۰
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۴

از سرنوشت پرونده املاک نجومی بی‌خبریم

سید محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ هنوز از سرنوشت پرونده املاک نجومی و اینکه کیفرخواست آن تنظیم شده یا خیر اطلاع دقیقی نداریم.
سید محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ هنوز از سرنوشت پرونده املاک نجومی و اینکه کیفرخواست آن تنظیم شده یا خیر اطلاع دقیقی نداریم.
وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از آقای هاشمی رئیس شورا و همکارانش خواسته‌ایم که پیگیر پرونده املاک باشند گفت:‌ امیدوارم به‌زودی بتوانیم در اجرای قانون که نظارت بر دعاوی حقوقی شهرداری را برعهده شورای شهر قرار داده است،‌ موفق عمل کنیم. 
عضو شورای شهر تهران اظهارداشت:‌ تا جایی که می‌دانم بازپرس پرونده املاک نجومی آقای علیزاده،‌ همان بازپرسی است که کیفرخواست شکایت محمدباقر قالیباف (شهردار پیشین تهران) علیه من را تنظیم کرده بود.
وی ادامه داد:‌ آقای علیزاده روزی که از من بازپرسی می‌کرد درباره گستردگی این پرونده نیز توضیحاتی ارائه کرد.
میرلوحی تاکید کرد:‌ پیگیر این پرونده هستیم و امیدواریم به زودی اطلاعات دقیقی در این خصوص دریافت کنیم.
وی ادامه داد:‌ شورای پنجم با توجه به حساسیت هایی که در این خصوص وجود داشت،‌ گام هایی را برداشته و مصوبه ای را نیز در این خصوص گذراند.
میرلوحی خاطرنشان کرد:‌ شهرداری تهران براساس قانون حق واگذاری ملک و زمین به غیر را بدون مجوز شورای شهر ندارد.
به گزارش ایرنا موضوع موسوم به «املاک نجومی» برای اولین بار شهریورماه سال ۹۵ - در زمان فعالیت قالیباف به عنوان شهردار تهران- از سوی رسانه ها مطرح شد؛‌ سایتی خبری با استناد به آنچه نامه سازمان بازرسی کشور خواند اعلام کرد که شهرداری تهران به «ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری» و «تضییع اموال عمومی» به مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با موضوع واگذاری املاک متهم شده است.
به استناد این نامه اعلام شد که شهرداری تهران به برخی مدیران خود، اعضای شورای شهر و نیز افراد حقیقی و حقوقی در برخی نهادها زمین‌هایی را در مناطق شمالی تهران با ۵۰ درصد تخفیف واگذار کرده‌ است.
در نامه منتسب به سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده بود که این زمین‌ها با قیمت‌های «بسیار نازل (غیر واقعی)» و «با اعمال تخفیف قابل توجه حداقل از ۱۰۰ میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان» و همچنین به صورت «قسط‌های ۶۰ ماهه» به افراد واگذار شده‌ است.
آبان سال ۹۵ دادستان کل کشور از تخلف در واگذاری املاک به ۴۵ نفر از مدیران شهرداری و خارج از شهرداری که عضو تعاونی نبوده‌اند و ۱۵۰ نفر که تخفیف بالا و خارج از ضابطه گرفته‌اند و ۲۹ نفر خارج از شهرداری که آپارتمان گرفتند خبر داد.
کد مطلب: 112222
برچسب ها: املاک نجومی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *