۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۰

۴ قاچاقچی در طبس اعدام شدند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی طبس از اجرای حکم اعدام چهار نفر قاچاقچی مواد مخدر در محل زندان این شهرستان خبر داد.
عبدالجواد پارسافر  درباره اعدام ۴ نفر قاچاقچی مواد مخدر در طبس، اظهار داشت: ۴ متهم به نام‌های «تاج‌محمد.ب»، «علی.ب»، «حسین.ب»، و «محمد.ب» به جرم مشارکت در حمل مقدار ۱۹۰ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع مرفین به وسیله ۷ نفر شتر، در اسفندماه سال ۱۳۸۷ در منطقه گرم و سرد زنوغان طبس دستگیر شدند.

وی ادامه داد: پس از رسیدگی، این ۴ نفر براساس رأی صادر شده در تاریخ یکم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ از سوی شعبه ویژه دادگاه انقلاب یزد مستقر در طبس به اعدام محکوم شدند که این رأی در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ به وسیله دادستانی کل کشور تأیید شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان طبس اضافه کرد: در ادامه هر یک از این افراد طی ۴ مرتبه از کمیسیون‌های عفو استان یزد و کشور تقاضای عفو و تخفیف مجازات کردند که به علت مقدار زیاد مواد کشف شده با این تقاضا مخالفت شد.

وی یادآور شد: این ۴ نفر قاچاقچی پس از طی مراحل قانونی در سحرگاه روز یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ به دار مجازات آویخته شدند.

پارسافر افزود: این ۴ قاچاقچی علاوه بر این، در حمل ۴۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک نیز مشارکت داشته‌اند که بابت آن همگی به حبس ابد محکوم شده بودند. 

در سحرگاه روز سوم مهرماه سال جاری نیز حکم اعدام سه قاچاقچی دیگر به نام‌های «ن.م» با ۸۵۰ گرم، «ش.پ» با ۷۷۰ گرم و «ض.ن» با ۸۷۰ گرم موادمخدر از نوع مرفین و هروئین، که در سال ۱۳۸۸ به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر از طریق انبار در معده دستگیر شده بودند، در محل زندان طبس به اجرا درآمد.
کد مطلب: 10680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *