۰
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
ویژه‌ی آخرِ هفته‌ی «مردم‌سالاری آنلاین»

پنج سریالِ برترِ در حالِ پخشِ جهانی از دیدِ کاربرانِ ایرانی

پیش‌تر در «مردم‌سالاری آنلاین» به معرفی «پنج سریالِ برترِ تاریخ» از نگاهِ کاربران و داورانِ پایگاهِ اینترنتیِ داده‌ی فیلم (IMDb) پرداختیم. اینک برآنیم تا پنج سریالِ در حالِ پخشی را که ایرانیان بیشتر به آنها اقبال نشان داده‌اند و دیده‌اند و در موتورهای جست‌وجوگر نیز بیشتر جست‌وجو کرده‌اند به شما معرفی کنیم.
«مرده‌ی رونده» که فصلِ نهمِ آن به تازگی پایان یافته دومین سریالِ این فهرست است.
«مرده‌ی رونده» که فصلِ نهمِ آن به تازگی پایان یافته دومین سریالِ این فهرست است.
پیش‌تر در «مردم‌سالاری آنلاین» به معرفی «پنج سریالِ برترِ تاریخ» از نگاهِ کاربران و داورانِ پایگاهِ اینترنتیِ داده‌ی فیلم (IMDb) پرداختیم. اینک برآنیم تا پنج سریالِ در حالِ پخشی را که ایرانیان بیشتر به آنها اقبال نشان داده‌اند و دیده‌اند و در موتورهای جست‌وجوگر نیز بیشتر جست‌وجو کرده‌اند به شما معرفی کنیم. امید که اگر ندیده‌اید از دیدنِ آنها لذت ببرید.
 
۱. بازیِ تاج‌وتخت (Game of Thrones)
«بازیِ تاج‌وتخت» بیشترین سریالی است که ایرانیان به آن تا کنون اقبال نشان داده‌اند.
این سریال که یادآورِ عظمتِ شاهنامه‌ی فردوسی است، سریالی است حماسی و برگرفته از «ترانه‌ی یخ و آتش» نوشته‌ی جرج مارتین، در قاره‌هایی به نامِ وستروس و اسوس می‌گذرد و روایتگرِ چند داستانِ تودرتو است. یکی از داستانها به جنگِ میانِ خاندانهای نامدار برای به دست آوردن تاج و تختِ هفت کشور می‌پردازد، دیگری به نزدیک شدن زمستانی دراز و سخت که با تازشِ مردگان همراه است و ... .
پخشِ فصل هشتمِ این سریال نیز که واپسین فصلِ آن است تا چند روزِ دیگر (۲۵ فرورین) آغاز خواهد شد و این هنگام بی‌گمان برای کسانی که تا کنون فرصت نکرده‌اند تا این شاهکارِ سینمایی را ببینند زمانِ خوبی است.
 
۲. مرده‌ی رونده (The Walking Dead)
«مرده‌ی رونده» که فصلِ نهمِ آن به تازگی پایان یافته دومین سریالِ این فهرست است.
داستانِ آن روایتگرِ پایانِ جهانِ امروز و آغازِ جهانی است که به تسخیرِ مردگان درآمده است. در این میان گروهی از انسانها توانسته‌اند جانِ سالم از این مردگان به در ببرند. آنان اندک‌اندک گردِ هم می‌آیند و می‌کوشند تا از دستِ مردگان خود و خانواده‌هایشان را نجات دهند. سپس، اندک‌اندک خویش را سازماندهی می‌کنند و جوامعی کوچک بنیاد می‌گذارند، ولی با پدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند که از مردگان نیز می‌تواند خطرناک‌تر باشد و آن انسانهایی‌اند که می‌توانند بدتر از مردگان رفتار کنند.
این سریالِ دیدنی از سالِ ۲۰۱۰ دارد پخش می‌شود و پخشِ آن، دستِ کم، سالِ دیگر نیز دنبال خواهد شد.
 
۳. وایکینگها (Vikings)
وایکینگها روایتگرِ بخشی از تاریخِ مردمانِ وایکینگ (نروژ، سوئد و دانمارک) در اوجِ شکوه و نیرویشان است؛ آن‌گاه که با ارتشِ سهمگینشان سرتاسرِ اروپا را در نوردیدند، شهرها را ویران کردند و مردمان را به خاک‌وخون کشیدند و نهایتا خدایان کهنشان را واگذاشتند و مسیحی شدند و در میانِ مردمانِ سرزمینهایی که تاخت‌وتاز می‌کردند حل گشتند.
پخشِ این سریال از سالِ ۲۰۱۳ آغاز شده و فصلِ پنجم آن نیز به تازگی پایان یافته است. 
۴. بی‌شرمانه  (Shameless)
بی‌شرمانه سریالی است امریکایی که پخشِ آن از سالِ ۲۰۱۱ آغاز شده، فصلِ نهم آن نیز به تازگی پایان یافته است.
بی‌شرمانه سریالی است اجتماعی که با طنزی گزنده «رویای امریکایی» را به نقد می‌کشد.
بی‌شرمانه درباره‌ی خانواده‌ای است با پدری لااوبالی و دائم‌الخمر، مادری دو قطبی و دو دختر و چهار پسر که  هر یک بخشی از ویژگیهای پدر و مادرشان را به ارث برده‌اند.
این سریال که در یکی از محلاتِ فقیرنشینِ شیکاگو می‌گذرد به ژرفی لایه‌های اجتماعیِ گوناگونِ  زندگی در امریکا را نشان می‌دهد و برمی‌نماید که «رویای امریکایی» توهمی بیش نیست.
 
۵. باخترزمین (Westworld)
باخترزمین سریالی است امریکایی که پخش آن از سالِ ۲۰۱۶ از شبکه‌ی HBO آغاز شده و تا کنون دو فصل آن پخش شده است و فصل سوم آن نیز در سالِ ۲۰۲۰ پخش خواهد شد.
باخترزمین روایتگرِ رابطه‌ی پیچیده‌ی انسان و هوشِ مصنوعی در جهانی تخیلی است؛ جهانی که در آغاز برای سرگرم کردنِ ثروتمندان، به دستِ دو دوست، ساخته شده بود به کابوسی مهیب برای آنان تبدیل گردید؛ چراکه رباتهایی انسان‌نما که در آغاز ابزارِ سرگرمی آنان بودند اندک اندک تکامل پیدا کردند، به خودآگاهی رسیدند و برتر از گونه‌ی انسان گردیدند.
باخترزمین روایتِ چالشهایی است که رویارویِ انسانِ سده‌ی بیست‌ویکم است: اینکه تا کجا می‌توان از هوشِ مصنوعی استفاده کرد و چه باید کرد که دست‌ساخته‌های بشر بلای جانِ خود و جهانش نشوند، و سرانجام اینکه در این جهانِ تازه چه بنیادهای اخلاقی باید پی‌نهاد و از آنها پیروی کرد؟
کد مطلب: 105844
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *