۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۰
نخست وزير جديد ليبي گفت:

دولت جديد ليبي برای همه ليبيايي‏ها

نخست وزیر جدید لیبی تاکید کرد: دولت جدید لیبی دولت همه لیبیایی ها خواهد بود.
علی زیدان در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت: تعداد زیادی از اسلام خواهان به من رای دادند و دولت جدید لیبی دولت همه لیبیایی ها خواهد بود.
وی افزود: تاکنون هیچگونه تقسیم بندی پست های حکومتی صورت نگرفته است و ما تمایل بسیاری داریم که گروه ها و تشکل های مختلف در دولت جدید لیبی مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: به زودی با کسانی که نامزد پست های وزارتی می شوند گفتگوهایی انجام خواهیم داد و خود من افرادی را که نامزد ورود به کابینه هستند بررسی خواهم کرد.
علی زیدان تاکید کرد: از چند روز پیش به گفتگو با انقلابیون پرداخته ایم و تلاش می کنیم تا آن ها را در چارچوب تشکیلات امنیتی دولتی درآوریم.
نخست وزیر جدیدلیبی خاطر نشان کرد: از نقش پلیس وارتش لیبی برای افزایش توان امنیتی آن ها حمایت خواهیم کرد.
وی در رابطه با جمع آوری اسلحه انقلابیون گفت: شایسته است طرح های جمع آوری سلاح و تحویل آن به مقامات دولتی ادامه یابد.
وی تاکید کرد: مناطق مختلف لیبی حق دارند بر مبنای عدم تمرکز به بررسی خواسته ها و طرح های خود بپردازند.
زیدان در ادامه گفت: بی تردید بسیاری از کشورهای عربی همچون قطر، امارات ، اردن، تونس و مصر از انقلاب لیبی حمایت کرده و ما از آن ها تشکر می کنیم و قصد داریم با این کشورها روابطی جدید بر مبنای احترام متقابل برقرار کنیم. همچنین امیدواریم رابطه مان را با عربستان فعال کنیم. ما به دنبال آن هستیم که با همپیمانان اروپایی مان ارتباط برقرار کرده و به آن ها در خصوص اوضاع امنیتی و تمامی مشکلات موجود اطمینان دهیم.
وی در پایان گفت: دولت لیبی برای همه لیبی هاست چه آن هایی که در صف نیروهای انقلابی بودند و چه آن هایی که به اجبار در مقابل انقلابیون قرار گرفته بودند و یا از روی غفلت و یا ناآگاهی از واقعیت امور، رژیم سابق آن ها را در مقابل انقلابیون قرار داده بود.
کد مطلب: 10672
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *