۰
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۴

روحانی و مکرون بازهم تلفنی گفتگو کردند

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه در ادامه رایزنی‌های دو جانبه بر پیگیری گفتگوها و جستجوی راه‌هایی برای کاهش تنش‌ها در منطقه و تلاش در راستای تأمین حقوق ملت ایران در برجام تاکید کردند.
رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه در ادامه رایزنی‌های دو جانبه بر پیگیری گفتگوها و جستجوی راه‌هایی برای کاهش تنش‌ها در منطقه و تلاش در راستای تأمین حقوق ملت ایران در برجام تاکید کردند.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه با وی، اظهار کرد: متاسفانه همزمان با تلاش های ایران و فرانسه برای کاهش تنش‌ها و ایجاد شرایط مساعد برای همزیستی پایدار در منطقه، شاهد اقدامات تحریک کننده از سوی آمریکایی‌ها هستیم.
رئیس جمهوری تاکید کرد: امنیت و آزادی کشتیرانی در منطقه و تنگه هرمز مورد تاکید ما است و روزانه ده‌ها کشتی آزادانه عبور و مرور کرده و نیروهای ایران طبق مقررات نظارت خود را انجام می‌دهند.
روحانی مذاکرات انجام شده در ماه‌های اخیر را مثبت و گامی رو جلو دانست و گفت: هدف ایران از کاهش تعهدات تامین منافعمان در برجام و اجرای تعهدات طرفین برای استحکام و پایداری این توافق مهم بوده است.
رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت تلاش برای تسریع در روند مناسبات و همکاری‌های بانکی و نفتی ایران با دیگر کشورها به عنوان اصلی ترین حقوق اقتصادی ایران در برجام، بر ادامه بررسی پیشنهادات در مسیر دستیابی به راه حل‌های کارشناسی و عادلانه تاکید کرد.
وی ادامه داد: گسترش تعامل و همکاری ایران و اروپا می‌تواند فضای آرام و اطمینان بخشی را برای منطقه و جهان بوجود آورد و فرانسه به عنوان یکی از شرکای قدیمی ایران در اتحادیه اروپا می تواند نقشی سازنده در این راستا ایفا کند.
بر اساس این گزارش، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تاکید مجدد بر پایبندی پاریس به تعهدات قید شده در برجام، گفت: رسیدن به نتیجه‌ای مورد قبول طرفین و تامین کننده منافع ایران در برجام برای پاریس حائز اهمیت است.
رئیس جمهوری فرانسه همچنین از پیشنهاد حسن روحانی برای رایزنی کارشناسان و مسئولان ایران و فرانسه برای رسیدن به راهکارهای مناسب در مسائل و موضوعات گوناگون منطقه ای و بین المللی استقبال، و بر گسترش همکاری تهران- پاریس در این راستا تاکید کرد.
کد مطلب: 112577
برچسب ها: امانوئل مکرون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *