعمیرات فنی و بروز رسانی تجهیزات آن در اختیار فدراسیون نجات غریق قرار گیرد.
هر چند براساس مکاتبات انجام شده بین فدراسیون شنا و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این استخر قرار بود از سال ۹۴ به دلیل بالا بودن هزینه‌ی نگهداری آن و به خاطر عدم اعلام آمادگی فدراسیون شنا برای حفظ و نگهداری استخر، به بخش خصوصی واگذار شود و تنها یک سانس آن در اختیار ملی پوشان استخر قرار بگیرد، اما این واگذاری طبق آخرین مکاتبه انجام شده در تاریخ ۲۱/‏۱۱/‏۹۷‬ بین رئیس فدراسیون نجات غریق با کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به فدراسیون نجات غریق به اتمام رسیده و بنابر اعلام مسؤولان مجموعه آزادی قرار است از اول اردیبهشت استخر آزادی در اختیار فدراسیون نجات غریق قرار گیرد.
سیدرضا موسوی مسؤول روابط عمومی ورزشگاه آزادی با تأیید این مساله تاکید کرد؛ چون نگهداری استخر آزادی برای فدراسیون شنا هزینه‌ی زیادی را به دنبال دارد و این فدراسیون نمی‌تواند همزمان هزینه‌ی نگهداری دو استخر ۹ دی ورزشگاه شیرودی و استخر آزادی را پرداخت کند و هزینه‌ی حفظ و نگهداری این دو استخر برای فدراسیون شنا بالاست، در نتیجه تا به امروز فدراسیون شنا هیچ اعلام آمادگی برای حفظ استخر آزادی نداشته و براساس تصمیمات مدیران فدراسیون شنا، نجات غریق و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار بر این شد که این استخر بعد از پایان تعمیرات و به روزرسانی تجهیزات از ابتدای اردیبهشت به فدراسیون نجات غریق واگذار شود.
البته مسؤولین فدراسیون شنا بر این باورند که در این زمینه هیچ مکاتبه‌ای پیرامون قبول واگذاری استخر آزادی انجام نشده و پیش از این قرار بود این استخر به بخش خصوصی واگذار شود، هرچند موسوی معتقد است که این فرافکنی دوستان است و استخر آزادی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود. بلکه به دلیل عدم نیاز رئیس فدراسیون شنا طی مکاتبه‌ای که در تاریخ ۲۷/‏۱۲/‏۹۷‬ داشتیم، مقرر شد به نجات غریق واگذار شود.
در واکنش به این خبر از سوی شرکت تجهیز اماکن ورزشی اعلام شد که پیش از این فدراسیون شنا در نامه‌ای به شرکت توسعه و تجهیز اعلام کرده است که به دلیل بالا بودن هزینه‌های نگهداری، قصد در اختیار داشتن استخر قهرمانی آزادی را ندارد اما، فرید فتاحیان دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تکذیب این موضوع گفت: ما همیشه گفته‌ایم که استخر قهرمانی آزادی برای فدراسیون شنا است و به هیچ عنوان حاضر نیستیم این استخر را به شخص یا ارگان خاصی واگذار کنیم. از ابتدای تأسیس این استخر برای توسعه ورزش قهرمانی و شنا ساخته شده است.
او افزود: امروز (شنبه) ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۷ هم به وزارت ورزش آمده‌ایم تا پیگیر این موضوع باشیم. خوشبختانه آقای سلطانی‌فر و داورزنی هم به شدت با اینکه استخر آزادی به بخش خصوصی واگذار شود مخالف هستند و به هیچ عنوان این تصمیم را تأیید نمی‌کنند. وزیر و آقای داورزنی معتقدند که استخر قهرمانی باید در اختیار قهرمانان و ملی‌پوشان باشد.
فتاحیان در پاسخ به این سوال، آیا تا کنون فدراسیون شنا در نامه‌ای به شرکت توسعه و تجهیز یا وزارت ورزش اعلام کرده است که استخر قهرمانی آزادی را نمی‌خواهد؟ گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی وجود ندارد. مگر می‌شود این کار را کنیم وقتی تنها استخر استاندارد ما آزادی است
به هر صورت از نظر سازمان تجهیز طی مکاتباتی که بین رؤسای دو فدراسیون و شرکت توسعه و نگهداری اماکن انجام شده استخر آزادی از ۰۱/‏۰۲/‏۹۸‬ در اختیار فدراسیون غریق نجات قرار خواهد گرفت و فدراسیون شنا چون درخواستی برای نگهداری استخر آزادی که تنها استخر قهرمانی برای ملی‌پوشان شناست نداشته، دیگر مسؤولیتی در قبل استخر آزادی نخواهد داشت.


 
کد مطلب: 105514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *