۰
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۳

حمله ملخها به 14 شهرستان استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که هم‌اینک شاهد افزایش نقاط پراکنده و تراکم حمله ملخ‌ها در 14 شهرستان استان هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که هم‌اینک شاهد افزایش نقاط پراکنده و تراکم حمله ملخ‌ها در 14 شهرستان استان هستیم.
محمدمهدی قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز موج جدید ملخ‌ها که طبق اعلام سازمان فائو از 20 خرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این حمله که نسبتا سنگین است تا اوایل تیرماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: علی‌رغم اعلام و هشدار نسبت به حمله دسته‌جات میلیونی ملخ‌ها به فارس به ویژه در جنوب این استان اما خوشبختانه هنوز شاهد حمله شدید نبود‌ه‌ایم.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، موج جدید حمله ملخ‌ها به فارس از کشور امارات وارد هرمزگان و حاجی آباد فارس شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 شهرستان در فارس در معرض حمله ملخ‌ها قرار گرفته‌اند که سه شهرستان آن غربی و مابقی جنوبی هستند.
وی با بیان اینکه سموم به میزان کافی و مناسب در شهرستان‌ها وجود دارد و انبارها نیز تجهیز شده‌اند، عنوان کرد: سمپاش‌های دولتی و تعاونی‌های روستایی و باغداران نیز فعال هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: از ابتدای هفته جاری تاکنون دو جلسه مدیریت بحران در استان برگزار شده است و پیرو این جلسه و هماهنگی‌های بیشتر برای مبارزه با ملخ ها، امور عشایر و منابع طبیعی نیز سمپاش‌های خود را آماده کرده‌اند.
قاسمی با اشاره به استقرار دو فروند هواپیمای سمپاش در شهرستان‌های شیراز و داراب، گفت: در حال حاضر هواپیمای سمپاش داراب در حال فعالیت است.
وی همچنین با بیان اینکه مبارز هبا ملخ‌ها از غروب هر روز آغاز می‌شود، یادآور شد که از ابتدای حمله ملخ‌ها تاکنون در وسعت 27 هزار هکتاری با آنها مبارزه شده است که 121 هزار هکتار از این میزان مربوط به پیش از امسال بوده است.
انتهای پیام
کد مطلب: 109180
برچسب ها: ملخ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *