; ?>; ?> عربستان كي با تروریسم مبارزه کرده است - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸

عربستان كي با تروریسم مبارزه کرده است

رئیس قوه قضاییه درباره اعدام‌های اخیر در عربستان سعودی گفت: گزارشاتی که به دست ما رسیده که نشان می‌دهد افرادی که در عربستان اعدام شده‌اند انسان‌های آزاده هستند که برای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کنند.
رئیس قوه قضاییه درباره اعدام‌های اخیر در عربستان سعودی گفت: گزارشاتی که به دست ما رسیده که نشان می‌دهد افرادی که در عربستان اعدام شده‌اند انسان‌های آزاده هستند که برای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کنند.
به گزارش ايلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با قضات و روسای دادگستری‌های کل کشور ضمن محکوم کردن اقدام عربستان سعودی مبنی بر اعدام ۳۷ تن از شهروندان این کشور گفت: امروز آنچه که در دستگاه ناعادلانه قضاوت سعودی با عنوان مبارزه با تروریسم مشاهده می‌کنید جلوه‌ای از هوا پرستی است. گزارشاتی که به دست ما رسیده که نشان می‌دهد افرادی که اعدام شده‌اند انسان‌های آزاده‌ای بودند که برای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کردند.
ریاست قوه قضاییه با انتقاد از تمامی سازمان‌های بین‌المللی که در این زمینه سکوت کرده‌اند، گفت: از سازمان‌ها و نهادهایی که مدعی حقوق بشر هستند می‌خواهیم تحقیق کنند که آیا این افراد تروریست بوده‌اند یا خیر عربستان چه زمانی با تروریسم مبارزه کرده است که این بار دومش باشد.
وی ادامه داد: سعودی‌ها مورد حمایت غربی‌ها و اروپایی‌ها هستند چرا بیان نمی‌شود جرم این افراد چه بوده که اینگونه به طور علنی آنها را به خاک و خون کشیده‌اند.
رییس دستگاه قضا در ادامه به تشریح وظایف قوه قضاییه پرداخت و گفت: موظف هستیم طبق آنچه که خداوند در این نظام اسلامی و رهبری در بیانیه گام دوم داشته‌اند در دستگاه قضا تحولاتی انجام دهیم و نواقص را برطرف کنیم تا ارتقاء ، تعادل و پیشرفت صورت گیرد.
وی تاکید کرد: تحول یک ضرورت است و باید انجام شود که نیازمند همکاری همه همکاران در دستگاه قضاست زیرا تا در این مهم شرکت نکنند اتفاقی نمی افتد . تحول با بخشنامه صورت نمی گیرد اندیشه و افکار و قبل از آن اراده قوی لازم است .
وی ادامه داد: عزیزان در استان ها از ظرفیت های اندیشه ای استفاده کنند و با چهره های صاحب نظر و بابصیرت در ارتباط باشند و حتی در دستگاه قضا مورد استفاده قرار دهند زیرا تحول را یک اصل ضروری می دانیم .
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه محورهای مهم برای فعالیت دستگاه قضا در نظر گرفته شده است گفت: گام نخست این است که آسیب ها را شناسایی کنید ما در دستگاه قضایی با مشکلات متعددی روبرو هستیم .
رییسی ادامه داد: به طور مثال قوه قضاییه با حجم بالایی از پرونده های ورودی مواجه است که البته در بعضی از استانهای پرجمعیت این اتفاق می افتد آن هم به دلیل کمبود نیروی انسانی است ما باید این مشکل را برطرف کنیم.
رییس قوه قضاییه افزود: مساله بعدی اطاله دادرسی که سالهای مدیدی است از سوی مراجعین به دستگاه قضا مطرح است که هم مشکلات برون قوه ای دارد و هم مشکلات درون قوه ای ما باید در این مورد رفع اشکال انجام دهیم.
وی با اشاره به جمعیت کیفری کشور اظهار داشت: خوشبختانه کثرت جمعیت کیفری کاهش پیدا کرده است که این بسیار خوب است اما باید در نظر داشته باشیم که شاید در مورد کوتاهی این جمعیت باز هم دچار افزایش شود باید یک راهکار برای این موضوع در نظر بگیریم .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کاهش سرمایه های اجتماعی دستگاه قضا از دیگر مواردی است که مورد بررسی قرار گرفته است که باید مشکلات در این زمینه رفع گردد نامتناسب بودن برخی از برخوردها نیز باید اصلاح شود .
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تاکید می کنم حس کرامت از قصور ماست است گفت: کرامت باید از سوی همکاران و قضات حفظ شود.ارباب رجوع متهم و مجرم باید کرامتشان حفظ شود و قضات و همکاران ما در دستگاه قضایی باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: کرامت شعار من نیست اعتقاد من است و عمیقا به آن باور دارم که باید حفظ شود و در دستگاه قضا نهادینه گردد از معاونت محترم حقوقی درخواست کرده ام که دستورالعملی در چند فصل در مورد کرامت تهیه کند تا ما آن را ابلاغ کنیم.
رییسی تاکید کرد: توجه به حقوق عامه از اهداف قوه قضایی است و ما نمی خواهیم حق کسی ضایع شود.از دادستان های محترم می خواهم که به این امر توجه کنند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بر شمردن ویژگی های قضات گفت: قاضی شجاع ، مقتدر و وظیفه شناس باید حمایت قرار گیرد.
کد مطلب: 106552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *