; ?>; ?> 56 درصد کهگیلویه و بویراحمد، جنگل است - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

56 درصد کهگیلویه و بویراحمد، جنگل است

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 56 درصد این استان را جنگل و33 درصد را مرتع تشکیل می‌دهد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 56 درصد این استان را جنگل و33 درصد را مرتع تشکیل می‌دهد.
به گزارش ایسنا، «گودرز باقری فرد» با بیان اینکه8.5درصد از جنگل های کشور دراین استان قرار دارد، افزود: از این میزان 7درصد جنگل های انبوه، 29 درصد جنگل های نیمه انبوه، 53درصد جنگل های تنک، 9 درصد درختچه زار و 2 درصد جنگل های دست کاشت است.
وی اظهار کرد: بیش از2000 گونه گیاهی دراین استان شناسایی شده و عمده این گیاهان بلوط ایرانی است که 90 درصد از این گونه ها را به خود اختصاص داده است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تغییر اقلیم یکی از مهمترین عوامل به خطر انداختن تنوع زیست محیطی استان است، خاطرنشان کرد: گرم شدن هوا، کاهش بارندگی ها در سالهای اخیر، پراکنش نامناسب بارندگی، آتش سوزی های عمدی و شیوع آفات وبیماری ها در جنگل های استان نیز از دیگر عوامل مهم به خطر انداختن تنوع زیستی استان است.
باقری فرد تصریح کرد: وجود آلاینده های زیست محیطی و صنعتی، افزایش جمعیت، آگاهی نداشتن استفاده کنندگان، گردشگران و ساکنان در طبیعت از جنگل  مهم‌ترین عامل تهدید محیط زیست، جنگل ها و مراتع استان هستند.
وی ادامه داد: برای حفاظت از تنوع زیستی و جنگل‌های موجود استان اقداماتی همچون کشت و توسعه، حفاظت و قرق، اقدامات آبخیز داری درجهت افزایش بهره وری، استفاده از نذورات آسمانی و اقدامات حفاظتی در جهت نگهداری و حفاظت بیشتر از جنگل‌ها و مراتع انجام شده است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از مردم و کسانی که به نحوی از طبیعت استفاده می کنند انتظار داریم در نگهداری و حفاظت از طبیعت کوشاتر باشند، اگر آتشی روشن می کنند آتش را قبل از ترک محل خاموش کنند، ازباقی گذاشتن زباله و مواد غیر قابل بازیافت در طبیعت خودداری کرده و در توسعه و احیای طبیعت و محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.
کد مطلب: 111524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *