۰
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۱
سیدهادی خامنه‌ای:

چرا درباره روند مذاکرات احیای برجام، اطلاع‌رسانی شفاف نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با انتقاد از کسانی که تنها راه حل مشکلات را حضور دائم در دولت و مجلس می‌دانند، گفت: در مقاطعی، برخی گروه‌های سیاسی، همت خود را صرف این کردند که افرادی را به هر قیمت که شده وارد مجلس یا دولت کنند و نام آن را هم پیروزی بگذارند، درحالی که تجربه نشان داد که همان افراد یا به دنبال منافع شخصی خود رفتند یا توان و راهبردی برای تأثیرگذاری و اصلاح امور نداشتند؛ جریان اصلاحات بدون حضور در چرخه قدرت هم می‌تواند در اصلاح فرآیندها موثر باشد.
چرا درباره روند مذاکرات احیای برجام، اطلاع‌رسانی شفاف نمی‌شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از روابط عمومی حزب مجمع نیروهای خط امام، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، در آغاز جلسه شورای مرکزی این تشکل اصلاح طلب با اشاره به این موضوع افزود: صرف‌نظر از اینکه چه کسانی مشغول مذاکره هستند و تا چه اندازه در این کار توانایی دارند، باید اجازه داد کارشناسان و افراد مطلع به تحلیل و بررسی و نقد مذاکرات بپردازند. اگر این کار در گذشته برای جریان مخالف برجام مجاز بود، باید امروز هم این اجازه را به دیگران داد که بتوانند نظر خود را بیان کنند.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: تورم و گرانی افسار گسیخته، در کنار رانت و تبعیض و اختلاس و افزایش روزمره هزینه مسکن و بیکاری، وضعیتی اسف‌بار برای مردم ایجاد کرده است که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.
کسانی که دیگران را به ناکارآمدی و ناتوانی متهم می‌کردند، و تحریم‌ها را در اداره امور بی تأثیر می‌دانستند، امروز باید پاسخ بدهند که با یکدستی در همۀ بخش‌ها، چرا حداقل از عهده کنترل بحران بر نمی‌آیند؟
این روحانی اصلاح طلب افزود: اگر کسی بخواهد به فهرستی از مشکلات اشاره کند، دامنه آن بسیار وسیع است، از مشکلات اقتصادی تا نارضایتی معلمان و اساتید دانشگاه و مهاجرت نخبگان و معضلات اجتماعی و اخلاقی و افزایش خودکشی و عدم امنیت اجتماعی که نمونه اخیر آن در شهر مریوان اتفاق افتاد، یا زورگیری در شهرهای بزرگ و کوچک، تا بحران آب و حرکت ریزگردها و ده‌ها مشکل دیگر معلول مدیریت غلط و فقدان برنامه‌های راهبردی است.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: ما تمایل نداریم که دائم به مشکلات اشاره کنیم؛ لکن لازمه حل مشکلات، شناخت درست آن‌ها و سپس ارائه راه‌حل‌های کارشناسانه با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در کشور بدون تنگ‌نظری‌های سیاسی و جناحی است. متأسفانه عده‌ای با معیارهای دوگانه و جناحی در مواجهه با مشکلات، به تشدید آن‌ها کمک می‌کنند. از نظر این افراد حقیقت تابع موقعیت دوستان و همراهان سیاسی خودشان است، بستگی به این دارد که چه کسی در قدرت باشد. مثلاً امر به معروف و نهی از منکر در اداوار دیگر متوجه دولت است و امروز متوجه حجاب بانوان و می‌بینید که بنام دین چه برخوردهای زننده‌ای را نسبت به زنان و دختران انجام می‌دهند و حال آنکه امر به معروف و نهی از منکر در سنت ائمه(ع) و حتی در دوران خلفای راشدین، عمدتاً متوجه اصحاب قدرت بود. چیزی که امام حسین(ع) به خاطر آن جان پاک خود را تقدیم نمود. پس اگر کسانی دم از این ارزش بزرگ می‌زنند، باید اجازه نقد را به رسانه‌ها بدهند و در مقابل آن‌ها پاسخگو باشند، نه اینکه ببینیم صدا وسیما در گذشته دائم بر انعکاس مشکلات تمرکز می‌کرد و امروز انگار نه انگار که در کشور انبوهی از مشکلات هست. گویا نوعی خودسانسوری بر رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها حاکم است. همین روزهای اخیر در ماجرای پیاده‌روی اربعین، شاهد بی‌تدبیری و سوءمدیریت شدید و زحمت و آزار مردم در مبادی ورودی و خروجی کشور بودیم که در رسانه‌های رسمی چندان انعکاسی نداشت و کسی هم از مردم عذرخواهی نکرد.
وی با شاره به نقش احزاب گفت: روشن است که با توجه به حضور افراد صاحب ‌نظر و با تجربه در همه تشکل‌ها، باید تعامل و گفتگو میان احزاب را تقویت کرد و کوشش نمود مباحث از عمق کارشناسی بیشتری برخوردار شود تا جامعه بتواند مسیر اصلاح را خودش در پیش بگیرد و البته مسئولان هم از آن بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که تنها راه حل مشکلات را حضور دائم در دولت و مجلس می‌دانند، گفت: در مقاطعی، برخی گروه‌های سیاسی، همت خود را صرف این کردند که افرادی را به هر قیمت که شده وارد مجلس یا دولت کنند و نام آن را هم پیروزی بگذارند، درحالی که تجربه نشان داد که همان افراد یا به دنبال منافع شخصی خود رفتند یا توان و راهبردی برای تأثیرگذاری و اصلاح امور نداشتند؛ جریان اصلاحات بدون حضور در چرخه قدرت هم می‌تواند در اصلاح فرآیندها موثر باشد. نهادینه‌سازی و گسترش اندیشه‌های اصلاح‌طلبی در جامعه همیشه از طریق کسب کرسی‌های قدرت نیست.
کد مطلب: 174424
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *