۰
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۹

روایت ظریف از بازدید مدرسه علامه حلی

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به بازدیدش از مدرسه علامه حلی تاکید کرد که انتخاب های این دانش‌آموزان نشان داد چرا آمریکا نباید یک ایرانی را تهدید کند.
وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به بازدیدش از مدرسه علامه حلی تاکید کرد که انتخاب های این دانش‌آموزان نشان داد چرا آمریکا نباید یک ایرانی را تهدید کند.
به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف پس از بازدید از مدرسه حلی در صفحه توییترش نوشت: " این کلاس هشتمی ها که امتحان نهایی آنها بازی کردن نقش ایران و قدرت‌های بزرگ در قالب مناقشه دیپلماتیک، اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی میان ایران و ایالات متحده بود، مرا مبهوت کردند. به آن‌ها از نظر گزینه‌های سیاستگذاری، اختیار کامل داده شده بود و انتخاب‌های آنها ثابت کرد که چرا ایالات متحده نباید هرگز ایران را تهدید کند."
دانش‌آموزان مدرسه علامه حلی همزمان با بازدید ظریف از این مدرسه یک پوستر را به نمایش گذاشتند که روی آن تصویری از ظریف و سردار قاسم سلیمانی دیده می‌شود و روی آن نوشته شده "مأموریت ما: دانش‌آموزان به عنوان سیاست‌گذاران؛ یک آزمون عملی مبتنی بر مشکل درباره اینکه چطور می‌توانیم سیاستی درست را برای مقابله با تحریم‌ها اتخاذ کنیم".
محمد جواد ظریف صبح روز یک‌شنبه در جریان بازدید از مدرسه راهنمایی علامه حلی شماره ۳ با بیان این که آنچه آمریکایی‌ها اکنون انجام می‌دهند جنگ اقتصادی است، گفت: آقای ترامپ صریحاً این موضوع را اعلام کرده است جنگ اقتصادی معنای آن کاملاً مشخص است. در جنگ نظامی شما می‌توانید فقط با نظامی‌ها طرف شوید ولی در جنگ اقتصادی جنگ شما علیه مردم عادی است و آقای ترامپ در حال حاضر با مردم ایران دارد جنگ می‌کند. ما باید بالاخره راهی پیدا کنیم که این واقعیت را به دنیا منتقل کنیم.
ظریف ادامه داد: سیاست‌های آمریکا فقط ایران را هدف قرار نداده بلکه همه کشورهای دنیا هدف قرار گرفته است.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از این در پاسخ به پیام توییتری تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، با اشاره به واقعیت‌های تاریخی این ادعا را بی‌تاثیر خواند و به دونالد ترامپ توصیه کرد "هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکند."
وی در توئیتر خود نوشت: دونالد ترامپ به تحریک تیم ب، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند. ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده‌اند و متجاوزین همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد.
ظریف همچنین تاکید کرد: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد.
کد مطلب: 109120
برچسب ها: ظریف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *