۰
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶

هوسهای غذایی را نادیده نگیرید

اگر هوس خوردن غذاهایی خاص بارها و بارها به سراغ شما می‌آید، این شرایط می‌تواند فراتر از موقعیتی آزاردهنده بوده و نشانه‌ای از بروز مشکلی واقعی برای سلامت بدن شما باشد.
هوسهای غذایی را نادیده نگیرید
اگر هوس خوردن غذاهایی خاص بارها و بارها به سراغ شما می‌آید، این شرایط می‌تواند فراتر از موقعیتی آزاردهنده بوده و نشانه‌ای از بروز مشکلی واقعی برای سلامت بدن شما باشد.
به گزارش عصر ایران به نقل از "ایزی هلث آپشنز" ، «گاهی با هوس‌های غذایی مواجه می‌شویم که قدرت آنها فراتر از نیروی اراده بوده و در نهایت تسلیم آنها می‌شویم.در این قبیل مواقع به نظر می‌رسد معده دارای مغز مختص به خود بوده و این شرایط به ویژه زمانی که در تلاش هستید تا یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید، بسیار آزاردهنده است اما اگر هوس خوردن غذاهایی خاص بارها و بارها به سراغ شما می‌آید، این شرایط می‌تواند فراتر از موقعیتی آزاردهنده بوده و نشانه‌ای از بروز مشکلی واقعی برای سلامت بدن شما باشد.
هنگامی که نمی‌توانید به دسر نه بگویید
اگر هوس خوردن خوراکی‌های شیرین به گونه‌ای در شما شکل می‌گیرد که انگار فردایی وجود ندارد، این می‌تواند به معنای از کنترل خارج شدن قند خون باشد. زمانی که یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال می‌کنید، سطوح قند خون شما تقریباً پایدار باقی می‌ماند اما اگر یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات و شکر را دنبال می‌کنید، سطوح قند خون می‌تواند همانند یک ترن هوایی بالا و پایین برود و زمانی که قند خون افت می‌کند، بدن به مصرف قند بیشتر تمایل دارد. این شرایط شبیه اعتیاد به یک ماده مخدر است. زمانی که سطوح قند افت می‌کند، دفعه بعد به قند بیشتر برای دستیابی به اوج رضایت و لذت نیاز خواهید داشت.
نوسان قند خون در بلندمدت می‌تواند ابتلاء به دیابت نوع را در پی داشته باشد. از این رو زمانی که با هوس خوردن خوراکی‌های شیرین مواجه می‌شوید، بهتر است یک میوه شیرین، مانند سیب، مصرف کنید. با مصرف یک خوراکی سالم به جای یک بستنی یا شیرینی قند مورد نیاز به همراه مواد مغذی دیگر که فواید مختلفی را برای بدن به همراه دارند، تأمین می‌شود. همچنین شما می‌توانید از ورزش برای مقابله با هوس‌های شیرین خود استفاده کنید. شکر موجب احساس رضایت می‌شود و ورزش نیز می‌تواند اثری مشابه را ایجاد کند. از این رو ورزش کردن می‌تواند روشی سالم برای فریب بدن درباره دستیابی به آن چه می‌خواسته است، محسوب شود.
زمانی که هوس خوراکی‌های شور رهایتان نمی‌کند
هوس خوردن خوراکی‌های شور، مانند چیپس سیب‌زمینی می‌تواند نشانه خوبی از کمبود آهن در بدن باشد. از این رو مصرف مواد غذایی سرشار از آهن، مانند گوشت گاو، غذای دریایی، لوبیاها و سبزی‌های برگدار به جای تنقلات شور می‌تواند بهترین راه حل باشد. همچنین هوس خوردن غذاهای شور پس از انجام ورزش یا تعریق زیاد شرایطی طبیعی است زیرا سدیم به واسطه تعریق از بدن دفع می‌شود. هوس خوردن خوراکی‌های شور توسط بدن برای جایگزینی سدیم از دست رفته ایجاد می‌شود.
زمانی که به مصرف شکلات اعتیاد دارید
دلایل مختلفی می‌توانند در پس هوس خوردن شکلات قرار داشته باشند که از آن جمله می‌توان به استرس، کمبود منیزیم و کمبود ویتامین B اشاره کرد. اما بدون در نظر گرفتن این که مقصر اصلی چیست، باید به شیوه‌ای درست با آن مقابله کنید.
اگر استرس دارید، روش‌های برای کاهش سطوح استرس به جز مصرف مصرف غذا، مانند یوگا، مدیتیشن و ماساژ را امتحان کنید. اگر با کمبود منیزیم مواجه هستید، مواد غذایی سرشار از این ماده، مانند مغز دانه‌ها، ماهی، ماست، آووکادو و سبزی‌های برگدار تیره را مصرف کنید. اگر کمبود ویتامین B مساله‌ساز شده است، مصرف ماهی، ماکیان، تخم مرغ یا لبنیات را مد نظر قرار دهید.
اگر میل شدید به خوردن شکلات دارید، نمونه‌های تلخ با حداقل ۷۰ درصد کاکائو را انتخاب کنید.
هنگامی که هوس غذاهای چرب به سراغ شما می‌آید
اگر با هوس مصرف غذاهای چرب مواجه هستید، این شرایط می‌تواند به دلیل سطوح بالای استرس بوده یا نشانه‌ای از نیاز بدن به دریافت چربی‌های سالم، مانند اسیدهای چرب امگا ۳ باشد. از این رو زمانی که با هوس خوردن خوردن غذاهای چرب، مانند سیب زمینی سرخ شده مواجه می‌شوید، بهتر است مصرف مقداری گردو یا ماهی سالمون را مد نظر قرار دهید.
زمانی که در تلاش برای مقابله با هوس‌های غذایی ناسالم هستید اما به موفقیت چندانی در این زمینه نمی‌رسید، آب بیشتری بنوشید. کم‌آبی بدن می‌تواند موجب احساس گرسنگی شود، در شرایطی که به واقع گرسنه نیستید.»
کد مطلب: 105902
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *