۰
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۸

هشدار روسیه به آمریکا درباره‌ی ایران

امریکا باید به تشدید وخامت روابط سیاسی و اقتصادی کشورها با ایران خاتمه بدهد.
امریکا باید به تشدید وخامت روابط سیاسی و اقتصادی کشورها با ایران خاتمه بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره از سوی وزارت امورخارجه روسیه آمده است که مسکو بر این امر اصرار می ورزد که ایالات متحده به انجام هرگونه اقدامی که به تشدید وخامت در عرصه همکاری سیاسی و اقتصادی کشورها با ایران منجر شود خاتمه بدهد.
در اطلاعیه منتشره بخش اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه روسیه آمده است:«ما بر این امر اصرار می ورزیم که واشنگتن به هرگونه اقدامی که تعامل دیگر کشورها با ایران در عرصه های مالی-اقتصادی و سیاسی و غیره را دشوار سازد پایان بدهد.چندی پیش آمریکا بخش فلزات ایران را تحریم کرد. این اقدام را شدیدا محکوم می کنیم».
ایران در سالگرد خروج آمریکا از «برجام» توقف اجرای تعهدات خود در باره بعضی از مفاد برجام را اعلام کرد، از جمله آنچه به ذخایر اورانیوم غنی شده و آب سنگین مربوط می شود. تهران اعلام کرد که موظف نیست این محدودیت ها را رعایت کند.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که 60 روز به کشورهای اروپایی برای انجام مذاکرات مهلت می دهد. این خبر به اطلاع کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان، چین و روسیه رسانده شد.
ایران در سال 2015 در قالب توافقنامه هسته‌ای وین (برجام) پذیرفت که بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند و طرف دیگر مذاکرات یعنی کشورهای موسوم به 1+5 (شامل5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد+آلمان) نیز قبول کردند که در مقابل این اقدام ایران، تحریم‌های وضع‌شده علیه این کشور را لغو کنند.
در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
کد مطلب: 107430
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *