۰
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵

حذف یارانه دهک‌های پردرآمد کلید خورد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری اظهار کرد:بر اساس مصوبه‌ دولت کارگروه مشترکی با مشارکت وزارت کار،‌سازمان برنامه و بودجه، وزارت ارتباطات و وزارت کشور با محوریت استانداران و فرمانداران تشکیل شده  که این کارگروه  موظف است دهکهای بالای درآمدی که نیازی به یارانه ندارند و یارانه آنها با محوریت استانداران حذف شده است شناسایی کند و وجوه و منابعی که از این طریق حاصل آید را پس انداز و در جهت محرومیت زدایی و اشتغالزایی در استان مربوطه هزینه کند.
 به گفته وی این برنامه در چارچوب آیین‌نامه‌ای است که به تصویب کارگروه شناسایی یارانه می‌رسد.
شریعتمداری که در حاشیه مراسم تجلیل از مهارت آموختگان برتر نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، به آخرین آمار بیکاران در کشور اشاره کرد و گفت: مرکز آمار ایران مرکز رسمی اعلام آمار در کشور است و بر اساس آمار اعلام شده از سوی این مرکز طی سه ماهه ابتدای امسال نرخ بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده و تعداد بیکاران دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.
افزایش سهم اشتغال روستایی به ۲۵ درصد
وی به علل کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: از جمله دلایل این امر می‌تواند کاهش نرخ مشارکت اقتصادی و پرداخت وام های ارزان با نرخ سود چهار درصد و شش درصد در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت باشد که موجب شده تا سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کل کشور از زیر ۳ درصد به ۲۵.۳ درصد برسد.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با توجه به جمعیت جوان کشور و بیکاری نزدیک به ۲.۵ میلیون نفری لازم است تا بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری‌ها و بهبود فضای کسب و کار به وجود آید و شرایط مساعد برای دسترسی واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش مورد نیاز با به کارگیری نظام تامین اجتماعی و نظام حمایتی مناسب فراهم شود.
به گفته شریعتمداری با پیش‌بینی برخی مشوق‌ها، پرداخت منابع ارزان قیمت در طرح اشتغال روستایی و عشایری، گسترش مهارت آموزی، ایجاد مشاغل خانگی و ارائه آموزشهای واقعی در محیط کار بخشی از نیاز اشتغال کشور برطرف شده است.
ارائه بیش از ۶۵۰۰ دوره آموزش مهارتی به سربازان
وی همچنین از ارائه بیش از ۶۵۰۰ دوره آموزش مهارتی به سربازان خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از سربازان در دوره سربازی موفق به گذراندن دوره‌های آموزش صنعتی، کشاورزی، هنری و خدماتی شدند.
وزیر کار خاطرنشان کرد: در چارچوب توافق‌نامه‌ای که به امضای وزارت کار، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای رسیده  این امکان فراهم شده است که ۵۰۰ هزار نفر نیروی ورودی به مجموعه فعالیت‌های آموزشی نیروهای مسلح برای دوره مقدماتی سربازی دوره‌های مهارت آموزی را در یکی از رشته‌ها آموزش ببینند.
کد مطلب: 111924
برچسب ها: یارانه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *