۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۲
رئیس کانون عالی انجمن‌های صفنی کارگران ایران:

عدم کاهش ساعت کاری کارگران ناعادلانه است

رئیس کانون عالی انجمن‌های صفنی کارگران ایران، از عدم کاهش ساعت کاری کارگران و همچنین عدم تخصیص بن‌های حمایتی به این قشر جامعه در ماه رمضان انتقاد کرد.
غلامرضا خادمی‌زاده در این زمینه گفت: عدم کاهش ساعت کاری کارگران در ماه رمضان، مساله ناعادلانه‌ای است که متاسفانه به دلیل شرایط کاری کارگران، فشار زیادی به این قشر وارد می‌کند.

وی افزود: در طول سالهای گذشته، تلاش زیادی کردیم که این مساله حل شود، اما کاری از پیش نبردیم و گوش شنوایی وجود نداشته است، بنابراین تصور نمی‌کنم این خواسته عملی شود.

رییس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران، با انتقاد از کاهش ساعت کاری کارمندان دولت در طول ماه رمضان گفت: اگرچه ساعت کاری کارمندان در طول روز کاهش داشته است، اما بازدهی،‌‌ همان ۲ساعت در روز است، چرا که زمان کارمندان در روزهای عادی، صرف کارهای متفرقه می‌شود و در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

خادمی‌زاده تصریح کرد: علیرغم همه شعار‌ها و وعده‌های دولت نهم و دهم، کارگران در شرایط نامناسبی از نظر دسترسی به حقوق اولیه خود به سر مي‌برند و بسیاری از فعالیتهای دولت در زمینه احقاق حقوق کارگران، حرکت‌هایی نمادین و شعارگونه بوده است تا اینکه به معنای واقعی حقوق کارگران استیفا شود.

این فعال کارگری، نگاه سیاسی به تشکلهای کارگری را یکی از مشکلات پیگیری حقوقشان ارزیابی و تاکید کرد: تا زمانی که نگاه سیاسی و امنیتی به تشکل‌های صنفی کارگری وجود داشته باشد، پیگیری مطالبات کارگران با مشکلات زیادی مواجه می‌شود و زمینه برای فعالیت صنفی تشکل‌ها از بین می‌رود.

وی یادآور شد: تشکلهای مدنی، یکی از بهترین ابزارهای نظارت بر اجرای قانون هستند که اگر در کشوری نادیده گرفته شوند، بی‌قانونی و عدم رعایت حقوق افراد عادی می‌شود.
کد مطلب: 1079
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *