۰
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۹

کمبود ۱۵۰ کلاس درس در خاش

مدیر آموزش و پرورش خاش با اشاره به وجود ۲۳ مدرسه تخریبی، ۱۰ کلاس کپری و ۲۶ کانکس در این شهرستان گفت: افزون بر ۱۵۰ کلاس درس در این خاش کمبود داریم.
مدیر آموزش و پرورش خاش با اشاره به وجود ۲۳ مدرسه تخریبی، ۱۰ کلاس کپری و ۲۶ کانکس در این شهرستان گفت: افزون بر ۱۵۰ کلاس درس در این خاش کمبود داریم.
به گزارش ایسنا- خالد کرد در دیدار فرهنگیان خاش با فرماندار این شهرستان بیان کرد: هم اینک ۱۴۵۱ فرد بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و ۱۳۰۰ بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه داریم.
وی با اشاره به فعالیت ۱۷۶۴ نیروی فرهنگی در خاش افزود: ۲۲۰ نیروی فرهنگی برای مدارس ابتدایی و متوسطه این شهرستان کمبود وجود دارد.
وی اظهار کرد: جذب دانش آموزان در مقطع پیش دبستانی خاش ۴۰ درصد بوده که با تلاش‌های صورت گرفته طی سال قبل توانستیم آمار جذب را به حدود ۷۰ درصد برسانیم.
کرد ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ افزون بر ۳۸ هزار دانش آموز در ۳۳۷ مدرسه این شهرستان به فراگیری علم مشغول بودند.
مدیر آموزش و پرورش خاش با اشاره به اینکه طرح آموزشی تولید در مدارس را دنبال می‌کنیم بیان کرد: تلاش ما بر این است در سال تحصیلی آینده هر مدرسه به کارگاه تولیدی تبدیل بشود و به مانند امسال طرح هر دانش آموز یک نهال را هم با هدف ترویج فرهنگ درختکاری در اولویت داریم.
صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم با تاکید بر اینکه فرهنگ پرسشگری، مطالبه گری، نقد کردن و زیست اجتماعی باید در مدارس نهادینه شود، گفت: علاوه بر توجه به مباحث فنی و مهارتی؛ باید آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس در اولویت قرار گیرد زیرا اعتقاد داریم انباشت تحصیل‌کردگان بدون مهارت باری بر دوش جامعه بوده و افراد فاقد مهارت و شغل آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهند.
وی متذکر شد: هدف‌گذاری برای تحصیل علم در مدارس و دانشگاه‌ها باید ایجاد شغل و تقویت نشاط اجتماعی باشد.
فرماندار خاش در ادامه اهمیت خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر توجه به مباحث فرهنگی و هنری و رونق دادن صنعت گردشگری و ضرورت معرفی آثار گردشگری خاش، تفتان و ایرندگان و کارواندر و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب را یادآوری کرد.

     
کد مطلب: 109962
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *