۰
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۴

پیشنهاد جدید روحانی به مکرون

پیامی که سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان برای مکرون برده است حاوی طرحی جدید در برابر طرح پیشنهادی رییس جمهور فرانسه برای حل مشکل ایران و اروپاست.
پیشنهاد جدید روحانی به مکرون
پیامی که سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان برای مکرون برده است حاوی طرحی جدید در برابر طرح پیشنهادی رییس جمهور فرانسه برای حل مشکل ایران و اروپاست.
به گزارش الف شب گذشته سخنگوی وزارت امورخارجه از سفر عراقچی بعنوان نماینده ویژه رییس جمهور به پاریس خبرداد.
سیدعباس موسوی در فضای مجازی نوشت: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور عازم پاریس شد. وی در این سفر، پیام مکتوب آقای روحانی را تسلیم امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواهد کرد.
یک منبع مطلع امروز به خبرنگار الف در این باره گفت: با توجه به دو سفر امانوئل بن، مشاور رییس جمهور فرانسه به تهران و اظهارات وزیر امورخارجه در هفته های گذشته، عراقچی حامل طرح جایگزین روحانی در مقابل طرح رییس جمهور فرانسه در مورد برجام و تنش های بین ایران و آمریکاست.
دو هفته پیش «امانوئل بن»، مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه با همراه داشتن بسته پیشنهادی با عنوان "توقف در برابر توقف" به ایران سفر کرد. قبل از انجام این سفر، امانوئل مکرون یک روز پس از دومین اقدام متقابل ایران در چارچوب برجام و بعد از مذاکرات تلفنی با روحانی که طبق اخبار بیش از یک ساعت هم به درازا کشیده شد، با ترامپ گفت‌وگو کرد و پس از آن نماینده ویژه خود را راهی تهران کرد.
بعد از سفر مشاور دیپلماتیک امانوئل مکرون، رسانه‌های غربی برخی ابعاد طرح پیشنهادی فرانسه برای حفظ توافق هسته‌ای را که به طرح «توقف در برابر توقف» موسوم شده است منتشر  کردند. بر اساس این طرح در ازای توقف اقدامات ایران برای کاستن از تعهدات برجامی، همزمان آمریکا نیز از اعمال تحریم‌های بیشتر خودداری کند. همچنین از سوی دیگر آمریکا معافیت از تحریم‌ها را برای برخی از مشتری‌های نفت ایران فعال خواهد کرد و در این شرایط انتظار می‌رود که امکان انتقال برخی محموله‌های نفت ایران به مشتری‌های اصلی نفت این کشور از جمله چین، هند و ژاپن وجود داشته باشد.
جزییاتی از این طرح، رسانه ای نشده است.
کد مطلب: 111686
برچسب ها: مکرون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *