۰
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵
کواکبیان در مراسم عزاداری محرم در خانه کارگر:

پیرو واقعی امام حسین(ع) نه خودش ظلم می‌کند و نه هرگز به ظلم دیگران رضایت می‌دهد

مقابله با فساد، این جناح و آن جناح، و نماینده و غیر نماینده نمی‌شناسد
مصطفی کواکبیان در مراسم عزاداری دهه اول محرم در محل خانه کارگر با بیان اینکه پس از ۱۳۸۰ سال همچنان یاد امام حسین (ع)، قیام کربلا و نهضت عاشورا زنده است، گفت: ده‌ها هزار جنگ کوچک و بزرگ از آن زمان تاکنون در جهان رخ داده و امروزه هیچ‌کس از آن یادی نمی‌کند اما آن نبرد حماسی همچنان برای ما زنده است
پیرو واقعی امام حسین(ع) نه خودش ظلم می‌کند و نه هرگز به ظلم دیگران رضایت می‌دهد
مصطفی کواکبیان در مراسم عزاداری دهه اول محرم در محل خانه کارگر با بیان اینکه پس از ۱۳۸۰ سال همچنان یاد امام حسین (ع)، قیام کربلا و نهضت عاشورا زنده است، گفت: ده‌ها هزار جنگ کوچک و بزرگ از آن زمان تاکنون در جهان رخ داده و امروزه هیچ‌کس از آن یادی نمی‌کند اما آن نبرد حماسی همچنان برای ما زنده است و روز به روز هم بر عظمت بزرگداشت آن قیام تاریخی افزوده می‌شود که نمونه‌ای از آن راهپیمایی میلیون‌ها نفر زائر حسینی در ایام اربعین است.
به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، وی با اشاره به ویژگی‌های قیام امام‌حسین(ع) گفت: یکی از ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) الگو واقع شدن آن برای تحولات تاریخی و جنبش‌ها و حرکت‌های طول تاریخ است یعنی سرمشق گرفتن از آن از سوی سایر قیام‌های عدالت‌خواهانه و ظلم‌ستیزانه است. حتی امروز اعضای حماس که سنی‌مذهب هستند اذعان دارند که در مبارزه با رژیم صهیونیستی از این قیام درس می‌گیرند. عموم جنبش‌هایی که در میان مسلمانان درآمده‌اند از قیام کربلا الگو گرفته‌اند حتی شخصیتی مانند گاندی که غیر مسلمان است می‌گوید از امام حسین(ع) درس گرفتم.
کواکبیان افزود: اگر امروز اسلامی باقی است به خاطر امام حسین(ع) است. پیامبر(ص) می‌فرمایند که حسین(ع) از من است و من هم از حسین(ع). یعنی اگر اقدام امام حسین(ع) نبود اثری از اصل اسلام هم نبود. امام خمینی(ره) هم بارها فرموده‌اند که هرچه داریم از محرم و صفر است. انقلاب سال ۵۷ هم برگرفته از نهضت عاشورا بود؛ چراکه مردم در تکایا برای قیام برنامه‌ریزی می‌کردند و با شعار «نهضت ما حسینیه رهبر ما خمینیه» در حسینیه‌ها تجمع می‌کردند و در تظاهرات ضد رژیم ستم‌شاهی حرکت می‌کردند.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: عموم رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس و تمامی شهدای والا مقام ملت ایران با ذکر یا حسین در عملیات شرکت می‌کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای خدا فداکاری و قیام کرد، گفت: امام حسین(ع) فرمودند: خدایا من تسلیم تو هستم. من به خاطر هوس و دنیاطلبی قیام نمی‌کنم. امام حسین(ع) برای ریاست و دنیاطلبی قیام نکرد بلکه برای مبارزه با ظلم قیام کرد و در این مسیر از همه تعلقات دنیوی دست کشید و با گذشت فراوان، منسوبان خویش را به قربانگاه برد و زن و بچه‌اش را به اسارت گرفتند.
وی افزود: به همین دلیل پیرو واقعی امام حسین(ع) نه خودش ظلم می‌کند و نه هرگز به ظلم دیگران رضایت می‌دهد. بلکه با فداکاری و گذشت در راه تحقق عدالت و نابودی ستم‌گران از همه چیز می‌گذرد. بنابراین اگر سر سوزنی در جایی ظلم شود نه تنها نمی‌توانیم از آن دفاع کنیم. بلکه باید فریاد بکشیم. امام حسین(ع) فرمودند من آمده‌ام تا ریشه ظلم را از بین ببرم. به همین دلیل حرکت ضد ظلم ویژگی ماندگار این نهضت است. عدالت‌واقعی زمانی محقق می‌شود که دنبال عدالت و مبارزه با ظلم باشیم به عبارت دیگر ما هم باید به دنبال ظلم ستیزی باشیم و هم باید برای تحقق عدالت مبارزه کنیم.
وی با بیان اینکه اوایل انقلاب بسیاری از چهره‌های شاخص پست‌های دولتی را قبول نمی‌کردند، گفت: آنها برای قدرت نیامده بودند بلکه برای عدالت آمده بودند و برای اینکه مظلومان در عدالت به سر ببرند اما متاسفانه امروزه گاهی می‌شنویم برای رسیدن به یک پست چندین و چند میلیارد هزینه می‌کنند.
عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، گفت: من بارها گفته‌ام ممکن است مردم در برابر قلدرمآبی امثال ترامپ تحریم‌ها را تحمل کنند و ناکارآمدی‌ها را ببخشند اما فساد را نمی‌بخشند؛ فسادی که مانند خوره به جان ارکان نظام افتاده است. زیرا اگر نماینده‌‌ای تخلفی کرده باید مانند افراد دیگر جامعه با او برخورد شود و البته نمایندگان فقط در راستای انجام وظایف نمایندگی مصونیت دارند.
عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، گفت: من بارها گفته‌ام ممکن است مردم در برابر قلدرمآبی امثال ترامپ تحریم‌ها را تحمل کنند و ناکارآمدی‌ها را ببخشند اما فساد را نمی‌بخشند؛ فسادی که مانند خوره به جان ارکان نظام افتاده است و البته مقابله با فساد این جناح و آن جناح را نمی‌شناسد، بین اصولگرا و اصلاح‌طلب تفکیک قائل نمی‌شود و حتی اگر نماینده‌ای هم تخلف کرد بین نماینده و غیر نماینده هم فرقی قائل نمی‌شود زیرا اگر نماینده‌‌ای تخلفی کرده باید مانند افراد دیگر جامعه با او برخورد شود و البته نمایندگان فقط در راستای انجام وظایف نمایندگی مصونیت دارند.
 
کد مطلب: 114242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *