۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
عربستان و قطر حمايت مالي مي كنند؛

کودتا در کویت

پایگاه خبری نهرین نت از تحرکات عربستان و قطر برای کودتا در کویت خبر داد و نوشت: این دو کشور هزینه‌های زیادی بالغ بر ده‌ها میلیون دلار را در میان افرادی که به نفع سازمان‌های اطلاعات دوحه و ریاض کار می کردند، توزیع کرده‌اند
 به نقل از نهرین نت، منابع مطلع اعلام کردند که اطلاعات مهمی به دست سازمان اطلاعات کویت افتاده است که نشان می‌دهد دست‌های خارجی در این کشور به دنبال استفاده از آزادی‌های موجود در آن و تلاش برای به راه انداختن تظاهرات ضد دولتی در این کشور است، این دست ها سعی دارند تا حاکمیت در کویت را در دست گیرند و اختیارات امیر کویت را از وی سلب کنند.

این منابع اعلام کردند که دستگاه‌های وابسته به سازمانهای جاسوسی عربستان سعودی و قطر در پس پرده این توطئه که آنها را تحرکات مردمی نامیده می شود، قرار دارد.

بنابراین گزارش، این دو کشور هزینه‌های زیادی بالغ بر ده‌ها میلیون دلار را در میان افرادی که به نفع سازمان‌های اطلاعات قطر و عربستان کار می کردند، توزیع کرده‌اند، این افراد شامل نمایندگان سابق و فعالان مخالف دولت و فعالان میدان الاراده بوده است.

برخی از شخصیت‌های ارشد کویتی که فرزند آنها در زمینه فعالیت‌های سیاسی هستند، اعلام کردند که اطلاعات موثقی در اختیار دارند و نشان می‌دهد عربستان سعودی به دنبال تسلط بر کویت از طریق به کارگیری نمایندگان و شخصیت های پارلمانی و بویژه افراد وابسته به جریان های افراطی سلفی در این کشور است، بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان نیز با بودجه ای نامحدود افراد وابسته به تفکرات وهابی را مورد حمایت قرار می دهد و افراد دیگر از قبیل افسران ارشد ارتش و نیروهای کادر ملی را نیز برای خود می خرد تا به آن چیزی که بندر آن را تمرد آل صباح از عربستان سعودی نام گذاشته است، پایان دهد.

کویت چند ماه پیش پروژه سعودی در مورد اتحاد کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس را رد کرده بود.

در همین راستا دستگاه امنیتی دولت کویت اتهاماتی را به برخی از این افراد که اقدام به تحریک مردم علیه خاندان حاکم در کویت مطرح می‌کنند، وارد کرده است. وزارت کشور کویت اعلام کرده که این اتهامات در مورد محمد الخلیفه نماینده سابق پارلمان و اسامه المناور و مبارک الوعلان مطرح شده است.
کد مطلب: 11172
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *