۰
جمعه ۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۹

فشار اینفانتینو برای ماندن تاج را انکار نمیکنم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت که رابطه و تعامل خیلی خوبی با رئیس فدراسیون فوتبال دارد. او همچنین اعلام کرد فشار اینفانتینو برای ماندن تاج را انکار نمی‌کند.
رئیس کمیته ملی المپیک گفت که رابطه و تعامل خیلی خوبی با رئیس فدراسیون فوتبال دارد. او همچنین اعلام کرد فشار اینفانتینو برای ماندن تاج را انکار نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا صالحی‌امیری گفت: مشکل ورزش ایران در حال حاضر این است که از متن فاصله گرفته و به طرف حاشیه رفته است. این مشکل در ورزش ایران وجود دارد با این حال امروز هیچ چالشی در سطح مدیریتی ورزش نداریم.
رئیس کمیته ملی المپیک درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید گفت: ما در کار فدراسیون‌ها و انتخاب سرمربیان دخالتی نداریم و فدراسیون‌ها خودشان کار را پیش می‌برند و فدراسیون‌ها کار خود را در قالب ستاد عالی بازی‌های المپیک انجام می‌دهند. کرانچار سرمربی این تیم بود و پس از ارزیابی فنی فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسید که عملکرد کرانچار ضعیف بوده و به همین دلیل با وی قطع همکاری شد.
صالحی‌امیری ادامه داد: پس از جدایی کرانچار، فدراسیون گزینه‌هایی در مد نظر داشت. حدود 10 مربی همانند علی دایی، یحیی گل‌محمدی، مهدی مهدوی‌کیا و ... گزینه سرمربیگری تیم امید بودند. فدراسیون فوتبال مذاکرات خود را با گزینه‌های مدنظرش انجام داد و در نهایت فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی انتخاب شد. مجیدی جزو بازیکنان و ورزشکاران خوشنام ایران بوده و ما مشکلی با انتخاب او نداشتیم. موضوع و گلایه‌ ما به دلیل عدم هماهنگی بود و دلیل دیگری نداشت.
وی درباره اینکه مجیدی مربی موقت تیم امید است یا دائم، تصریح کرد: مجیدی مربی دائم و تحت حمایت ما و وزارت ورزش است و امیدواریم تیم امید با هدایت او به المپیک 2020 راه یابد. در این راه البته باید باشگاه‌ها همکاری کنند چرا که پیش از این چالش‌هایی در این باره وجود داشت.
صالحی‌امیری با بیان اینکه رابطه‌ و تعاملش با تاج خیلی خوب است اظهار داشت: با همه فدراسیون‌ها تعامل داریم و با هیچ‌ فدراسیونی مشکل نداریم. دلیل آن هم این است که ما رویکرد حمایتی از فدراسیون‌ها داریم. فوتبال ورزشی زیباست و همه ما در حال تلاش هستیم که حاشیه‌های فوتبال کمتر شود.
وی یادآور شد: ما در جنگ اقتصادی هستیم و من به فدراسیون‌ها گفته‌ام که صرفه کنند و در کنار آن مدیریت بودجه نیز داشته باشند، یعنی از اعزام‌های غیرضروری خودداری کنند. اگر می‌توانند از مربی داخلی استفاده کنند، این کار را انجام دهند و سراغ مربی خارجی نروند. کمیته ملی المپیک در سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان به فدراسیون کمک کرد که 23 میلیارد و 700 میلیون آن کمک مستقیم و بقیه آن کمک برای اعزام‌ها بود. ورزش ورزش نیز چند برابر این مبلغ هزینه کرد. در مجموع در سال جاری نسبت به سال گذشته در پرداخت‌ها افزایش داشتیم اما شکافی بین مطالبات و منابع ما به وجود آمده و مقصر هم کسی نیست. دولت صددرصد بودجه ورزش و کمیته المپیک را تخصیص داده است و ما نمی‌توانیم به دولت فشار بیاوریم.
رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سؤالی درباره بازنشسته بودن مهدی تاج گفت: تاج با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در فدراسیون فوتبال ماند. او در 25 سالگی بازنشسته شده بود و برای بازگشت به کار مشکل قانونی نداشت.
صالحی‌امیری درباره اینکه فشارهای بیرونی از جمله فشار اینفانتینو رئیس فیفا تا چه حد در این میان تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم فشار رئیس فیفا را انکار کنم، این موضوع وجود داشت اما تاج در چارچوب قانون ماندنی شد نه به دلیل فشار فیفا.
وی درباره شرایط فدراسیون کشتی گفت: من به لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی هم اعلام کردم که بهروز نعمتی وظیفه برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی را دارد و اصلا قرار نیست در انتخابات حضور داشته باشد. نعمتی چون عضو هیئت رئیسه مجلس است، از نظر قانونی نمی‌تواند رئیس فدراسیون شود و فقط حضور ایشان برای جمع کردن حواشی و فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات است و بعد از انتخابات دوباره ه مجلس بازخواهند گشت. تهدیدی از جانب کشتی وجود ندارد و گاهی مشکلات از داخل ایجاد می‌شود.
رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: هم ما و هم وزارت ورزش هیچ گونه مداخله‌ای در برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی نداریم و نخواهیم داشت و مدافع برگزاری انتخابات پرشور در این فدراسیون هستیم. کشتی مسیرش را با قدرت ادامه می‌دهد و یکی از رشته‌های اصلی ما برای کسب مدال در المپیک 2020 خواهد بود.
صالحی‌امیری که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، با اشاره به عدم رویارویی ورزشکاران ایران با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد: من علاوه بر لالوویچ، با رئیس فدراسیون جهانی جودو صحبت کردم و به او گفتم موضوع عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، موضوع جهان اسلام است و ورزشکاران 20 کشور از این کار امتناع می‌کنند. گفتم ما در چارچوب سیاست‌های نظام حرکت می‌کنیم و به همین دلیل با ورزشکاران رژیم صهیونیستی مسابقه نمی‌دهیم.
کد مطلب: 110208
برچسب ها: اینفانتینو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *