; ?>; ?> محیط زیست خلیج فارس در معرض خطر - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۱

محیط زیست خلیج فارس در معرض خطر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نباید زیست بوم خلیج فارس را به تاراج سپرد، افزود: امروز محیط زیست خلیج فارس در معرض خطر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نباید زیست بوم خلیج فارس را به تاراج سپرد، افزود: امروز محیط زیست خلیج فارس در معرض خطر است.
به گزارش ایسنا، عباس صالحی در آئین پایانی نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، افزود: خوشحالم در روز ملی خلیج فارس در هرمزگان این پهنه زیبا حضور دارم.
وی ادامه داد: خلیج فارس تنها یک قطعه نیست بلکه علاوه بر اینکه یک سرمایه خدادادی، اندوخته بزرگ ارتباطی و سرمایه افزون فرهنگی و هنری است، نمادی برای مقاومت ایرانیان در برابر بدخواهی و پرچم مقاومت ملی بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه خلیج فارس نماد وحدت اقوام ایرانی است، تصریح کرد: خلیج فارس یک واژه و قطره نیست بلکه جان و خون ایرانیان است.
وی با بیان اینکه خلیج فارس متعلق به یک روز نیست بلکه در تمامی ثانیه‌ها باید به این سرمایه اعتنا کنیم، اضافه کرد: خلیج فارس را از زوایای مختلف باید صیانت کرد و مورد توجه قرار داد.
صالحی با اشاره به اینکه از گذشته‌های دور دور تاکنون نام دریای پارس پر آوازه و پر آوا بوده است، خاطرنشان کرد: طمع کنندگان به نام خلیج فارس به دنبال دگرگونی یک تاریخ بودند؛ باید بیش از گذشته بکوشیم برای صیانت از این نام.
وی با بیان اینکه تکمیل اسناد، تحقیقات بیشتر هم در حوزه پژوهش و هم در حوزه ترویج از ضروریات برای صیانت از تاریخ و نام خلیج فارس است، اظهار کرد: صیانت از نام خلیج فارس کارهای بیشماری را می‌طلبد که در کنار آن صیانت از اقلیم و زیست بوم خلیج فارس با توجه به منحصربه فرد بودن نیاز به توجه همگان دارد.
صالحی با اشاره به اینکه نباید زیست بوم خلیج فارس را به تاراج سپرد، افزود: امروز محیط زیست خلیج فارس در معرض خطر است.
وی با بیان اینکه سیل اخیر نشان داد اگر با طبیعت مهربان نباشیم، طبیعت با انسان نامهربان می‌شود، تصریح کرد: خلیج فارس زیست بوم ما است و باید بیش از گذشته از آن محافظت کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خلیج فارس منطقه امن و ایمن بوده و کسی بیم سلامت در کشتیرانی در این دریا را نداشت، عنوان کرد: اما اکنون این خطر به خصوص در دهه‌های اخیر جدی تر شده که هم کشورهایی هستند که به نظامی گری می‌اندیشند نه هم زیستی.
وی ادامه داد: اینکه ثروت ملی منطقه در خرید نظامی گری منطقه باشد خبر خوبی نیست و اینکه عربستان سعودی ۳۰ درصد از بودجه خود را صرف خرید اسلحه می‌کند، خبر خوبی نیست.
صالحی واگذاری پایگاه‌های نظامی به خارجیان را خبر خوبی ندانست و تصریح کرد: منطقه خلیج فارس باید در اختیار مردم خود منطقه باشد که سال‌های سال در آن زیسته اند.
صالحی با بیان اینکه هرمزگان مرغ پاسبان ایران اسلامی است که همواره در مرزداری از کشورمان یکه تاز بوده است، اظهار کرد: امسال جشنواره خلیج فارس نشان داد که کیفیت آن بالاتر رفته و باید قدردان متولیان برگزاری باشیم.
وی امیدوارم همانطور که هرمزگان پیشتاز حفظ هویت خلیج فارس بوده، بتواند این مهم را همچنان تداوم بخشد.
 
کد مطلب: 106898
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *