۰
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۶

تعطیلی کلیسای انجیلی آشوری تبریز

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی، تعطیلی و پایین کشیدن صلیب کلیسای انجیلی آشوری تبریز را مغایر با اصول قانون اساسی دانست.
معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی، تعطیلی و پایین کشیدن صلیب کلیسای انجیلی آشوری تبریز را مغایر با اصول قانون اساسی دانست.
به گزارش معاونت حقوقی ریاست جمهوری، علی‌اکبر گرجی ازندریانی با اشاره به خبر دریافتی از هم‌وطنان مسیحی مقیم تبریز، گفت: در روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه امسال، کلیسای انجیلی آشوری این شهر تعطیل و صلیب برافراشته بر آن نیز که در زمره مقدسات باورمندان این دین است، به دستور و امر یک مقام حکومتی پایین کشیده شده است.
وی ادامه داد: بر اساس خبر دریافتی، مشروعیت این اقدام با توجه به اصول قانون اساسی به‌ویژه اصول ۹، ۱۳، ۱۹، ۲۰، ۲۶، ۳۶ موردتردید جدی است؛ به‌ویژه با عنایت به اصل ۱۳ قانون اساسی، اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در این اصل در انجام مراسم دینی خود آزاد هستند و از این حق بنیادین بهره‌مندند که بر اساس تعلیمات دینی منطبق با آئین خویش عمل کنند.بنابراین چنین دستوری نقض صریح قانون اساسی و حق به رسمیت شناخته‌شده اقلیت‌ها است.
گرجی با اشاره به منشور حقوق شهروندی افزود: به استناد ماده ۶ این منشور، دولت باید همه امکانات خود را برای تأمین شرایط لازم بهره‌مندی شهروندان از محیط مساعد برای رشد اخلاقی، دینی و تعالی معنوی به کار گیرد و با نابردباری و افراط گری، ترویج تنفر و بی‌اعتمادی در جامعه مبارزه کند.
وی اضافه کرد: با توجه به ماده ۱۰ منشور و ممنوعیت توهین و تحقیر قومیت‌ها و پیروان ادیان و مذاهب، چنین اقدامی غیرقانونی و خلاف اصول منشور حقوق شهروندی است.
معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی گفت: استاندار آذربایجان شرقی اقداماتی را از جزئیات امر اعم از زمینه‌ها و علل تعطیلی کلیسا و مرجع اقدام کننده، در راستای احترام به ادیان رسمی شناخته‌شده در قانون اساسی و حقوق بنیادین شهروندی به عمل‌آورد.
کد مطلب: 109562
برچسب ها: تبریز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *