۰
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۵

ترامپ به دنبال الحاق ضمیمه به برجام است

مدیر پیشین شبکه الجزیره قطر با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا در سفرش به عراق حامل پیام کاهش تنش برای ایران بود گفت: ترامپ تنها می‌خواهد توافق، توافق خودش باشد نه اوباما.
مدیر پیشین شبکه الجزیره قطر با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا در سفرش به عراق حامل پیام کاهش تنش برای ایران بود گفت: ترامپ تنها می‌خواهد توافق، توافق خودش باشد نه اوباما.
به گزارش ایسنا، یاسر ابوهلاله، مدیر سابق شبکه قطری الجزیره در صفحه توئیتر خود نوشت: برخلاف چیزی که در رسانه‌ها منتشر شد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به عراق حامل پیام کاهش تنش برای ایران بود. آمریکا تنها چیزی که می‌خواهد الحاق یک ضمیمه به برجام است و نه لغو کامل آن.
وی افزود: آمریکا می‌خواهد که توافق، توافق ترامپ باشد نه اوباما. با توجه به توئیت‌های ترامپ آمریکا به دنبال جنگ نیست.
مدیر پیشین شبکه الجزیره نوشت: پمپئو به عراقی‌ها خبر داد که آنها از تحریم‌ها مستثنی هستند اما بدون اعلام رسانه‌ای.
ابوهلاله نوشت: طبیعتاً عربستان و امارات و رسانه‌های آنها از جنگ می‌گویند، گویی که ترامپ هم خلیفه حفتر (فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی که با بخشی از دولت می‌جنگد) است که آمریکایی‌ها را فدای بلندپروازی‌های آنان کند. ترامپ از ایران برای دوشیدن هرچه بیشتر عربستان استفاده می‌کند تا شیر آن خشکیده شود.
 پیش از این نیز حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین قطر در صفحه توئیتر خود نوشت: تنش کنونی منطقه خلیج (فارس) که برخی کشورهای عربی از آن حمایت می‌کنند به نظر من به تنش نظامی گسترده نخواهید کشید بلکه در وهله اول هدف آن بازگرداندن توافق هسته‌ای به میز مذاکرات میان ایران و آمریکا است. متأسفانه برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) رؤیای شکست ایران را در سر دارند، همانطور که قبل توافق هسته‌ای نیز این رؤیا را در سر داشتند و بعد از امضای این توافق مجبور به حمایت از آن شدند. متأسفانه ما تنها بر اساس واکنش‌ها عمل می‌کنیم و هیچ دیدگاه مشخصی برای منافع خود نداریم.
به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب در سفری غیرمنتظره و تحت تدابیر شدید امنیتی وارد بغداد شد. او به خبرنگاران گفت، هدف از این سفر این بوده که به مقام‌های عراقی نشان دهد که آمریکا از استقلال عراق حمایت می‌کند.
کد مطلب: 107523
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *