۰
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰

آخرین خبر از یارانه شهریور

اگرچه قرار بود شهریور طرح کالابرگ به جای یارانه نقدی اجرا شود اما هنوز زیرساخت‌های آن آماده نیست. سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه شهریور نقدی پرداخت می‌شود و مشخص نیست طرح کالابرگ چه زمانی اجرا شود.
آخرین خبر از یارانه شهریور
به گزارش مردم سالاری آنلاین، با حذف ارز ترجیحی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جایگزین یارانه ۴۵ هزار تومانی شد. اما طولی نکشید که دولت از طرح کالابرگ به جای یارانه نقدی خبر داد.
پس از چند ماه هنوز ماجرای طرح کالابرگ در بند اما و اگر است. ابتدا قرار بود طرح کوپن بعد از دو ماه اجرا شود. پس از آن به شهریور موکول شد اما با نزدیک شدن به شهریور همچنان صحبت از آماده نبودن زیرساخت‌هاست.
پیگیری تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد یارانه شهریور هم نقدی پرداخت می‌شود و فعلا خبری از کالابرگ نیست.
از سوی دیگر اخیرا مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه از اصلاح یارانه نقدی خبر داد. این گفته میرکاظمی هم نشان از ادامه روند پرداخت نقدی یارانه حکایت داشت. البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها از اصلاح یارانه‌‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرد و بنا به گفته آنها فعلا چنین موضوعی در دستور کار نیست.
سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه شهریور نقدی پرداخت می‌شود.
بر اساس دهک‌بندی‌ها، دهک دهم مشمول دریافت یارانه نقدی نمی‌شود، البته معلولان حتی اگر دهک دهم بودند همچنان مشمول هستند.
اخیرا اما زمزمه‌ها از حذف یارانه نقدی دهک دهم معلولان به میان آمد. البته علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: «گزارشی در حال حاضر نداریم که بخواهند یارانه‌های آنها را به جهت اینکه در دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند، قطع کرده باشند.» انتقادات از اجرای طرح کالابرگ به جای یارانه نقدی
به طور کلی بسیاری از یارانه‌بگیران نسبت به جایگزینی کالابرگ انتقاد دارند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به این موضوع می‌خوانید.
«لطفا نقدی باشد. اخه مگه تو یک ماه همه فقط میخواهند برنج و روغن بخرند خرج دیگی ندارند؟ من باید پول دکتر مدرسه اجاره خونه بدم.»
«داداشم شیمی درمانی میشه. هیچ منبع درآمدی هم ندارد. کالا بدردش نمیخوره. مستاجرن قسط وام دارن بدهی و هزارتا مشکلات دیگه که تکیه کردن به همین یارانه. قطع بشه مشکلات صدبرابر میشه.»
«نقدی پرداخت کنید. من ۴ تا بچه دارم. شوهرم بیکاره. نقدی بیشتر به کارمون میاد.»
«انتخاب را به عهده یارانه‌بگیران بگذارید»
گفته می‌شود یکی از اهداف پرداخت کالابرگ، تامین نیازهای کالاهای اساسی افراد است. زیرا با افزایش تورم و مشخصا تورم خوراکی‌ها، امنیت غذایی برخی از مردم به خطر افتاده است.
با این حال برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند با توجه با درآمد پایین اولویت آنها پرداخت نقدی است تا بتوانند هزینه‌های دیگر خود مانند اجاره خانه و… را تامین کنند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در این موردم می‌خوانید.
«اگر یارانه‌ها کالا برگی شود، کلیه اجناس کالابرگی بازار سیاه پیدا میکند. اکثر مغازه داران خودشون دلال کالابرگ میشوند.»
«من کارگرهستم کالابرگ دردمون نمیخوره. نمیشه روغن بدم جا پول بیمه. نقدی بهتره.»
«یارانه اختیاری باشه. هرکی میخواد خرید کنه فروشگاه، هرکی نیاز داره برای اجاره مسکن یا…نقدی برداشت کنه.»
حالا باید دید دولت همچنان پرداخت نقدی را در پیش می‌گیرد یا تکیه به پرداخت کالابرگ می‌کند.
کد مطلب: 173705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *