۰
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰

لزوم تلاش برای حفظ سلامت سیل زدگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ادعا می‌کنیم تلفات انسانی بر اثر سیل نداشتیم و تقریباً جامعه بشری را با سلامت حفظ کرده‌ایم که در ادامه راه تلاش و همت باید در این راستا باشد تا خطری سلامت مردم به مخاطره نیندازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ادعا می‌کنیم تلفات انسانی بر اثر سیل نداشتیم و تقریباً جامعه بشری را با سلامت حفظ کرده‌ایم که در ادامه راه تلاش و همت باید در این راستا باشد تا خطری سلامت مردم به مخاطره نیندازد.
به گزارش ایسنا، ایرج نظری در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته درگیر بحث خشکسالی و تبعات آن بودیم که خوشبختانه شرایط کنترل و مدیریت شد. در آخر سال گذشته و ابتدای سال جاری با بارندگی‌ها و وقوع سیل درگیر این مسائل بودیم.
وی افزود: قطعاً همه سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها به نحوی خدمات سلامت محور خود را انجام دادند. در حال حاضر در آستانه روزهای پس از سیل، مشکلات و خطرات پس از آن هستیم و از خدمات همه ارگان‌ها و سازمان‌ها تشکر می‌کنیم اما در برخی مناطق جای گله‌مندی وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همه کارهایی که تاکنون انجام شد جهت حفظ سلامت و جان انسان‌ها بود بنابراین حساسیت‌ها در ادامه مسیر نیز باید ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: ادعا می‌کنیم تلفات انسانی بر اثر سیل نداشتیم و تقریباً جامعه بشری را با سلامت حفظ کرده‌ایم که در ادامه راه تلاش و همت باید در این راستا باشد تا خطری سلامت مردم به مخاطره نیندازد.
نظری عنوان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌ها در ارتباط با مسائل محیط زیست، محیط انسانی، دامپروری و موارد دیگر جهت ایجاد فضای سالم تلاش‌های بیشتری داشته باشند.
وی عنوان کرد: اکنون در بسیاری از مناطق حشرات، حیوانات موذی و گزنده‌ها زیاد شدند که گرما نیز در این زمینه تأثیرگذار است بنابراین باید در این راستا تمهیداتی اندیشیده و تلاش کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشکر از عدم قطع آب روستاها در زمان سیلاب، عنوان کرد: در رابطه با فاضلاب مشکلاتی را می‌دانیم و انتظار نداریم این مشکل در این شرایط بلافاصله حل شود. نگرانی ما از شرایط است که می‌تواند موجب بروز حوادثی شود باید جهت رفع عوامل بیماری‌زا همکاری بیشتری شود.
نظری با اشاره به بازگشت برخی از مردم به منازل خود، گفت: اکنون برخی از مردم به منازل خود برگشته‌اند اما شرایط محیطی، زیستی و بهداشتی برای آنها فراهم نیست. همچنین از سوی جاهای مختلف جهت سمپاشی اعلام آمادگی کرده‌اند اما اجازه این کار را نمی‌دهیم زیرا سمپاشی بی رویه بیماری، عارضه و مسائل مختلفی ایجاد می‌کند که بعد درمان آنها دچار مشکل خواهد شد. بنابراین در زمینه سمپاشی همه موارد باید در نظر گرفته شود.
کد مطلب: 106475
برچسب ها: سیل خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *