۰
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۷

محمود عباس: آمریکا را قبول نداریم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه مخالف اتفاقات جاری در منامه و طرح معامله قرن است، گفت: ما در سرزمین خود پایدار باقی خواهیم ماند و با تروریسم هر جا که باشد مبارزه می‌کنیم.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه مخالف اتفاقات جاری در منامه و طرح معامله قرن است، گفت: ما در سرزمین خود پایدار باقی خواهیم ماند و با تروریسم هر جا که باشد مبارزه می‌کنیم.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاری "وفا"ی فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگویی با مطبوعات خارجی اظهار کرد: پول و اقتصاد مهم هستند اما راه حل سیاسی از آن دو مهمتر است. زمانی که راه حل سیاسی مطابق با قوانین بین‌المللی و طرح تشکیل دو کشور حاصل شود، آن زمان ما از هر کسی که بخواهد به ما کمک کند، استقبال می‌کنیم.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه مخالفت قاطع خود با اینکه آمریکا مساله فلسطین را از موضوع سیاسی به موضوع اقتصادی تغییر دهد، اعلام کرد.
عباس گفت: پیش از آنکه طرح معامله قرن اعلام شود و یا قبل از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موضعگیری خود درباره برخی مسائل مربوط به معامله قرن را اعلام کند، چهار بار با او دیدار کردم. هیئتی که همراه من بود نیز ۳۴ بار با هیئت ترامپ دیدار کرد و در تمامی این دیدارها صبحت درباره راه حل سیاسی برای مساله خاورمیانه بود
او در ادامه گفت: حال سوال این است زمانی که قانون بین‌المللی و مشروعیتی وجود نداشته باشد ما به چه کسی باید شکایت کنیم. زمانی که دادگاه بین‌المللی و سازمان مللی وجود ندارد ما اعتراض خود را باید به کجا ببریم. اگر این آمریکا است که حکم می‌دهد ما مخالف این حکم هستیم و از تعامل با آمریکا خودداری می‌کنیم.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: ما با آمریکا تا زمانی که از تصمیمات خود صرف‌نظر نکرده و قوانین بین‌المللی را اجرا نکند، هرگز درباره این طرح تعامل نخواهیم کرد. من به دنبال اجرای قوانین بین‌المللی هستم چرا که بخشی از این مشروعیت بین‌المللی هستم و بیشتر از آن را نمی‌خواهم. ما در حال حاضر به عنوان اعضای ناظر در سازمان ملل فعالیت داریم و بر این اساس اینکه قوانین بین‌المللی اجرا شوند، بسیار برای ما اهمیت دارد و این قوانین باید در تعاملات بین‌المللی اولویت باشند چرا که در غیر این صورت آشوب ایجاد می‌شود. اگر آمریکا نمی‌خواهد قوانین بین‌المللی را اجرا کند ما به عنوان کشورها و ملت‌های کوچک چه باید بکنیم ویا سایر کشورهای جهان چه کاری باید انجام دهند.
عباس بار دیگر تاکید کرد که هرگز آمریکا را به تنهایی به عنوان میانجی صلح جویی برای مساله خاورمیانه نخواهد پذیرفت و براساس این سیاست، اعتمادی به آمریکا ندارد.
او گفت: ما می‌خواهیم اروپا، روسیه، سازمان ملل، چین، انگلیس و آلمان نیز برای حل این مساله مشارکت داشته باشند ما هرگز برده یا نوکر کوشنر، گرینبلات و فریدمن نیستیم آنها حکم می‌دهند اما ما آن را نمی‌پذیریم.
این مسؤول فلسطینی در پایان تاکید کرد: ما در انزوای جهانی نیستیم در حال حاضر با کل جهان روابطی داریم. ما ریاست گروه ۷۷+ چین را برعهده داریم که پیش از این شامل ۱۳۴ کشور بود و اکنون به ۱۳۵ کشور افزایش یافته و تا پایان سال جاری میلادی تعداد اعضای آن به ۱۴۰ کشور افزایش خواهد یافت. پس ما در انزوا نیستیم.
 
کد مطلب: 110041
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *