۰
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۴
کواکبیان در بزرگترین گردهمایی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در منطقه 4:

شورایاری‌ها نباید سیاسی شوند

برای ما شورایار اصلاح‌طلب باشد و یا اصولگرا فرقی نمی‌کند
بزرگترین گردهمایی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در منطقه چهار تهران برگزار شد؛ در این گردهمایی، درباره چگونگی برگزاری انتخابات و جایگاه شورایاران در اداره امور شهر بحث و تبادل نظر شد.
شورایاری‌ها نباید سیاسی شوند
بزرگترین گردهمایی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در منطقه چهار تهران برگزار شد؛ در این گردهمایی، درباره چگونگی برگزاری انتخابات و جایگاه شورایاران در اداره امور شهر بحث و تبادل نظر شد.
«دکتر مصطفی کواکبیان» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به نهاد مردم‌سالاری و اصل جمهوریت نظام گفت: برای قانونمند کردن و روشن شدن جایگاه شورایاری‌ها بیشترین تلاش را در مجلس دهم انجام دادیم ولی دلایل متعدد از جمله عدم همراهی رئیس مجلس، قانون شورایاری‌ها تاکنون به سرانجام نرسیده است اما ما در مدت باقی مانده از عمر مجلس دهم بازهم تلاش خواهیم کرد. ما باید پشتیبان قانونی شورایاری‌ها را بیشتر کنیم و با توجه به گلایه برخی شورایاری‌ها مبنی بر عدم دخالت در پروسه تصمیم‌گیری‌ها، پیشنهاد می‌کنم بعد از انتخابات با شورایارهای مناطق ۲۲ گانه تهران جلساتی برگزار شود و در بازی گرفتن این نهاد مدنی بازنگری شود.
ما باید سپاسگزار شورایاران باشیم زیرا این افراد بدون حقوق و دستمزدی به‌دنبال رفع مشکلات شهروندان هستند و مدیران شهری نیز موظفند ضمن نظرخواهی از دیدگاه‌های شورایاری‌ها، در تصمیم‌سازی‌ها استفاده شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت انسجام داخلی و مشارکت گسترده همه افراد شایسته گفت: اعتقاد ندارم که شورایاری‌ها سیاسی شوند، دست اصولگرایان را هم می‌بوسم و از آنها دعوت می‌کنیم در این پروسه دخالت و ورود کنند، تفاوتی نمی‌کند شورایار اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا، فقط باید به مردم خدمت کرد و اگر مشارکت افزایش یابد اقتدار سیاسی بالا مى‌رود.
نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه 25 معضل اساسی پایتخت را در شورای ساماندهی امور پایتخت مطرح کردم گفت: بدون شک این مشکلات برگرفته از حضور ما در مناطق 22 گانه و دیدگاه‌های شورایاران بوده است. وی با اشاره به اینکه 30 درصد از  1200 داوطلب منطقه 4 را زنان تشکیل می‌دهند اظهار امیدواری کرد: انشاءالله در منطقه 4 شاهد حضور ده هزار نفری مردم و انتخاب حداقل 50 نفر از زنان در این منطقه باشیم.
شایان ذکر است «محمد محمددوست» شهردار منطقه چهار گفت: همدلی و حضور چشمگیر داوطلبین در پنجمین دوره انتخابات شورایاری نشان از تمایل و علاقمندی شهروندان به مشارکت پذیری در اداره امور شهر است.
وی افزود: بودجه منطقه چهار در مقایسه با مساحت و جمعیت قابل توجه آن دارای نقص‌های فراوانی است که ما در این دوره به‌دنبال افزایش سهم واقعی شهروندان این منطقه در میزان یارانه‌ها هستیم.
در پایان «محمد سالاری» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورایاران به عنوان معتمدین محلی به‌دنبال احقاق حق و حقوق شهر و شهروندان هستند و این جای خرسندی است که علی‌رغم مشکلات اقتصادی کشور افرادی نیز هستند که دلسوزانه وقت خود را وقف امور مردم و محله مى‌کنند.
کد مطلب: 111642
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *